Gå til innhold

Ny racer!


Anbefalte innlegg

Så på Orca Aero før helga hos Unaas i Trondheim. Nydelig sykkel, og de orange detaljene var ikke så fremtredende som jeg fryktet. Kjentes ikke blytung ut ved løfting og selger hevdet den veide 8,0 et eller annet med flaskeholder og lagringsboks. Fikk testet en annen med 105 di2 i min størrelse, men girene virket ikke (strømtom), så ble litt vanskelig å kjenne på snerten med alt for tunge gir. 

Det jeg vet er at om det blir en slik må jeg ha nytt styre. En ting er bredden på 420 mm, men jeg har også vent meg til et styre med reach på 70 mm og Orca`n har reach på 80 mm. De kunne tilby å bytte til et Pro-styre for 4000,-, men når jeg sjekket har det også 80 mm reach. Jeg ser at Zipp SL-70 er etter mine spesifikasjoner, men spørsmålet er om dette kan tilpasses med Orbeas stem?

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I går kom det en svart Orca Aero i hus. Styret som jeg trodde skulle være 42cm er likevel 40cm og kjentes behagelig ut. Eneste negative er at hjulene på dette partiet er 40mm mot opprinnelig 55mm, noe som nesten stoppet kjøpet selv om det ble slått av ytterligere 2000 kr på prisen. Kanskje @Kaiost kommer med et bra tilbud på 60mm til våren 😊?

Fikk prøvd den i vinden i dag og den slår jo den gamle Trek-en på alle punkter. Bedre bremser, bedre giring, mer responsiv og ikke minst mer komfortabel. Farten er vanskelig å si noen om ved nesten null grader og vind. 

Blir bremsene montert hos selger eller leverandør? Det er ombyttet slik at frembrems er til høyre...

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med snasen sykkel.

Har prøvd en jeg også og de har fått bra med komfort inn i ramma på den nye modellen ja, samtidig som den føles dønn solid og responsiv i tråkket! 

Bremsene er nok montert hos leverandør. Burde ikke være en så stor sak å bytte om på bremseslangnene, men må jo selvsagt luftes og sånt etterpå. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (1 time siden):

I går kom det en svart Orca Aero i hus. Styret som jeg trodde skulle være 42cm er likevel 40cm og kjentes behagelig ut. Eneste negative er at hjulene på dette partiet er 40mm mot opprinnelig 55mm, noe som nesten stoppet kjøpet selv om det ble slått av ytterligere 2000 kr på prisen. Kanskje @Kaiost kommer med et bra tilbud på 60mm til våren 😊?

Fikk prøvd den i vinden i dag og den slår jo den gamle Trek-en på alle punkter. Bedre bremser, bedre giring, mer responsiv og ikke minst mer komfortabel. Farten er vanskelig å si noen om ved nesten null grader og vind. 

Blir bremsene montert hos selger eller leverandør? Det er ombyttet slik at frembrems er til høyre...

 

Selg hjulsettet og kjøp et Reserve 53|62 mens de fortsatt er på tilbud! Beste hjulsettet jeg har hatt, bortsett fra at det er knot å få av/på dekk. https://santacruzsykler.no/produkt/santa-cruz-reserve-road

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (1 time siden):

I går kom det en svart Orca Aero i hus. Styret som jeg trodde skulle være 42cm er likevel 40cm og kjentes behagelig ut. Eneste negative er at hjulene på dette partiet er 40mm mot opprinnelig 55mm, noe som nesten stoppet kjøpet selv om det ble slått av ytterligere 2000 kr på prisen. Kanskje @Kaiost kommer med et bra tilbud på 60mm til våren 😊?

Fikk prøvd den i vinden i dag og den slår jo den gamle Trek-en på alle punkter. Bedre bremser, bedre giring, mer responsiv og ikke minst mer komfortabel. Farten er vanskelig å si noen om ved nesten null grader og vind. 

Blir bremsene montert hos selger eller leverandør? Det er ombyttet slik at frembrems er til høyre...

