Gå til innhold

Vindsus-dempere på hjelmstroppen: Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

perbl skrev (3 timer siden):

Her må stilpolitiet snart ringes. Noen som har nødnummeret?

Jeg hadde faktisk AKKURAT disse ørevarmerne en periode. Funka fint. Det er et slags tynt metallbånd i spenn på innsiden av foret på langsidene som fungerer som klips, slik at du putter dem rundt øret, klemmer litt, og så «snapper» de seg fast når båndene dermed bøyes til rett posisjon. Sitter godt, men viktig å ha rett størrelse. Meget ukomfortabelt hvis du har ører som ikke passer 100%. Jeg kjøpte dem selvsagt fordi det var utilfredsstillende å fryse på øreflippene, og fordi jeg åpenbart er blottet for estetiske hemninger på feltet «form follows function». Somla dem etterhvert bort, har ikke savnet dem så mye. Øreflippene klarer seg.

Men jeg har en følelse av at de to karene som venter i en bil litt oppe i gata med kaffe og donuts spaner for stilpolitiet, og at pågripelsen skjer straks jeg ruller ut av gårdsplassen med de nye, kunstige kinnskjeggene av noen vindsus-dempere som nå er på vei fra USA. 

Endret av geiranders
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

geiranders skrev (15 minutter siden):



Men jeg har en følelse av at de to karene som venter i en bil litt oppe i gata med kaffe og donuts spaner for stilpolitiet, og at pågripelsen skjer straks jeg ruller ut av gårdsplassen med de nye, kunstige kinnskjeggene av noen vindsus-dempere som nå er på vei fra USA. 

image.jpeg.eda0ee7b856f8e57ae1f9cb5f72b3fed.jpeg

  • Haha 2

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en enda hår på hode med solid skjegg/koteletter, som attpåtil begynner å bli grått, er det muligheter for å få Fury Windscreen(vindhette)-looken. Ganske sikker på at jeg har sett et par ikke-hjelmbrukere som har hår som dette.

spacer.png

spacer.png

Hvis en har klassisk headset med tråd, kunne en kanskje forsøke en billig Fury Windscreen festet rundt mic. Sånn om en må snakke i telefonen mens man sykler.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hey! 
 

Jeg har airstreamz fra Cat ears. Kjøpte de i sommer og har brukt dem daglig siden den gang. Ser helt jævlig ut, men fungerer ganske bra. Jeg sliter også med tinititus i ørene og opplever definitivt mindre vindstøy etter at jeg begynte å bruke dem. Jeg pendler Oslo-Nittedal daglig med ganske kupert rute. Beste referansen til lydreduksjon som jeg kan gi er at jeg nå kan høre lyden av hjulet som triller på asfalten, selv i høy hastighet. Det klarte jeg aldri før.

 

Nb! Husk å montere dem skikkelig slik at stroppene sitter stramt. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...