Gå til innhold

Birken 2024


Lucky

Anbefalte innlegg

Kjeksen skrev (På 14.8.2024 den 20.51):

Noen som har vært igjennom løypa/deler av løypa siste ukene og kan gi en kort rapport på føret?

Syklet i dag gjennom starten og ut andre terrengparti (etter Bringebu/før Bjønnåsen). Supre forhold, noe løs grøs uten at det er problematisk. Terrengpartiene var fine. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (3 minutter siden):

Syklet i dag gjennom starten og ut andre terrengparti (etter Bringebu/før Bjønnåsen). Supre forhold, noe løs grøs uten at det er problematisk. Terrengpartiene var fine. 

Hvilken sykkel brukte du? Gravel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg syklet Birken mener jeg å huske at mi i bunnen av balletbakken bremset som svarte hel... for å klare venstre sving og forhåpntlig klare å komme seg gjennom under brua, men kikket på løypebeskrivelsen og den beskriver at mi nå skal sykle rett frem i bunnen forbi freestyle anlegget før vi svinger venstre og tar noe tilbake, stemmer dette ?? eller er det kun elitens inngang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

traa skrev (7 timer siden):

sist jeg syklet Birken mener jeg å huske at mi i bunnen av balletbakken bremset som svarte hel... for å klare venstre sving og forhåpntlig klare å komme seg gjennom under brua, men kikket på løypebeskrivelsen og den beskriver at mi nå skal sykle rett frem i bunnen forbi freestyle anlegget før vi svinger venstre og tar noe tilbake, stemmer dette ?? eller er det kun elitens inngang??

Ikke elitens inngang, men frem rundt bygget og så til høyre igjen og forbi fakkelen som vanlig

  • Like 1

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode folk! 

Jeg skal sykle Birken og har ordnet overnatting på Rena, men ikke transport. 

Er det noen som kjører oppover fra Oslo på dagtid fredag som har et ledig sete og ledig sykkelstativ? 😊

 

Sitter gjerne på kan dele både et og annet av erfaring om løypa og tilhørende, samt gjøre opp for bom, drivstoff osv 😊

Stig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even skrev (1 time siden):

Noe som vurderer å sykle tilbake til Rena etter rittet? Skal muligens sykle tilbake til Elverum og er jo allright med selskap. 

Har lekt med tanken men har også transport som henter meg i Lillehammer. Har også ledig plass til hjem hvis du ønsker det. Gått på en forkjølessmell også, har hanglet i 3-4 uker uten å bli syk men ble kald i gårkveld og nesten ikke sovet i natt pga potte tett og hosting så årets første sykedag i dag. Bedre nå så tror jeg skal redde Birken for bruker aldri å være syk lenge (bank i bordet). men får jo ikke ladet opp med planlagt siste intervall eller generelt god oppladning men for en som sykler i middelmådighetens tjeneste så må jeg jo ikke sykle veldig fort på lørdag.

Send meg mld hvis du vil sitte på hjem fra Lillehammer Even. Hva gjør du med bag hvis du sykler tilbake til Elverum ? Dropper det ? Kan jo ha med det en trenger for å sykle tilbake i birken 3.5 kg sekken. Men må se an form og vær før jeg vurderer det, og tror også samboer har lyst til å oppleve birkenstemningen på Lillehammer, men er ikke det så viktig kan jeg vurdere å sykle tilbake. Men må bli frisk før da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (1 time siden):

Har lekt med tanken men har også transport som henter meg i Lillehammer. Har også ledig plass til hjem hvis du ønsker det. Gått på en forkjølessmell også, har hanglet i 3-4 uker uten å bli syk men ble kald i gårkveld og nesten ikke sovet i natt pga potte tett og hosting så årets første sykedag i dag. Bedre nå så tror jeg skal redde Birken for bruker aldri å være syk lenge (bank i bordet). men får jo ikke ladet opp med planlagt siste intervall eller generelt god oppladning men for en som sykler i middelmådighetens tjeneste så må jeg jo ikke sykle veldig fort på lørdag.

Send meg mld hvis du vil sitte på hjem fra Lillehammer Even. Hva gjør du med bag hvis du sykler tilbake til Elverum ? Dropper det ? Kan jo ha med det en trenger for å sykle tilbake i birken 3.5 kg sekken. Men må se an form og vær før jeg vurderer det, og tror også samboer har lyst til å oppleve birkenstemningen på Lillehammer, men er ikke det så viktig kan jeg vurdere å sykle tilbake. Men må bli frisk før da. 

Tenkte å ha med alt i sekken jeg bruker over fjellet. Fin trening til dalsland. Jeg må nok vurdere litt ut fra værmelding. 
Håper formen bedrer seg og du blir frisk og rask (som alltid) til start. Var småsjuk forrige uke, så har ikke akkurat skyhøye ambisjoner selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen målsetninger knyttet til Birken i år? Usikker på hvordan jeg skal definere målet mitt. Et hovedmål må vel være å føle man får ut det man er god for på rittdagen samt stille på start med overskudd og optimal form gitt den kapasiteten man besitter. Men det er jo et litt kjedelig mål også 😂
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av prinsipp setter jeg meg ikke noe tidsmål på Birken men resultatmål kan jeg sette meg uten at jeg har gjort det i år. Nå har jeg blitt syk etter å hanglet en stund så vet ikke hvordan det påvirker  birken til helga men satser på at jeg kan delta, tror det skal gå bra. Men egentlig liker jeg bedre å sette delmål og ikke henge seg for mye opp i (underveis) om en(feks) ligger på 20 eller 30 plass i klassen. Erfaringmessig går det fort i perioder og må ta valg om slippe en gruppe som oppleves som for sterk og da heller sykle alene en stund eller vente til noen kommer opp bakfra. Er en større gruppe i allroad/gravel en tidligere og sånn sett vil det også påvirke  uten at jeg vet hvordan det påvirker. Sånn sett er start i P1, 2 eller 3 mer forutsigbart også mht tid og resultat. Er vel 130 + påmeldt i gravelklassen nå og blir spennende hvor mange som starter og hvordan det påvirker samkjøring og forbikjøringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even skrev (11 timer siden):

Noe som vurderer å sykle tilbake til Rena etter rittet? Skal muligens sykle tilbake til Elverum og er jo allright med selskap. 

Har du tenkt å ta samme vei tilbake over fjellet? I fjor syklet jeg tilbake til Rena men da på asfalt. Tenkte å ta en reprise i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lund skrev (10 timer siden):

Har du tenkt å ta samme vei tilbake over fjellet? I fjor syklet jeg tilbake til Rena men da på asfalt. Tenkte å ta en reprise i år

Har egentlig ikke planlagt noe konkret. Men det er vel kanskje litt dumt å sykle i løypa med møtende syklister? Spørs jo når man kommer i mål såklart. Hvilken vei tok du da som var asfalt? Jeg skal i utgangspunktet tilbake til elverum, men er jo kort vei fra Rena dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykle vei 216 til Mesnali så Tomssætra- Hamarsætra-Gåsbu-Elverum, evt hvis Rena er målet Bringbusætra og Djuposet tilbake for da er jo alle godt forbi der. Jeg hadde syklet førstnevnte iallefall (har gjort det før), men samboer er gira på henge litt rundt Håkon Hall og siden jeg fortsatt er syk (bedre i dag) så holder det sikkert med å sykle meg  i senk til Lillehammer på lørdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...