Gå til innhold

Hvor har du vært på tur i dag


saktetur

Anbefalte innlegg

EspenS skrev (6 timer siden):

Det var aldri aktuelt å sykle hele den kuriske landtunge? 🙂

I en annen tid, kanskje. Nå er grensen mellom Litauen og Kaliningrad stengt og strengt bevoktet. Det ville blitt et annet eventyr.

20240610_160624.jpg.a49a9dc5f1961140eb512d4549d88dfd.jpg

Forsvarsdepartementet.

  • Like 2

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (På 28.5.2024 den 8.39):

angret litt på at jeg starta i Eidsdal opp Ørneveien et par øyeblikk

Haha, den angeren har jeg også kjent på - sykt seig klatring å ta i solsteik etter Dalsnibba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Lundamo for å lose @Sun Flyer trygt til mål på turen Bergen - Larvik - Trondheim.

Då eg skulle heim att gjorde eg eit særdeles mislukka bunnyhopp over ein fortauskant så det smalt i bakhjulet. Forumhjulet er heilt uberørt av episoden, men dekket er det verre med.

PXL_20240625_110446631.jpg.8336465069fcb7bc97e8d24509bb9a87.jpg

PXL_20240625_110954084.jpg.f603dc0cc6c2f25928241f08970f0165.jpg

PXL_20240625_113826493.jpg.21547ac00a870c7c76daf08cfd4fdd52.jpg

PXL_20240625_124454305_MP.jpg.7253a27bb269f6236f59b98519d569e9.jpg

PXL_20240625_125106527.jpg.c5c052aac72141cf9b8602fc9c1453e9.jpg

  • Like 7
  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sun Flyer Heh, ja. Veit du, dette er den fyrste punkteringa eg har hatt så lenge eg kan hugse, og det skjedde på eit hjulsett der eg satte i slangar (butyl) fordi eg ikkje hadde lange nok slangelausventilar.

Når det er sagt, denne skaden på dekket hadde eg vel ikkje unngått uansett (ja, ja, kanskje med 100 psi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i dag, men søndag; Aursjobakken i Skjåk - 8,2km grusklatring med 8,9% snittstigning. Med racer og 25mm dekk - normalt uproblematisk men denne gang var det grov ny grus i nedre tredjedel. Gikk greit opp, men venta bare på punktering på vei ned. Akkurat når jeg begynte å tro det skulle gå bra, smalt det 🙈😅

IMG_0342.jpeg.d51c3f129b33294c924b54577eb509ad.jpeg

Prøvde å komme opp under 40 min, men det gikk akkurat ikke. Uansett solid PB, med 3min margin, så godt fornøyd alt i alt 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
runermm skrev (På 12.5.2024 den 20.30):

Kongen befalte Gyrihaugen, så da måtte det prøves. 
https://www.landevei.no/sykkelturer/sykkeltur-nordmarka/forsvarets-milliontabbe-skapte-monsterklatring-i-nordmarka

Det ble en veldig fin runde inkludert litt kulturhistorie (gamle Drammensbanen) og et av de flotteste kulturlandskapene i landet (Egge-Sylling). Passerte også området hvor mest sannsynlig blir svidd av mest milliarder for tida (råvannstunnelen Tyrifjorden-Røa og nye E16 over Sollihøgda) og for ikke å glemme utfartsbrygga til Utøya. En ordentlig søndagstur med andre ord. Skulle bare hatt et bedre kaffestopp enn Esso Sundvollen. Ikke mye kos der.
https://www.strava.com/activities/11395034700

 5F02gS3OmyxPRJQypQDeYtQiOYcRr8JneVye7vdAMVY-1536x2048.jpg.2d638ccfa0a9280acaa5227d3fdff254.jpg

 

Hvor grov er grusen på den nye delen til Gyrihaugen? Farbart med 25mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil jeg si. Men jeg kjørte ganske mye gass fra nederst i dalen, så min vurdering kan ha hatt litt tunellsyn på mine 40mm 😄

Siste biten _helt_ opp til toppen må du nok trille, men der kom jeg meg heller ikke opp på 40mm i blodtåka.

