Gå til innhold

Ny jobb, er det meg som er urimelig?


Anbefalte innlegg

gazelle.bein skrev (6 timer siden):

Jeg pleier faktisk aldri å skrive dette, men LOL...

For all del ikke hør på det her. Er selv ingeniør, og er verken humørløs eller en ambisiøs streber, men leverer fortsatt tilstrekkelig til at arbeidsgiver følte det var på sin plass å gi meg ekstra på lønnsøkningen i år. Jeg jobber fleks. Når jeg vil sykle så er det som regel alltid uproblematisk, selv bare vanlige treningsturer. Men akkurat det har jo blitt jobbet inn. Når arbeidsgiver vet at du leverer, og er pålitelig, så er det en annen sak en etter en mnd i firmaet. Er uansett helt enig i at det du føler på er urimelig, og jeg er også enig i at det er et rødt flagg. Om du skal slutte eller ikke er din beslutning, men husk at prøvetiden går begge veier. Du som arbeidstaker skal også få prøvd ut jobben. Er miljøet giftig, eller det er andre faktorer som du absolutt ikke kan leve med, så er prøvetiden muligheten å avslutte forholdet. 😊

Det var tydeligvis ikke alle som så ironien her;
det å starte ett arbeidsforhold med å grine seg til fridager er aldri lurt. For en del ingeniører er det armer og bein når prosjektet drar seg til og det er neppe tidspunktet for å dra til Mallorca på sykkelferie. Spesielt ikke hvis det ikke er avtalt god tid i forveien.
Kollegene mine er i stor grad hyggelige folk som er veldig glad i jobben sin, og som gjerne tar en faglig prat, men det stopper ofte der. Ingeniøren som faller innunder Øysteins beskrivelse som "Livat krabat, full av gøyale påfunn, stadig med en munter kommentar på lur, glimt i øyet og hatten på snei" har jeg ikke sett så mange av på tredve år.  Men bevares, folk flest er jo både høflige og hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (22 timer siden):

Det var tydeligvis ikke alle som så ironien her;
det å starte ett arbeidsforhold med å grine seg til fridager er aldri lurt. For en del ingeniører er det armer og bein når prosjektet drar seg til og det er neppe tidspunktet for å dra til Mallorca på sykkelferie. Spesielt ikke hvis det ikke er avtalt god tid i forveien.
Kollegene mine er i stor grad hyggelige folk som er veldig glad i jobben sin, og som gjerne tar en faglig prat, men det stopper ofte der. Ingeniøren som faller innunder Øysteins beskrivelse som "Livat krabat, full av gøyale påfunn, stadig med en munter kommentar på lur, glimt i øyet og hatten på snei" har jeg ikke sett så mange av på tredve år.  Men bevares, folk flest er jo både høflige og hyggelige.

Jeg er helt enig i det, men hvis han har startet for 1 md siden så kan jeg ikke tenke meg at han er en vital del av noe som helst slags prosjekt. Og satt i kontekst med at han tilbydde seg å jobbe det inn, så syns jeg det høres urimelig ut å sette seg på bakbena. Var jo en feire som var planlagt, og ikke noe impulsive greier. Trådstarter må helt klart ta selvkritikk på at han ikke meldte i fra om det fra dag en, men det gjør han jo. Tar selvkritikk altså. Syns uansett det virker rart, og er et rødt flagg. Jeg syns Øysteins beskrivelse er veldig god, men det finnes jo mange arter av ingeniører. At noen fagfelt på det jevne har et flertall av introverte nerder, ambisiøse strebere, eller hva man nå ønsker å kalle de kan nok helt sikkert stemme bra, men der jeg kommer fra er det ikke akkurat sånn. Ironi er ofte vanskelig å tolke i tekstform. Jeg dømte deg nedenom og hjem basert på tolket innhold og "Gubben". Beklager for det..

  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...