Gå til innhold

Hvor har du vært på tur i dag


saktetur

Anbefalte innlegg

torbjornhb skrev (5 minutter siden):

Imponerende speilbilde-effekt! Ser ut til å være et flott landskap å sykle i.

Iphone 11 gjør jobben. Har plukket opp kanalen Tristantakevideo på Youtube mtp bilder, og det er litt spennende å forsøke å få til noen fine.

 

Ellers kan jeg bekrefte at søndre Vestfold er et skikkelig sykkelmekka. Det er tapetsert med småveier som avbildet. Vi mangler lange klatringer, men rutevalget er nesten uendelig. 

  • Like 2

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke flust av rutevalg rundt Værnes, også kjent som Stjørdal. Så det ble skatvalslandet, med avslutning på cfc. Torsdagsjunk… spist i solveggen 🙂

ingen matbilder, men tørr asfalt om ikke annet 

Bilde 3 er det Hæhre kaller strøsand… (nei, jeg vil ikke ha firefelt gjennom forbordsfjellet…)

IMG_8138.jpeg

IMG_8139.jpeg

IMG_8142.jpeg

Endret av Ivar Elverum
  • Like 7

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er etpar uker siden denne sykkelen kom i hus, men i dag fikk jeg endelig tatt første tur med den. Litt justeringer må nok gjøres i cockpiten, men stort sett virker den for å være ganske bra. Forøvrig fint piggdekkføre i Stakkalhøgda DH (i Trondheim) i dag 🙂

 

image.jpeg.8112df216820c59c1db83248646941e2.jpeg

SAM_1687.jpg

  • Like 6

Bli med i MTB Norge på Discord 💬 | Mine Sykkelvideoer 🎬 | Kjøpes: 2021+ Instinct eller Altitude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tur i 2024 i Larviksdistriktet i dag på smale dekk. Utrolig nok er det ikke engang så fryktelig mye grus overalt slik det ofte pleier å være på slutten av vinteren. Det er mulig det har vært såpass med regn og vind at det er vasket og blåst vekk. Pr nå er det uansett slik at det er problemfritt med landeveissykkel. 
 

https://strava.app.link/HRkn3hoIyHb
 

 

IMG_2491.jpeg

IMG_2493.jpeg

IMG_2503.jpeg

  • Like 4

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (1 time siden):

Første tur i 2024 i Larviksdistriktet i dag på smale dekk. Utrolig nok er det ikke engang så fryktelig mye grus overalt slik det ofte pleier å være på slutten av vinteren. Det er mulig det har vært såpass med regn og vind at det er vasket og blåst vekk. Pr nå er det uansett slik at det er problemfritt med landeveissykkel. 
 

https://strava.app.link/HRkn3hoIyHb
 

 

IMG_2491.jpeg

IMG_2493.jpeg

IMG_2503.jpeg

Flotte bilder, og flott Strava kunst. Godt gjort å ikke svinge innom Espresso House Nordbyen...😊

Edit: Jappis Kebab og Pizza 😅

Endret av torbjornhb
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (5 minutter siden):

Flotte bilder, og flott Strava kunst. Godt gjort å ikke svinge innom Espresso House Nordbyen...😊

Edit: Jappis Kebab og Pizza 😅

Både Jappis og McD fristet som vanlig, men i medvind og nedoverbakke gikk det greit denne gangen å styre utenom!

  • Like 1

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første tur på landeveien i dag. Alltid en rå følelse, den første turen på racer etter en lang vinter på tunge piggdekk. 

Nye 32mm Corsa Pro satt opp tubeless på rundt 55 psi var en fin oppgradering fra forrige sesong og løfta komforten noen hakk. Ganske trangt under de 37mm brede skjermene nå, hvilket jo er en fordel da det antakelig medfører ikke ubetydelige aero-gains...

Det var fine forhold rundt Svartskog, mye smeltevann, så skjermer er en fordel.

IMG_1179.JPG

IMG_1182.JPG

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tråkket over Fataga og Santa Lucia på Granka. Både lengste turen jeg har gjort (ikke veldig stor margin riktignok) men med 1400 høydemeter er det den største turen jeg har gjort klatremessig.

