Gå til innhold

Ditt zwift-oppsett


Gew88

Anbefalte innlegg

Ivar Elverum skrev (30 minutter siden):

Hva med to itt og jeg vil tro du mener kortere ritt?

ventop er jo bestemt hvem som tar, omtrent. Zwift kom og titans grove er bakker nok imo

og ce, selvsagt

 

edit: to itt

2 Ett hadde vært flott. Ellers litt kortere fellestarter uten alt for mye bakker og uten 100 poeng spurter underveis.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (31 minutter siden):

2 Ett hadde vært flott. Ellers litt kortere fellestarter uten alt for mye bakker og uten 100 poeng spurter underveis.

Sier dieseln 😉 

Korte fellesstarter uten bakker blir vel gjerne løyper hvor alle ligger i en klynge, og vinnes av de beste sprinterne?

Jeg liker at det er noen spurter underveis så man ikke bare er avhengig av flaks med posisjon på siste spurt. Syns runde 4 med tre innlagte spurter var den morsomste denne gangen jeg da. Også runde 5 selv om den var litt i overkant slitsom 😄 

iTT i runde 1, på flat løype syns jeg var ganske håpløst. Veldig lite rom for å endre utfallet stort med smart kjøring og pacing. Cadex og platehjul betyr oppmot 20sekund fordel alene på denne løypa. Og høy vekt og watt er en klar fordel på flata. Lette ryttere har ikke sjans. 

I A-klassen vinner kanskje lettere ryttere klatringer som Ven-Top, fordi de ofte har høyere w/kg. Men i B og nedover er det ikke slik. Da er det den med høyest w/kg som vinner,  nesten uavhengig av vekt. Men Ven-Top er jo også en prøvelse i god pacing, mye likt en iTT sånn sett! 

Men, zwift er zwift - god trening og underholdning! Får ta det for det det er.  Virker som det er mye forskjellig utstyr og kalibreringer ute og går, og folk man sykler ræva av ute kan plutselig ha mye høyere watt enn deg inne.  Eller omvendt... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...