Gå til innhold

Chris King boost nav


Anbefalte innlegg

Jørgen H. skrev (2 timer siden):

Har også et par sykkelkompiser med Hydranav der lagrene blir modne for utskiftning i løpet av en sesong. Nevnte sykkelkompiser "avbefaler" i alle fall Hydra høylytt i sin omgangskrets. Men den norske distributøren "har ikke fått tilbakemelding på at lagrene ryker fort", men de er vel som du sier for fete til at folk og distributøren bryr seg.

Klarer ikke helt å se at Hydra er noe spesielt utsatt for vedlikehold vs. andre nav. Jeg har Hydra og er kjempefornøyd, de var nye i 2020, brukt i allslags vær og er fremdeles på originale lagre. Har  også et par 1:1 som følger samme designprinsipp som sitter på en elsykkel, ikke noe problem der heller.  For meg er inngrep på under 5 grader noe jeg vil ha, Hydra har 0.5 grader. Det har blitt relativt stor utbredelse med i9 på high-end sykler, og det har pågått over noen år nå. Hadde de vært dårligere ville jeg jo tro at sykkel og hjulfabrikantene hadde gått for noe annet? 

Av andre nav jeg har i stallen finnes det Shimano, DT, Novatech og RaceFace. Har inntil nylig også hatt Hope 4 og klarer ikke se at i9 fortjener noe dårlig rykte. Det jeg har hatt problem med historisk er E13, Novatech og SRAM av ulike årsaker, E13 og SRAM ble løst på garanti med erstatningsprodukt, Novatech måtte bare kasseres.

Jeg ville ikke rygget unna et hjulsett om det kom med i9, for min del så har jeg satt en strek som jeg skrev over på 5 grader - og helst et stykke under, derfor utgår DT, og ja en kjenner dårlig inngrep tydelig når en er godt vant. Det sagt så hadde det sikkert vært morsomt med Chris King en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...