Gå til innhold

Rockemusikk som går utenpå alt annet


Anbefalte innlegg

11 hours ago, loki said:

 

Slomosa er dritfett, og har fått mye skryt tidligere i tråden 😉

Vi var på Livestock-festivalen i sommer, og på Skogscena dukket Blomst opp. De hadde gått meg hus forbi tidligere, men for en bra gjeng!

De slipper nytt album nå straks og er ute og turnerer litt. Om du kan få med deg disse live så er det en superduper opplevelse 🤩

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sansen for Joachim Nilsen, eller Jokke, samt hans tribut band Valentourettes. Grovt undervurdert musiker og komponist som forteller om alle de som bor på livets skyggeside, tildels håpløst selvutlevernde etter ett liv som alkis og narkoman.

Lite overgår Valentourettes sine konserter som er rene fylleslag med allsang og ølkasting

Kan varmt anbefale oppsetningen "Verdiløse menn" som fortsatt settes opp i det ganske land.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (6 minutter siden):

Jeg har sansen for Joachim Nilsen, eller Jokke, samt hans tribut band Valentourettes. Grovt undervurdert musiker og komponist som forteller om alle de som bor på livets skyggeside, tildels håpløst selvutlevernde etter ett liv som alkis og narkoman.

Lite overgår Valentourettes sine konserter som er rene fylleslag med allsang og ølkasting

Kan varmt anbefale oppsetningen "Verdiløse menn" som fortsatt settes opp i det ganske land.
 

Jeg er gammel nok til å ha opplevd Jokke live. Jeg husker jeg sto på Utopia og så coveret til Alt kan repareres og lurte på hva det var for noe. Heldigvis kjøpte jeg plata den gangen. Valentourettes har jeg også sett noen ganger og imponerer meg mindre og mindre, det blir mere Backstreet Girls enn Jokke for meg.

 

Verdiløse menn har jeg ikke sett, men er noe jeg kunne tenkt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange har et anstrengt forhold til R.E.M, men både før, under og etter landeplagen «Loosing my religion» var de et av 80-, 90- og 2000-tallets viktigste rockeband. 
Jeg er stor fan. Og for et band live! Stipe nikker helt der oppe med de store vokalistene gjennom tidene (min mening, i alle fall). 
 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (2 timer siden):

…og vokalprestasjoner. Jeg bare legger denne her; 

 

 

Greta van Fleet har vært nevnt før i tråden, men når vi snakker om vokalprestasjoner så synes jeg denne kommer rimelig langt opp på lista. Et stykke over Miley Cyrus også. 

 

 

  • Like 2

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det går an å hate GVF hvis man liker rock. Når frontfiguren i tillegg stilte opp på debutalbumet i birkenstock, permanenkrøller og så ut som en blanding av tanta mi og Frodo Lommeun og nå i jumpsuit og Freddy mustache så sier det alt om hva trøkket i stemmen gjør med selvtillit og utstråling.  Fyren er radiant som de sier på engelsk.

Resten av bandet er kule karer, men av typen man forventer i et sånn band. De kunne alle ha vært med på coveret på første skiva til Cult. 

Det hele bæres frem av en helt vanvittig stemme og en attitude som er veldig veldig sjelden. 

Det betyr ikke at jeg mener de ikke spiller bra. Soloen og (spesielt) inngangen på den på Age of Machine er på min topp 10 soloer ever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et kvarter til over - ta på headset, skru opp lyden og sett deg tilbake i stolen.


«It’s not about the song, they are creating a wibe here» var det en som sa. Samme melodilinje i 15 minutter, men deilig er det! 

Er du utålmodig - spol til 07:45 og få med deg rockens kuuleste drop! 

 


 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det her var rimelig spooky ... jeg leste trådtittelen i oversikten over aktive tråder, så jeg fant frem en YT-tube video av en sang jeg mener går utenpå alt annet. Kopierte linken og så gikk jeg inn på tråden for å poste. Det jeg hadde kopiert var denne:

 

Men vi tåler vel å høre denne fantastiske sangen to ganger 😎

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (2 minutter siden):

Om ikke fredag er et høydepunkt i uken nok, så slapp Norges stolthet gutta fra Trøndelag sitt album nr ett eller annet ganske høyt tall i dag.

Vet du ikke hvem det er, så er det ditt tap .

Ingen over ingen vedsiden 😎

Helt psycho ass! 💥

Fredag 13 er en god dag, Slomosa sitt nye album er også ute! 

  • Like 2

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (40 minutter siden):

Om ikke fredag er et høydepunkt i uken nok, så slapp Norges stolthet gutta fra Trøndelag sitt album nr ett eller annet ganske høyt tall i dag.

Vet du ikke hvem det er, så er det ditt tap .

