Gå til innhold

Birken 2024


Lucky

Anbefalte innlegg

NSpartacus skrev (På 1.9.2024 den 8.21):

Det var mange brå høyre/venstre-«finter» underveis, så ikke overrasket over at det var flere uhell. Selv ble jeg vitne til en rytter som 3 km før Kvarstad forsvant utenfor veien på høyre siden i stor fart. Vi var en stor gruppe, og han havnet i løsgrusen før han stupte i grøfta. Det så ikke pent ut. Dette skjedde rett bak meg. Vi var flere som snudde oss, og så det var noen som stoppet. Vi kjørte derfor videre, og varslet mannskapet på Kvarstad. Noen som vet hvordan det gikk med ham?

Ingen her inne som vet noe om denne ulykken? Var nok en rytter fra pulje 4, 5 eller 6. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even skrev (På 1.9.2024 den 9.27):

Startet i pulje 8 allroad. Når man først treffer grusen, treffer man også større grupper fra puljene som har startet før. Og det er enorm fartsforskjell og det blir en del skumle situasjoner der man må kjøre forbi på venstre side. Siste året det var «Skramstadstart» traff man de puljene i motbakkene og farten var lavere. Det føltes tryggere. Men er som Odd Erik skriver at det har nok vært mange skumle situasjoner og ulykker mot djuposet fra den siden også. 
Har aldri syklet terrengpartiene så sakte, dette pga. kø, men sånn er det. Syklet alene etter 1. terrengparti på en middels dag, men med fantastisk vær. Veldig fornøyd med sykkel, klær, mat og væskeinntak. Kjempefint arrangement. Jeg kunne bare ønske at alle grupper etter eliten hadde fritt sykkelvalg. Min mening er at det går for fort med mange i gravel nå til å starte i gruppe 8. 

Støtter forslaget om fritt sykkelvalg. Det ene er at gravelpuljen har stor spredning og blir enten innkjørt eller kjører forbi mange andre. Det andre er at fordelen med gravel er begrenset i forhold til en lett hardtail så lenge man ligger i felt. Og til sist så selges det utrolig mange gravelsykler sammenlignet med hardtailer i butikkene. Skal Birken fortsatt ha vekst, bør de tilpasse seg brukerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eOpseth skrev (2 timer siden):

ser man tydelig spredningen i gravelsyklistene

Dette er vel allerede ett 13km også? Like før man kommer ned til Djuposveien/Åstaelva? 

Var litt grovt underlag der med mye pukk. I pulje 1 fløy det hvertfall pukk veggimellom. Fikk en svær stein rett i hjelmen med et smell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamez skrev (3 timer siden):

Dette er vel allerede ett 13km også? Like før man kommer ned til Djuposveien/Åstaelva? 

Var litt grovt underlag der med mye pukk. I pulje 1 fløy det hvertfall pukk veggimellom. Fikk en svær stein rett i hjelmen med et smell. 

Jeg fikk en stein i øret, som blei der. 🎯Aldri opplevd før 😂 fikk pirket den ut da. 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...