Det sagt så med mindre du kjører/sykler asfalt inn til sundvollen er det en del partier med påfyllt løsgrus på vei til/fra Gyrihaugen, og noen av de kan bli litt i groveste laget. Helt klart farbart, men må nok ta det rolig enkelte plasser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (1 time siden):

Ja det vil jeg si. Men jeg kjørte ganske mye gass fra nederst i dalen, så min vurdering kan ha hatt litt tunellsyn på mine 40mm 😄

Siste biten _helt_ opp til toppen må du nok trille, men der kom jeg meg heller ikke opp på 40mm i blodtåka.

Det sagt så med mindre du kjører/sykler asfalt inn til sundvollen er det en del partier med påfyllt løsgrus på vei til/fra Gyrihaugen, og noen av de kan bli litt i groveste laget. Helt klart farbart, men må nok ta det rolig enkelte plasser.

Ok, takk for svar - det så veldig grovt ut på enkelte bilder i tidligere artikler mener jeg å huske, men kanskje veien ikke var helt ferdig da.. Mulig jeg gir det et forsøk ila sommeren da - opp går som regel greit uansett men ned på grov grus kan gå dårlig. Blir nok asfalt via Sundvollen til, men mulig retur på grus gjennom marka mot Lommedalen - det var der du møtte på ny og grov grus? Har forsåvidt kommet utfor liknende tidligere på tilsvarende turer via Kleivstua og Damtjern, så med litt varsomhet skal det vel gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var grovt i hele tatt til toppen, sykla med Corsa Pro 30 mm uten problemer. Det som til tider var noe sketchy var returen til Lommedalen. Her er det partier hvor det går fort og veien tidvis er vaska ut eller nylig fått en omgang grov grus. Men det gikk nå bra.

Gyrihaugen er en flott topp og absolutt noe som bør gjøres i løpet av sesongen. Ingen grunn til å la utstyret deg tilbake.

 

De siste 40 metrene er det tillatt å gå. Her skal du både ha gøts, breiale dekk og lett utveksling for å komme opp.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @runermm at grusen til Lommedalen er skumle greier - du kan banke 40-50+ kmt mer eller mindre hele veien, og det kan bli _skummelt_ på utvaska partier ELLER om det kommer tømmerbiler i mot. Så her er det veldig, veldig vanskelig å holde igjen når det blir god kok og god flyt.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (10 timer siden):

Enig med @runermm at grusen til Lommedalen er skumle greier - du kan banke 40-50+ kmt mer eller mindre hele veien, og det kan bli _skummelt_ på utvaska partier ELLER om det kommer tømmerbiler i mot. Så her er det veldig, veldig vanskelig å holde igjen når det blir god kok og god flyt.

Noen forskjell på hvilken vei man burde sykle Kleivstuarunden nå? Pleid å ta Guribysagveien opp og Kongevegen ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleivstuarunden 20240706_130250.jpg.395249e535d5b90054d906fdc1fd4cd7.jpg20240706_124458.jpg.9eaa138b7b7b4a488924b9a4d4ce90e6.jpg

Funket knall med mine 35mm nå. Stedvis noe løs/grov pukk ved Mattisplassdammen, men jeg fjernet både fatbike, monstercross og bredere graveldekk fra handlelista nå. Setter seg fort..særlig der det kjøres litt bil.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Sepeda klistret denne emne

Syklet Bergen-Ustaoset i går, heldig med været,  4100 hm på 270 km med fullastet sykkel . Måbødalen er jo stengt for sykkel, men det opplevdes uproblematisk selv i den lengste tunnelen oppover, selv om det gikk i krabbegir.  To grader på Dyranut var friskt, men da er det jo nesten bare nedover igjen. 

20240705_185254.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er litt for mye snø på Rallarveien fra Finse mot Myrdal for min smak. Det er jo uproblematisk å gå over snøflekkene, men det er minst 20 seksjoner der en må av . Pissregn og motvind gjorde jo ikke turen noe bedre i helgen.  Fikk faktisk en punktering på mine 32mm conti, og måtte hjelpe guffen litt før den tettet😎  

20240707_144925.jpg

  • Like 5
  • Sad 1
  • Wow 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...