Gå til innhold

Hvor har du vært på tur i dag


saktetur

Anbefalte innlegg

IMG_6844.jpeg.a7229a624f9a68b79bb4c2d0898b20d4.jpeg

Uuuut mot haaavet i dag. 3t blandevei med tidvis spennende knøvlete is og 35mm Marathon winter. Gleder meg vilt til å bytte til sommerhjula. Drivankerhjul med drivanker dekk og slanger inspirerer ikke til å gønne. Mer snø på vei igjen i morgen, så nå står doningen i rulla igjen.

Torsnes/Øra, opptil flere skikkelig lange steinkast unna Gamlebyen i Fredrikstad.

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomfrossen i dag tidlig, utetrillplan med pigg ble kansellert, så ble løssnøgange med frue og bikkje i stedet. Fikk varmen breiddme gitt! 

Første bilde er rett etter at fruen fortsatte i snasent brøyta vintervei, og jeg forserte snøkant for å våddå snø… Flokksamlerinstinktet til bikkja vises godt på øra gitt.. 🙂

IMG_8100.jpeg

IMG_8107.jpeg

  • Like 4

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (1 minutt siden):

Kan melde om at det var tørr, bar asfalt helt sør i Østfold i dag, til og med sol. Og knapt nok snøfiller i veikantene ved havnivå.

 

 

Ja. Det var provoserende å kjøre hjem fra Svinesundsharrytur i dag gjennom tørre Østfold med piiiiiiittelitt snø og ta ferja over til Vestfold med full vinter. Sukk. 
 

Jeg. Er. Så. Drittlei. Vinter. Og. Snø. 

  • Haha 3

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (1 time siden):

Jeg. Er. Så. Drittlei. Vinter. Og. Snø. 

Det er ikke jeg, og på sånne turer så merker jeg at jeg savner hjemplassen vesentlig mindre.

Når sola kommer for fullt i april-mai så ordner alt seg 🙂

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (1 time siden):

Ja. Det var provoserende å kjøre hjem fra Svinesundsharrytur i dag gjennom tørre Østfold med piiiiiiittelitt snø og ta ferja over til Vestfold med full vinter. Sukk. 
 

Jeg. Er. Så. Drittlei. Vinter. Og. Snø. 

+1 på drittlei

  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelmafiaen skrev (1 time siden):

Var jo sjukt fint på ski i helga. Underkjølt regn på trærne gjorde dem til glass, med sol strålende gjennom. Vakkert!

20240217_115816.jpg.a5b4c9558785595188650c25aa2a9848.jpg

Jeg skulle jo egentlig ønske at jeg kunne finne noe glede i vinteren, men det sliter jeg med. Jeg er ikke glad i ski/vinteraktiviteter, prøver på en skitur inne i mellom, og blir alltid minnet på at dette syns jeg ikke er spesielt gøy. Så for min del er det bare ekstra heft og plunder med vinter og snø, og den hindrer meg fra å sykle så mye som jeg ønsker. Og Zwift er meh… Jeg er nok en god kandidat for bolig i sydligere strøk bare jeg blir enda litt voksnere enn 41 år. 

  • Like 2
  • Haha 1
  • Sad 1

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (36 minutter siden):

Jeg skulle jo egentlig ønske at jeg kunne finne noe glede i vinteren, men det sliter jeg med. Jeg er ikke glad i ski/vinteraktiviteter, prøver på en skitur inne i mellom, og blir alltid minnet på at dette syns jeg ikke er spesielt gøy. Så for min del er det bare ekstra heft og plunder med vinter og snø, og den hindrer meg fra å sykle så mye som jeg ønsker. Og Zwift er meh… Jeg er nok en god kandidat for bolig i sydligere strøk bare jeg blir enda litt voksnere enn 41 år. 

50 men ikke voksen nok for bolig i varmt. 
var utrolig glad i alpin leik som barn, og snøbrett som ung voksen. Kjører fortsatt litt brett innimellom, men har termostattrøbbel som gjør at jeg fryser, omtrent konstant. 
Fruen vikke reise bort så mye som meg, og jeg vil ha fruen. 
men, blir nok å strekke neste tur noen dager. 

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, RoyE said:

Ja. Det var provoserende å kjøre hjem fra Svinesundsharrytur i dag gjennom tørre Østfold med piiiiiiittelitt snø og ta ferja over til Vestfold med full vinter. Sukk. 
 

Jeg. Er. Så. Drittlei. Vinter. Og. Snø. 

Altså, det er slettes ikke hverken tørt eller lite snø her. Senest i går kveld ble nabolaget invadert av 1 stk veiskrape og 2 stk gravemaskiner for å åpne opp gata etter tidenes mest elendige måking. Pga ditt utsagn prøvde jeg meg på stitur i dag. Ikke helt vår, ble snittfart på 7km/t og 50% pushbike i lokalmarka 😉

Snapseed.jpeg.538f36c2be76c94c16940a1d45f14ca6.jpeg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutspeed skrev (30 minutter siden):

Altså, det er slettes ikke hverken tørt eller lite snø her. Senest i går kveld ble nabolaget invadert av 1 stk veiskrape og 2 stk gravemaskiner for å åpne opp gata etter tidenes mest elendige måking. Pga ditt utsagn prøvde jeg meg på stitur i dag. Ikke helt vår, ble snittfart på 7km/t og 50% pushbike i lokalmarka 😉

Snapseed.jpeg.538f36c2be76c94c16940a1d45f14ca6.jpeg

Haha!

Beklager så meget. Men fra E6 så det hvertfall svært bra ut 😬

Det var gledelig å oppleve helt bare veier her i Larvik i dag igjen også. Og i morgen meldes det sol, så da vil noen faktisk også være tørre. Hjulsettet med 35 mm uten pigg kommer på igjen og jeg skal ut i solen ☀️🙌🏻😎

  • Like 1

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, RoyE said:

 Hjulsettet med 35 mm uten pigg kommer på igjen og jeg skal ut i solen ☀️🙌🏻😎

Nå ble jeg fristet igjen! Har vært ute med gravelsykkel med drepende tunge hjul og pigg et par ganger de siste ukene. Hadde vært episk godt å fly en tur med raske hjul og dekk! Vi får se hvor tøff jeg er i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel. 
 

Antakelsene til Yr.no slo vel ikke helt til. 50 av 60 av dagens kilometer tilbakelagt i tidvis svært tett tåke, var ikke mye solgløtt i distriktet utenom akkurat rundt sentrum i Larvik. 
 

Forskjeller:

 

IMG_2429.jpeg

IMG_2433.jpeg

Endret av RoyE
  • Like 6

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...