Gå til innhold

Gi bud på bolig - strategi


Anbefalte innlegg

Duckert skrev (6 timer siden):

Hva legger du i fete lønninger?

Min oppfatning er at det absolutt store flertallet av eiendomsmeglere har helt ordinære lønninger. Med tanke på at de fleste jobber 2-3 kvelder i uka og ofte i helger så vil jeg heller si at de tjener dårlig. Selvfølgelig er det noen prosenter på toppen med millionlønninger slik det er i de fleste bransjer.

Fastlønna er nok helt gjennomsnittlig, men etter min oppfatning er det provisjonen som trekker opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stosu skrev (På 13.10.2023 den 18.24):

Megler skal jo være et nøytralt mellomledd mellom selger og kjøper. Opprinnelig for å unngå å bruke advokat som mellomledd. 

Skal være, noe de åpenbart ikke er. Kjøper er velsignet en boligkjøperforsikring f.eks fra HELP. Noe av det verste bedrageriet vi har. 

Duckert skrev (11 timer siden):

Hva legger du i fete lønninger?

Min oppfatning er at det absolutt store flertallet av eiendomsmeglere har helt ordinære lønninger. Med tanke på at de fleste jobber 2-3 kvelder i uka og ofte i helger så vil jeg heller si at de tjener dårlig. Selvfølgelig er det noen prosenter på toppen med millionlønninger slik det er i de fleste bransjer.

"Ifølge SSB er medianen for eiendomsmeglere 750 000 kr i året i lønn mens gjennomsnittet et hele 914 000 kr."

Relativt fett betalt for å gjøre minst mulig annet enn å presse prisene opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...