 

Jeg drar til Mallorca 23 mars neste år og blir i 6 uker. Så hjul må evt bestilles i januar for å være sikret levering før jeg drar. Personlig kjører jeg på en oppgradert versjon av disc hjulene jeg legger ut på Finn, 50 mm felg, Pillar 1420 eiker og Novatec 411/412 nav, vekt 1460g. Kona og jeg har ca 30 000 km på disse hjulene siste to år og null problemer.  Tviler på det finnes hjul av tilsvarende kvalitet for kr. 7500.- som jeg tar for dem. Har akkurat fått det beste fabrikken kan få til av hjul, karboneiker og ratchet 36t nav, veid til 1270 g i 50 mm. Skal teste de på Gran Canaria i slutten av november. Tubeless ready. Kommer seg på rett under 9000.-

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir aktuelt å bla opp 20k for hjul som Gruskverner foreslår. Har heller ikke sansen estetisk for forskjellig profil foran/bak. Denne sykkelen synes jeg fortjener 60mm hvis man først skal investere. Har dette på gammelsykkelen og har ikke opplevd noe negativt med tanke på sidevind. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Beklager sen oppdatering men har enda ikke fått ny sykkel i hus. Sykler utelukkende på rulla i vinter så behovet for ny er ikke før i vår uansett så har grei tid. Det som har skjedd i høst er at meg og min samboer har kjøpt hus og da blir plutselig sykkelbudsjettet litt strammere. Her måtte jeg rett og slett vike da hus tydeligvis var viktigere for min samboer en at jeg skulle ut å kjøpe ny rå racer 😅 Budsjettet mitt blir nå 40 000,- absolutt maks. Har fast søk på Finn så ser daglig om det dukker opp noe interresant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiost skrev (På 21.10.2023 den 20.01):

Jeg drar til Mallorca 23 mars neste år og blir i 6 uker. Så hjul må evt bestilles i januar for å være sikret levering før jeg drar. Personlig kjører jeg på en oppgradert versjon av disc hjulene jeg legger ut på Finn, 50 mm felg, Pillar 1420 eiker og Novatec 411/412 nav, vekt 1460g. Kona og jeg har ca 30 000 km på disse hjulene siste to år og null problemer.  Tviler på det finnes hjul av tilsvarende kvalitet for kr. 7500.- som jeg tar for dem. Har akkurat fått det beste fabrikken kan få til av hjul, karboneiker og ratchet 36t nav, veid til 1270 g i 50 mm. Skal teste de på Gran Canaria i slutten av november. Tubeless ready. Kommer seg på rett under 9000.-

" karboneiker og ratchet 36t nav, veid til 1270 g i 50 mm. Tubeless ready. Kommer seg på rett under 9000."

Et slikt sett kunne jeg godt være intr. i! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Dare VSRU-en har jeg blitt enig i prinsippet med selger men da han er på treningsleir i 1 mnd til med sykkelen blir ikke handelen helt fullført før slutten av Mars. Har nå dukket opp et veldig godt tilbud på Cervelo Soloist i min str. Vi prater litt dyrere men ikke mange tusenlapper. 

Ultegra di2 og reserve helt ubrukt. 

Sram Force og reserve brukt 10 ganger. 

Hvordan ville dere ratet disse opp mot hverandre?

Vsru-en er rittkjørt en hel sesong så den har fått kjørt seg litt. I tillegg er denne hakke mer aggresiv en Soloisten. Har og 130 mm stem og hvis dette blir i overkant må jeg bytte hele styret, noe jeg slipper på Soloist. 

Synes denne dealen på Soloist er nesten for god til å ikke slå til på. Mer en allroundsykkel (noe jeg i utgangspunktet så for meg å ende på). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (4 minutter siden):

Syns "Embers" ser veldig ut som sort 😁Var på utkikk etter en Soloist selv i fjor høst men ville ikke betale 94.000... 

Forstår jeg veldig godt!

Dette var visst "embers" i gull slik jeg forsto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horpest skrev (3 timer siden):

Dare VSRU-en har jeg blitt enig i prinsippet med selger men da han er på treningsleir i 1 mnd til med sykkelen blir ikke handelen helt fullført før slutten av Mars. Har nå dukket opp et veldig godt tilbud på Cervelo Soloist i min str. Vi prater litt dyrere men ikke mange tusenlapper. 

Ultegra di2 og reserve helt ubrukt. 

Sram Force og reserve brukt 10 ganger. 

Hvordan ville dere ratet disse opp mot hverandre?

Vsru-en er rittkjørt en hel sesong så den har fått kjørt seg litt. I tillegg er denne hakke mer aggresiv en Soloisten. Har og 130 mm stem og hvis dette blir i overkant må jeg bytte hele styret, noe jeg slipper på Soloist. 

Synes denne dealen på Soloist er nesten for god til å ikke slå til på. Mer en allroundsykkel (noe jeg i utgangspunktet så for meg å ende på). 

Jeg ville lett valgt en lite syklet Soloist foran en mye brukt Dare.

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...