Gå til innhold

Rockemusikk som går utenpå alt annet


Anbefalte innlegg

Slår ett slag for ei nyere norsk plate, med ett band som har gjort ett lite comeback etter å ha vært stille i noen år. 
Khold- Du dømmes til død plata. Det er en stund siden jeg har kjent på at musikk gjør noe med meg. Denne plata her, nesten hypnotiserer meg. Mister litt fokus, og forsvinner litt inn i den. To av mine interesser møtes på denne plata. Blackmetal og henrettelser. 
Legger ved Heks(du dømmes til død) 

Heks (du dømmes til død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulf martin skrev (21 timer siden):

Stadionkonserter og store festivaler er noe jeg sjeldent gidder å gå på hvis (ny) musikk skal oppdages.

Det formatet der funker kun for meg hvis det er allsang med kjente låter inne i bildet. 

Jeg er sikkert sær, men det skal mye til før jeg ikke begynner å kjede meg etter en halvtime i sånne settinger uten bøttevis med øl og en masse vræling i kor med likesinnede/berusede.

At det norske (hovedstads) konsert/festival publikummet er dritkjedelige og preget av å ikke kunne gå uten å se ut som de har driti på seg er jo heller ingen nyhet og ikke noe GVF kan lastes for.

At gjengen over 50 (fra fjern og nær) som bestilte billett en gang i fjor som har tatt frem Fear of the Dark T- skjorta som er kjøpt på "den legendariske konserten i Leeds"  står og spiller luftgitar og storkoser seg med tregreps synthbluesen til ZZ er jo heller ifs heller ingen stor overraskelse.

Noe annet ville jo snarere ha vært oppsiktsvekkende. 

Selv går jeg heller på heller oktoberfest hvis jeg må velge, men folk gjør jo som de lyster. Om ToR er peaken i året så gjerne for meg bare jeg slipper. 

Disclaimer: Vil vurdere sterkt å ta en tur hvis allsangspudlene over alle, Bon Jovi melder seg på. Da stiller jeg i boots og (semsket) skinnjakke  med frynser, loaded med dårlig amerikansk Bud i alle lommene og uten stemme før livin on a prayer er ferdig spilt. 

Hehe. Det er bra folk er forskjellige. 

Jeg har vært på ToR to ganger og har med det utvidet artistgalleriet mitt. 

Det som er så sykt herlig med ToR er at overhodet ingen bryr seg om hvordan du ser ut eller hva du har på deg. Overhodet ikke! Alle aldre er representert. Det er bare god stemning. Folk er vennlige. Ikke minst er det den herlige kontrasten til hvor jeg ellers vandrer i hverdagen og musikk med trøkk. 

Et herlig minne var en gutt på kanskje 14 år som crowdsurfet så mange ganger at jeg mistet tellingen. Hver gang han havnet over sperringene til vaktene var det high-five med dem og så ut til publikum for ny bølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulf martin skrev (21 timer siden):

Stadionkonserter og store festivaler er noe jeg sjeldent gidder å gå på hvis (ny) musikk skal oppdages.

Det formatet der funker kun for meg hvis det er allsang med kjente låter inne i bildet. 

Jeg er sikkert sær, men det skal mye til før jeg ikke begynner å kjede meg etter en halvtime i sånne settinger uten bøttevis med øl og en masse vræling i kor med likesinnede/berusede.

At det norske (hovedstads) konsert/festival publikummet er dritkjedelige og preget av å ikke kunne gå uten å se ut som de har driti på seg er jo heller ingen nyhet og ikke noe GVF kan lastes for.

At gjengen over 50 (fra fjern og nær) som bestilte billett en gang i fjor som har tatt frem Fear of the Dark T- skjorta som er kjøpt på "den legendariske konserten i Leeds"  står og spiller luftgitar og storkoser seg med tregreps synthbluesen til ZZ er jo heller ifs heller ingen stor overraskelse.

Noe annet ville jo snarere ha vært oppsiktsvekkende. 

Selv går jeg heller på heller oktoberfest hvis jeg må velge, men folk gjør jo som de lyster. Om ToR er peaken i året så gjerne for meg bare jeg slipper. 

Disclaimer: Vil vurdere sterkt å ta en tur hvis allsangspudlene over alle, Bon Jovi melder seg på. Da stiller jeg i boots og (semsket) skinnjakke  med frynser, loaded med dårlig amerikansk Bud i alle lommene og uten stemme før livin on a prayer er ferdig spilt. 

Hehe. Det er bra folk er forskjellige. 

Jeg har vært på ToR to ganger og har med det utvidet artistgalleriet mitt. 

