Gå til innhold

Montere dropper med intern kabling på sykkel uten opplegg for dette


Anbefalte innlegg

Hei,

har en sykkel som brukes mest på grus men av og til på litt halvbratte steinete stier og da hadde det vært greit med en senkbar setepinne. (Har den i Spania og har bare plass til en sykkel så må ha en sykkel som kan brukes til alt.)

Lurte på å montere en RockShox Reverb Stealth 125mm jeg har liggende men denne sykkelen har ikke noe ferdig opplegg for intern kabling.
Hva tror dere om å borre et ovalt hull i senter der jeg har markert med pil og så føre kabelen opp langs røret derfra? Grei plassering?
Jeg veier ca 71kg og driver ikke med hopping så skulle tro den burde klare den belastningen selv med et hull i ramma?

Evt andre gode forslag?
 

sykkel.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg har gjort dette før på 2 gamle sykler. Det vil nok bli en viss svekkelse i styrken på ramma der du lager hullet, men det er ikke den delen av ramma det går mest krefter igjennom, og det er på et sted det er lett å se om det skulle oppstå sprekker e.l.

Ville kanskje lagd hullet litt lenger ned, og ikke midt i bøyen, men samtidig et stykke ifra der sveien for festet til kjedestaget går. Spørs litt hvor du har tenkt å trekke kabelen også. Har god erfaring med kabelfester som limes på, bare husk å rens godt med sprit først og varm opp stedet de skal limes på litt med hårføner eller varmepistol.

 

Her er bilde av sykkel jeg har gjort dette på. Brukt i 2-3 år etterpå uten problemer.

 

2017-03-1819_31_33.jpg.f50155555dd0eae71763de4f32936bc0.jpg

Endret av Raoul Duke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...