Ingen over ingen vedsiden 😎

Mottatt på fargesprakende vinyl i går. Dette er neppe høydepunktet i karrieren deres.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joje skrev (44 minutter siden):

Mottatt på fargesprakende vinyl i går. Dette er neppe høydepunktet i karrieren deres.

Enig. Hørte første «single» fra plata (All my life) for første gang da de spilte den på festival i sommer… det var tynne saker! 
…men ble frelst på nytt av fremføringen av gamle og halvgamle klassikere! Motorpsycho på full gass er kuult live! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulf martin skrev (På 8.9.2024 den 21.22):

Skjønner ikke at det går an å hate GVF hvis man liker rock. Når frontfiguren i tillegg stilte opp på debutalbumet i birkenstock, permanenkrøller og så ut som en blanding av tanta mi og Frodo Lommeun og nå i jumpsuit og Freddy mustache så sier det alt om hva trøkket i stemmen gjør med selvtillit og utstråling.  Fyren er radiant som de sier på engelsk.

Resten av bandet er kule karer, men av typen man forventer i et sånn band. De kunne alle ha vært med på coveret på første skiva til Cult. 

Det hele bæres frem av en helt vanvittig stemme og en attitude som er veldig veldig sjelden. 

Det betyr ikke at jeg mener de ikke spiller bra. Soloen og (spesielt) inngangen på den på Age of Machine er på min topp 10 soloer ever. 

Jeg så Greta van Fleet på Tons of Rock. Hadde ingen forhold til dem fra før, men jeg må si det hørtes litt kjedelig ut... Publikumet ved den scenen var også av en annen sjanger enn den gjengse Tons of Rock'er. Mer festivalmote enn band t-skjorter.

Mulig det ble litt nedtur da bandet før var Satyricon. Ikke noe jeg har hørt særlig på før og første gang live, men de fant veien til favoritter på Tidal. Skikkelig bra trøkk. Kan sterkt anbefale å søke opp Satyricon sin live konsert i operaen med operakoret, fortrinnsvis på video. Der snakker vi!

Et annet ukjent band, for meg, men som overrasket stort live var Thundermother. Herlig rock'n'roll. Ble stående litt for lenge hos dem og gikk glipp av store deler av ZZ Top... men man får ikke til alt.. litt dårlig gjort å ha parallelle konserter når det er store navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirikur skrev (1 time siden):

Jeg så Greta van Fleet på Tons of Rock. Hadde ingen forhold til dem fra før, men jeg må si det hørtes litt kjedelig ut... Publikumet ved den scenen var også av en annen sjanger enn den gjengse Tons of Rock'er. Mer festivalmote enn band t-skjorter.

Mulig det ble litt nedtur da bandet før var Satyricon. Ikke noe jeg har hørt særlig på før og første gang live, men de fant veien til favoritter på Tidal. Skikkelig bra trøkk. Kan sterkt anbefale å søke opp Satyricon sin live konsert i operaen med operakoret, fortrinnsvis på video. Der snakker vi!

Et annet ukjent band, for meg, men som overrasket stort live var Thundermother. Herlig rock'n'roll. Ble stående litt for lenge hos dem og gikk glipp av store deler av ZZ Top... men man får ikke til alt.. litt dårlig gjort å ha parallelle konserter når det er store navn.

Stadionkonserter og store festivaler er noe jeg sjeldent gidder å gå på hvis (ny) musikk skal oppdages.

Det formatet der funker kun for meg hvis det er allsang med kjente låter inne i bildet. 

Jeg er sikkert sær, men det skal mye til før jeg ikke begynner å kjede meg etter en halvtime i sånne settinger uten bøttevis med øl og en masse vræling i kor med likesinnede/berusede.

At det norske (hovedstads) konsert/festival publikummet er dritkjedelige og preget av å ikke kunne gå uten å se ut som de har driti på seg er jo heller ingen nyhet og ikke noe GVF kan lastes for.

At gjengen over 50 (fra fjern og nær) som bestilte billett en gang i fjor som har tatt frem Fear of the Dark T- skjorta som er kjøpt på "den legendariske konserten i Leeds"  står og spiller luftgitar og storkoser seg med tregreps synthbluesen til ZZ er jo heller ifs heller ingen stor overraskelse.

Noe annet ville jo snarere ha vært oppsiktsvekkende. 

Selv går jeg heller på heller oktoberfest hvis jeg må velge, men folk gjør jo som de lyster. Om ToR er peaken i året så gjerne for meg bare jeg slipper. 

Disclaimer: Vil vurdere sterkt å ta en tur hvis allsangspudlene over alle, Bon Jovi melder seg på. Da stiller jeg i boots og (semsket) skinnjakke  med frynser, loaded med dårlig amerikansk Bud i alle lommene og uten stemme før livin on a prayer er ferdig spilt. 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...