Det som er så sykt herlig med ToR er at overhodet ingen bryr seg om hvordan du ser ut eller hva du har på deg. Overhodet ikke! Alle aldre er representert. Det er bare god stemning. Folk er vennlige. Ikke minst er det den herlige kontrasten til hvor jeg ellers vandrer i hverdagen og musikk med trøkk. 

Et herlig minne var en gutt på kanskje 14 år som crowdsurfet så mange ganger at jeg mistet tellingen. Hver gang han havnet over sperringene til vaktene var det high-five med dem og så ut til publikum for ny bølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy skrev (På 13.9.2024 den 9.37):

Helt psycho ass! 💥

Fredag 13 er en god dag, Slomosa sitt nye album er også ute! 

Takk for Slomosa tips, dette var jo skikkelig bra saker👌

Helt utrolig at så mye av band og musikk kan passere forbi en uten at en oppdager de, men samtidig er det jo veldig kjekt når en plutselig finner gull😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Sveinung1 said:

Takk for Slomosa tips, dette var jo skikkelig bra saker👌

Helt utrolig at så mye av band og musikk kan passere forbi en uten at en oppdager de, men samtidig er det jo veldig kjekt når en plutselig finner gull😎

Du må høre mer på Stjernepose og Gitar på NRK P13 😉

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirikur skrev (På 14.9.2024 den 21.40):

Hehe. Det er bra folk er forskjellige. 

Jeg har vært på ToR to ganger og har med det utvidet artistgalleriet mitt. 

Det som er så sykt herlig med ToR er at overhodet ingen bryr seg om hvordan du ser ut eller hva du har på deg. Overhodet ikke! Alle aldre er representert. Det er bare god stemning. Folk er vennlige. Ikke minst er det den herlige kontrasten til hvor jeg ellers vandrer i hverdagen og musikk med trøkk. 

Et herlig minne var en gutt på kanskje 14 år som crowdsurfet så mange ganger at jeg mistet tellingen. Hver gang han havnet over sperringene til vaktene var det high-five med dem og så ut til publikum for ny bølge.

Amen! Var på Tons hvert år når det var i Halden (der jeg bor...), men første gang på Ekeberg i år. Helt vanvittig bra stemning. Imponerende hvor hyggelige alle med-festivalgjengere, vakter, merchselgere, matutsalgspersonell mm var, spesielt med tanke på hvor mye folk det var.

Høydepunktene for min del var ofte ikke headlinerne, men heller de litt halvkjente bandene jeg ikke har sett før. Og ofte der man finner den beste stemningen, man går virkelig glipp av greia om man bare kommer sent på kvelden.

Apropo ekte rock`n roll, litt forskjell på Tool, der vokalisten (?) nærmest står med ryggen mot publikum, og ikke veksler ETT eneste ord med publikum i løpet av 2 tiimer. Og kan finne på å gå av scenen om ikke alt er som tenkt (han gikk av scenen på en konsert for noen år siden pga. at bandet begynte på feil låt...). Litt annerledes med Petter Baarli som ser ut som han har rasket med seg gitaren som står henslengt i gangen på vei ut døra. Han røk en streng på starten av konserten på Tons i år, og skiftet den på scenen mens han småpratet og drakk øl. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dagspass fredag på ToR i år, og kan bare istemme lovprisingen rundt den fine stemningen som alle de hyggelige og høflige konsertgjengerne i alle aldre skapte 🙂 Det er kun rocke/metall-publikum som oppfører seg slik ❤️ Alt var utrolig velorganisert og vi stod ikke i kø hverken for å dytte øl inn eller ut av kroppen.

Mine fredags-høydepunkter var
Abbath - det er jo alltid stas med svartmetall-helter, men det toppet seg da Olve dro på med låter fra mitt favoritt black'n roll-album Between Two Worlds. Stas!

Uriah Heep - her hadde jeg passe forventninger og tenkte jeg skulle høre et slitent, gammelt band med bare Mick Box som originalmedlem. Men for en opptur! Alle i bandet var så oversuperduperglad for å spille, og det smittet over på publikum.

Gluecifer leverte som vanlig, men det har jeg hørt før. Stas for dama som ikke hadde hørt dem før.

Nedturen var Judas Priest. Et ikonisk band som ikke leverte som avslutning på en super dag. Stemmen til Rob Halford ble bare skriking i stedet for synging, noe 15-20 kostymeskifter ikke kunne kompensere for.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% enig ang Judas Priest. Halford er dessverre gått ut på dato. 

Hadde fredagspass nesten ene og alene pga Turnstile, gud bedre for en konsert. Alt det andre ble en bonus. 

Festivalen ellers sto til terning 10, masse merch, enormt god mat og drikke og god plass blant alle hyggelige folkene. Eneste abertet var idioten foran scenen under Turnstile som sparka gjørmevann på alt og alle fra en pytt som hadde danna seg, flathånda var ikke langt unna da 🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...