Gå til innhold

Hvor mye må man egentlig betale for en god mobil (Android)?


Anbefalte innlegg

Nødanrop (SOS) via satellitt er tilgjengelig i Australia, Belgia, Canada, Frankrike, Irland, Italia, Luxembourg, Nederland, New Zealand, Portugal, Spania, Storbritannia, Sveits, Tyskland, USA og Østerrike3

3. Inkludert øyguppen Madeira, Ashmore og Cartierøyene, Azorene, Balearene (Ibiza, Formentera, Mallorca og Menorca), Kanariøyene (El Hierro, Fuerteventura, Gran Canaria, La Gomera, La Palma, Lanzarote og Tenerife), Saint-Martin, Saint Pierre og Miquelon, Korsika, Korallhavet, Guadeloupe, øyene Sicilia og Sardinia, Man, Isle of Wight, Martinique, Orknøyene, Puerto Rico, Saint-Barthélemy, Hebridene, Shetland, San Marino og Vatikanstaten, Torresstredet og De amerikanske Jomfruøyer.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Andreas skrev (På 13.4.2024 den 8.43):

Min trofaste Samsung S9+ begynner å oppføre seg rart, med bla. en slags grønnaktig skjermdimming, som krever omstart for å fikse. Og det går fort fra 25% batteri til 0%. Erfaring fra tidligere Samsung-telefoner er at slike ting er tegn på at det begynner å nærme seg slutten for mobilen, og enden som regel pleier å være kort/brå.

Har jeg flaks holder den kanskje til sommeren eller et år til, men jeg er litt medgjørlig for å kjøpe før den avgår med døden, siden jeg har lyst på et bedre kamera. Mao. en grei tid å begynne å se etter ny telefon. Jeg er ingen superbruker av mobil, men jeg er for lat til å dra med meg kamera, så fotoegenskaper er noe jeg kan være villig å ønske å legge litt penger i. Ser en Samsung Galaxy S24 koster kr 8990 på tilbud om dagen. 

Har skjønt at uansett hvordan jeg vrir på det så vil jeg være gammel gubbe som synes det er altfor mye penger for en mobil, men enkelte ting må man bare akseptere at koster 4 x Silca Fullpakke(System/Stripchip/kjedeolje).

Det er sikkert endel som har forsøkt mange telefoner her inne, så:

Hva er folkets erfaring med bildekvaliteten på Samsung S24 og Iphone 14? Og er det stor forskjell fra min aldrende S9+?

Hva får en egentlig bildemessig om man velger S24 Ultra eller Iphone Pro utgavene?

Endte med en S24 vanlig. Fornøyd. Kr 7 700 på DNB supertilbud. Ille dyrt for en telefon, og nå må jeg passe på telefonen min igjen. Litt kjipt, siden jeg likte det skjødesløse forholdet man har til eldre mobiler.

Testet en Ultra og den var altfor stor. Ble knottete å bruke pga. størrelsen. Likte Iphone 15 Pro størrelsen, men selger(mobilnerd) sa det ikke var "så" store fordeler med kameraet på 15 Pro vs S24 vanlig. Han anbefalte heller S24 da, pga. pris. Alternativ til S24 vanlig var den siste A-serien, som visstnok skulle være ganske god. 

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (1 time siden):

Endte med en S24 vanlig. Fornøyd. Kr 7 700 på DNB supertilbud. Ille dyrt for en telefon, og nå må jeg passe på telefonen min igjen. Litt kjipt, siden jeg likte det skjødesløse forholdet man har til eldre mobiler.

Testet en Ultra og den var altfor stor. Ble knottete å bruke pga. størrelsen. Likte Iphone 15 Pro størrelsen, men selger(mobilnerd) sa det ikke var "så" store fordeler med kameraet på 15 Pro vs S24 vanlig. Han anbefalte heller S24 da, pga. pris. Alternativ til S24 vanlig var den siste A-serien, som visstnok skulle være ganske god. 

Jeg kjøpte en tidligere Samsung S-mobil (men ultra), med et originalt Samsung-cover (bok-stil) som minner om dette:

Galaxy S24 Smart View Wallet Case (samsung.com)

Må si at den telefonen har vært med på utrolig mye, og er like bra. Tipper det hjelper godt med cover'et. Tipper det er bra at en ikke kombinerer med kortholder, siden det da ikke er noen kort som gneger på skjermen. I tillegg er det jo ufattelig dritt å miste mobilen på sjøen med kortene samlet.... litt greit å ha enten eller...særlig i utlandet. Ikke alle egg i samme kurv osv.

Når jeg sykler veldig svette turer dytter jeg mobilen oppi en brødpose, før jeg har den på rygglommen.

Poenget var først og fremst at du ikke skal være redd for mobilen...den tåler MYE. Går det helt ille så har du gjerne en reiseforsikring eller innboforsikring som dekker noe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (13 timer siden):

Jeg tittet litt på de, men følte mest for en av de store merkene. Sikkert reklamen som har hjernevasket meg.

Sikkert ikke feil med Samsung, men Pixel-telefonene er jo grunnsteinen for alle andre android-telefoner. Noe som betyr at du får oppdateringer med en gang de slippes. Faktisk før de slippes hvis du hopper på Beta-programmet. 

I tillegg gir google oppdateringer til telefoner i 7 år fra og med 8-serien. Så om du er opptatt av å kunne ha en telefon lenge så er Pixel et veldig godt valg. Behandler du den pent, så er det vel batteriet som forhindrer 7 års levetid og det skal visst være en rimelig affære å få byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung S24 har også oppdateringer i 7 år, men det kommer vel av at de vil konkurrere med Pixel.

Skal innrømme at jeg var lei av å se på ny mobil, og lei av å ha en mobil hvor skjermen ble blurry når mobilen ble varm. Ålreit selger foreslo faktisk A-serien for meg, og sa han trodde jeg ville bli veldig fornøyd med den også. Den var ganske mye billigere også. Tok vel egentlig valget ganske raskt når jeg var i butikken etter å ha utelukket de som var for store, og de jeg ikke kjente til så godt. Betalte vel et premium for det "trygge". Særs fornøyd med størrelsen på S24, sammen med Otterbox Symmetry Robust deksel og Panzerglass.

Eneste som var litt teit med kjøpet var en feil på skjermbeskytteren fra Panzerglass, hvor jeg måtte innom en butikk i butikkjeden (ikke der jeg kjøpte den) to ganger fordi baksidefoliet ikke gikk av så lett som det burde, butikkmedarbeider knakk kanten på glasset(som jeg ikke oppdaget der og da) og tur tilbake for å få en ny skjermbeskytter. Siste tur var kundeservice under par siden de la skylden på meg for feilen.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...