Gå til innhold

Gravel-VM 2023


Anbefalte innlegg

Om du ser nøyere etter så ser du at det var sperrebånd på den drøyeste over gresset, men båndet gikk ikke helt fram til krysset. For meg ser det ut som de bevist "åpnet opp" svingene i starten. Alle ventet med å kjøre over gresset til merkebåndet sluttet. 180 gradern har jeg personlig litt problemer med å akseptere  en del linjer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (På 15.10.2023 den 15.19):

Kaos 😅 Er det noen regler mot å ta snarveier (eller alternative linjer som det ble kalt)?

Hvem starter fremst, de som står opp tidligst? 😀

I aldersklassene var det slik det var, ja. Jeg valgte å varme opp litt og havnet bakerst. 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SykkelØyvind skrev (På 11.10.2023 den 10.20):

Med seieren på søndag ble plutselig også Merida Silex et spennende alternativ - gitt at sykkelen Mohoric syklet på kommer i produksjon med en geometri og løsninger som passer meg. 
 

Da var den nye Silexen og lansert. Gitt at jeg har forstått geometri og vektønskene dine så er det vel et rungende nei på at den er noe å vurdere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tygster skrev (14 minutter siden):

Da var den nye Silexen og lansert. Gitt at jeg har forstått geometri og vektønskene dine så er det vel et rungende nei på at den er noe å vurdere?

Det er en grunn til at 185 cm høye Mohoric brukte denne i størrelse small med 140 mm stem. 

  • Haha 2

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
SykkelØyvind skrev (På 11.10.2023 den 10.20):

Det kunne også vært gøy å være med på en Jeroboam-festival med 3T. Jeg tenker da at 150 km rundene er greie. Selv om det alltid føles feil å sykle redusert distanse når The Main Event er 300 lizzom. 

Som deltaker på årets Jeroboam Franciacorta kan jeg varmt anbefale festivalen, men det er Exploro Ultra terreng, ikke RaceMaxx... Usannsynlig bratt, usannsynlig løs grus!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SykkelØyvind skrev (På 11.10.2023 den 10.20):

Takk for det. Unbound frister egentlig ikke så mye. Men de spanske/katalanske gravel-rittene virker spennende. Traka 200 f.eks tror jeg er moro. Jeg har syklet en del på terrengsykkel rundt Cap De Creus og mye landevei i området, så der er jeg sikker på at det er fint med gravel-sykkelen også. 
https://www.thetraka.com/the-traka-200k/

Jeg er påmeldt Traka 200 til våren. Ser de skriver i SOME at de har passert 2000 påmeldte på tvers av alle distanser, så det burde bli en  bra opplevelse.

Er relativt ny som syklist (syklet mer "aktivt" de siste 2-3 årene med 6-8k km) og har aldri syklet ritt før, men bruker dette som motivasjon for trening gjennom vinteren. Prøver nå å finne ut av hvilke egenskaper jeg burde fokusere mest på å utvikle fram til mai, og hvordan jeg da skal trene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggan skrev (På 30.10.2023 den 9.52):

Jeg er påmeldt Traka 200 til våren. Ser de skriver i SOME at de har passert 2000 påmeldte på tvers av alle distanser, så det burde bli en  bra opplevelse.

Er relativt ny som syklist (syklet mer "aktivt" de siste 2-3 årene med 6-8k km) og har aldri syklet ritt før, men bruker dette som motivasjon for trening gjennom vinteren. Prøver nå å finne ut av hvilke egenskaper jeg burde fokusere mest på å utvikle fram til mai, og hvordan jeg da skal trene. 

Var på min første grustur i "Trakaland" forrige helg, var preget av en sand/løs grus (veldig tørt) og noen nedkjøringer som gjerne heller kunne blitt tatt på en terrengsykkel (andres ord ikke mine!). Utrolig fint landskap, var mer teknisk enn jeg trodde det skulle bli (dog veldig gøy). Men jeg kun erfaring med å sykle på relativt fine grusveier med landeveissykkelen min fra tidligere. Vurderer Traka 200 selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...