Gå til innhold

Askervelodromen


Anbefalte innlegg

Det legges opp til treninger på tvers av klubbene.

Blir spennende å se hva som kommer til å skje når sommeren kommer  Blir lite syklister i hallen da.

Men nå er det jo ikke syklistene som skal dra lasset (økonomisk) mener jeg  Da har man isf gravd egen grav. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Banen på Sola brukes virkelig flittig av sykkelklubbene og av en del veteraner. Den er stort sett fullbooket hver ettermiddag da ungdom/aktive i sykkelklubbene. I helgene, samt på dagtid og etter klokken 20 på hverdager er det åpen bane også for oss mosjonister, og da er det mer glissent, men stort sett alltid noen som trener. I tillegg er det alltid stor aktivitet på turnanlegget, styrkerommet samt ballspillbanene i anlegget. Tror flere mosjonister skulle ønsket seg åpen bane mellom klokken 17 og 20 på hverdager, men de aktive ungdommene i klubbene blir prioritert, som seg hør og bør.

Jeg selv bruker hallen mye til styrketrening da jeg bor nært, samt en og annen intervalløkt på banen (har egen banesykkel hengende i skapet der, men blir brukt for sjelden da Zwift er så mye mer effektivt i en hektisk hverdag)

Trodde forresten aldri at jeg som mosjonist skulle synes det var gøy å sykle rundt i ring på en trebane, men det er faktisk utrolig gøy og givende trening.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torinb skrev (4 timer siden):

Banen på Sola brukes virkelig flittig av sykkelklubbene og av en del veteraner. Den er stort sett fullbooket hver ettermiddag da ungdom/aktive i sykkelklubbene. I helgene, samt på dagtid og etter klokken 20 på hverdager er det åpen bane også for oss mosjonister, og da er det mer glissent, men stort sett alltid noen som trener. I tillegg er det alltid stor aktivitet på turnanlegget, styrkerommet samt ballspillbanene i anlegget. Tror flere mosjonister skulle ønsket seg åpen bane mellom klokken 17 og 20 på hverdager, men de aktive ungdommene i klubbene blir prioritert, som seg hør og bør.

Jeg selv bruker hallen mye til styrketrening da jeg bor nært, samt en og annen intervalløkt på banen (har egen banesykkel hengende i skapet der, men blir brukt for sjelden da Zwift er så mye mer effektivt i en hektisk hverdag)

Trodde forresten aldri at jeg som mosjonist skulle synes det var gøy å sykle rundt i ring på en trebane, men det er faktisk utrolig gøy og givende trening.

Hvor mye aktivitet er det om sommeren (på banen altså) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter ikke på statistikken, men ut fra det jeg har sett når jeg har vært innom er det ganske så dødt på sommeren når det er vær til å sykle ute. Det er vel ganske naturlig, for jeg har inntrykk av at det er få som satser utelukkende på banesykling. De fleste er landeveissyklister som også sykler bane. Mulig dette vil endre seg når banesykling blir en mer moden idrett.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske lite folk gjennom sommeren på banen på Sola Arena, men på grunn av flerbrukskonseptet hallen er bygd rundt så er det stort sett veldig mange brukere i alle aldre på denne tiden. Jeg synes totalkonseptet er veldig bra. Nå er det åpnet for å sykle/trene utenom normal åpningstid også. Var der i går i 6-7 tiden på morgenen og da var det en god gjeng samlet på banen etterfulgt av kaffe og drøs. Veldig sosialt og god trening for oss amatører.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjasmas skrev (10 minutter siden):

Har lett, men ikke funnet noe info om pris på leiesykler, noen som vet? 

Hvis du går inn på booking får du muligheten til å legge inn leie av sykkel og sko også, virker å være 200 for en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Kjendiser er oppbrukt, men mange av oss ser jo likevel på det. Uansett så kan programmet vise fram banesyklingen, og det i seg selv er jo positivt. All omtale av sykling er bra. 

  • Thanks 1

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og når de tar med "kjendiser" i form av influensere som ikke akkurat bidrar til å løfte samfunnet og det offentlige ordskiftet opp og frem, da lurer jeg litt på det redaksjonelle bakenforliggende. Er det bare for å appellere til yngre seere? Det kan vel neppe være fordi det er skikkelig viktig å få vedkommende enda mer frem i offentligheten?

 

 

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare de samme mini-innslagene som Dag Otto alltid har hatt under TV2 TdF-sendingene - det er vel ikke så kontroversielt å sykle i Velodrom i stedet for opp Kleivstua?

TV2 sine sendinger er jo først og fremst laget for å sees av ikke-syklister, da må man ha litt brød og sirkus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis det er riktig som du sier at det bare er snakk om "mellomspill" i Toursendingene stiller det seg vel litt annerledes, i høyeste grad relevant for TV2 sitt tabloide format. Om det skulle bli mer interesse for banesykling er jo det et stort pluss også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at de får frem banen så flere vet om den.

Er det noen som vet hvordan interessen har vært så langt på banen?

Vet det har vært snakket om at det er så fantastisk til rekruttering blant annet. Noe jeg aldri har skjønt da jeg tenker at banesykling er for de som har drevet med annen sykling og er veldig ivrige?

Selv vet jeg om svært få som har vært der som ikke bor i veldig nærhet til hallen eller som "driver" med banesykling. Jeg har ikke prøvd selv, men det har mest med at jeg synes det går med for mye tid til frakt og at det fort blir dyrt.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dessverre ikke noe omkring det Olechr spør om. Har imidlertid en ambisjon om å få tatt banekurs i løpet av året, men faller vel neppe inn under kategorien "Nyrekruttert", selv om det blir snakk om nybegynner i banesammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...