IMG_2621.jpeg.8f096dd13801daf6e87b390135399a76.jpegIMG_2622.jpeg.768d2e6609d8545b7a6dfbec564afd0a.jpegIMG_2625.jpeg.e864d055deec61c60b53673e996e87b7.jpeg

Fantastisk strekke vei, slakt nedover og godt driv.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LochNess skrev (1 time siden):

I dag har jeg tråkket over Fataga og Santa Lucia på Granka. Både lengste turen jeg har gjort (ikke veldig stor margin riktignok) men med 1400 høydemeter er det den største turen jeg har gjort klatremessig.

IMG_2621.jpeg.8f096dd13801daf6e87b390135399a76.jpegIMG_2622.jpeg.768d2e6609d8545b7a6dfbec564afd0a.jpegIMG_2625.jpeg.e864d055deec61c60b53673e996e87b7.jpeg

Fantastisk strekke vei, slakt nedover og godt driv.

Finfin tur det, parkettgulvasfalt for det meste også der! 
Husk stopp på den siste kafeen i lucia på venstre side. Drives av mor og sønn tror jeg, god baguett og fiiin stemning 🙂

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (10 timer siden):

Finfin tur det, parkettgulvasfalt for det meste også der! 
Husk stopp på den siste kafeen i lucia på venstre side. Drives av mor og sønn tror jeg, god baguett og fiiin stemning 🙂

Ble stopp på første restaurant ved ankomst Lucia fra nord. De serverte geit 🐐

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LochNess skrev (4 minutter siden):

Ble stopp på første restaurant ved ankomst Lucia fra nord. De serverte geit 🐐

Ah, g(r)eit nok… 😛

Litt mindre misunnelig iom at jeg kom meg ut på tynnhjul her hjemme, i går. Ikke kortkort selvsagt, men uten stilong under langbib i det minste

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (12 timer siden):

Litta tur i Spania i dag 🤩 Noen stjålne dager i svigers’ leilighet, det gjorde ikke noe med sommertemp og lite klær nå. 

IMG_2526.jpeg

IMG_2545.jpeg

IMG_2547.jpeg

Herlig!

Rebateskogen er et perfekt lite stykke 👍

  • Like 2

/Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furu skrev (8 timer siden):

Herlig!

Rebateskogen er et perfekt lite stykke 👍

Bifaller. Noen fine km med vei, men vaskebrettasfalt!

Syklet en 100 km her  i dag, og da på noen nye veier for min del. Veisnutten over Cabezo de la Plata, sydvest for Murcia, var tidvis en spektakulær opplevelse. Både utsikt, klatring og påfølgende utforkjøring!

Slet med tidvis voldsom vind i dag, men vi hadde takk og lov sjekket rute på forhånd og så at det ‘stemte’ med å havne med vinden i rygg siste halvdel. 

  • Like 3

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
RoyE skrev (17 minutter siden):

Bifaller. Noen fine km med vei, men vaskebrettasfalt!

Syklet en 100 km her  i dag, og da på noen nye veier for min del. Veisnutten over Cabezo de la Plata, sydvest for Murcia, var tidvis en spektakulær opplevelse. Både utsikt, klatring og påfølgende utforkjøring!

Slet med tidvis voldsom vind i dag, men vi hadde takk og lov sjekket rute på forhånd og så at det ‘stemte’ med å havne med vinden i rygg siste halvdel. 

Grupo de la zenia du sykla med?

har vært over nevnte pass, og ja. Det var skikkelig fint! Sykla motsols og fikk fineste asfalt ned og til cafestopp.

motvind hele veien langs kanal hjem, ble liggende i front. Arti med så stor gruppe det 🙂
edit: jeg vurderer et lengre opphold i Torvika faktisk, mye på grunn av nevnte gruppe, og cabezo 🙂

Prøver finne billig nok bopel, og snakker vel _tidligst_ senhøst 24

Endret av Ivar Elverum
  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...