Valentino Skrevet 2. juli Del Skrevet 2. juli Se, @Sepeda har funnet gull til meg! Siter Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepeda Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Og svaret til @Maggan er også at disse er gull 😀 Og her er en annen skattekiste: Fullstendig oversikt over dekk, dekkbredder, felgbredder og oppsett i årets Tour de France. Bekrefter det vi allerede vet, nemlig at World Tour egentlig er et oppgjør mellom die schnelle Continental GP 5000 S TR og la bella Vittoria Corsa Pro TLR. Oppgitt dekkbredde 25-30 mm, med de fleste på 28 mm. Indre felgbredde 20-25 mm, med de fleste på 21 mm. Felgene burde gi reell dekkbredde på 1-2 mm mer enn oppgitt, som Velo også bekrefter, eller enda mer for de bredeste felgene. Siste TdF-standard dekkbredde er dermed rundt 30 mm. Slangeløst for alle med et par unntak med... latex, ser det ut til. Velo: Tech Check: Every Tire Used in the 2024 Tour de France 2 3 Siter S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gruskverner Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Litt morsomt med Lotto som bruker 30mm fordi de må, og slanger fordi de ikke stoler på hookless... Det Zipp-sponsoratet virker ikke å gi noe godt utbytte for hverken produsent eller lag. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Srog Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Kan vi ikke få vite hvilken guffe dem bruker også? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgerg Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Gruskverner skrev (På 22.6.2024 den 20.49): Vanvittige trykkanbefalinger fra Pirelli... Syklet med Pirelli P Zero satt opp slangeløse på Nordkapp Lindesnes med HCK nå (syklet 980 km på fire døgn). Skulle i følge denne hatt 100 PSI men kjøre med 55 i pøsregnet i Nord-Norge og gikk opp til 60 når vi kom til tørre veier i Sør-Norge. GP 5000 fungerer nok knall det også, men jeg har vært veldig godt fornøyd med mine Pirelli så valgte å kjøre på disse. Ingen punkteringer og ruller som bare det. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gruskverner Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Ja, jeg sykler på mine med trykkanbefalinger fra Silca - rundt 4.7-5 bar på mine 90 kg, med 25mm ID felger og 28mm P Zero Race. Hvis man skal ekstrapolere fra Pirelli sine anbefalinger, senker de trykket med 0.3 bar per mm ekstra ID, så da skulle jeg syklet på 7,7 -((25-19)x0,3)=5,9 bar, ev. 5,6 hvis jeg ville hatt komfort eller 5,3 for komfort+regn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepeda Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Og der kom lanseringen: Continental, DT Swiss, and Swiss Side partner for Wheel-Tire System featuring crosswind-taming AERO 111 tire 🙂 1 Siter S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gruskverner Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Det kan vel ikke være kjempemessig for punkteringsmotstanden å skjære vekk deler av dekket for å lage en oppsamlingsgrop for grus og glasskår? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ndreas Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Litt mer info om aerodekket som går i dybden på fysikken/patenten: https://wheelbased.com/2023/02/01/wheel-component-in-particular-for-bicycles-by-dt-swiss-inc/ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepeda Skrevet 7. juli Del Skrevet 7. juli Sepeda skrev (På 3.7.2024 den 7.27): Fullstendig oversikt over dekk, dekkbredder, felgbredder og oppsett i årets Tour de France. (...) Velo: Tech Check: Every Tire Used in the 2024 Tour de France Red Bull-Bora-Hansgrohe, Lidl-Trek, Alpecin-Deceuninck, TotalEnergies m.fl. øker til 32 mm dekk for den grovere etappen. Cycling Weekly: From 25mm to 32mm: What tyres have teams chosen for the gravel at the Tour de France? 1 Siter S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivar Elverum Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli bittelitt OT men, sorry til ts Bestilte et sett gp5000 32mm all season i november, det kom i forrige uke (vært leveringstrøbbel) i mellomtiden kjøpte jeg et sett 30mm av samme merke (ikke all season) av en kompis. Funderer litt på åssen jeg skal gjøre dette, returnere eller lagre dem? Kan de lagres en god stund mtp gummien? (Ligger i orig.emb) starte innkjøp til et hjulsett for graveln, hvilket jeg egt ikke trenger, men altså læll… ? Siter Om itj ainna så på trass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepeda Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli Jeg ville ikke ha vurdert 30 mm på et hjulsett og 32 mm på et annet. De breddene er altfor nær hverandre til å rettferdiggjøre to hjulsett. Samme gjelder egenskapene til GP 5000 S TR versus GP 5000 All Season, med mindre du bor slik til at du sykler mye i vått vær og trenger det ekstra grepet som All Season gir på vått føre, eventuelt den ekstra punkteringsbeskyttelsen. Dekk kan overleve noen sesonger forutsatt tørr og mørk lagring, men for min del er leveregelen å nådeløst returnere eller selge videre det jeg ikke har bruk for. Ellers samler det seg opp uante mengder som er kjekt å ha. Siter S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivar Elverum Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli Takk! graveln har 45mm. Var evt et hjulsett for litt mer fart hvis asfalt er våt og slikt iom at den sykkelen har skjermer. men med litt intens bruk av dagens gummi er det trolig tid for bytte neste år på racern…? Er det en tommelfingerregel på ant km? Siter Om itj ainna så på trass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepeda Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli Om du trenger et ekstra hjulsett på gravelsykkelen for by- og landeveissykling med skjermer i vått vær, vet du best selv. Jeg liker tanken og har lignende løsning, om enn med bredere dekk 🙂 Hva gjelder levetid i km, bruker jeg ikke Strava og logger ikke, så har ingen anelse, men du kan sikkert få presise anslag fra andre 😀 En sesongs hyppig bruk kan absolutt rettferdiggjøre dekkbytte. Men jeg ville ikke byttet fra GP 5000 til GP 5000 All Season på racer, om du vil ha maksimal spenst og moro. Lykke til med funderingene - heldigvis er det et luksusproblem 👍 Siter S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivar Elverum Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli Er en endurace, så ikke maks spenst men utrolig moro altså! 🙂 hm, returnere kanskje, og fortsette med vanlig 5000 også neste gang seiler opp som muligens beste løsning. Er en god del ting som står på nice to have-lista før nytt hjulsett… Siter Om itj ainna så på trass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mpe Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli Kan dette fikses/limes eller er det bare å kassere dette dekket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepeda Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli @mpe med alle forbehold at du ikke må stole på råd fra et nettforum som ikke kan inspisere dekket ditt: Hvordan skjedde dette og hvor stort er hullet/revnen? Ut fra bildet, vil du trolig kunne lappe dekket og få mange mil ut av det, men det er fare for at det blir sårbart for nye punkteringer (gitt at hullet er i rullebanen) og at dekket kan bli noe deformert (gitt skade i dekkstammen). Du skriver ikke hvilket oppsett du bruker, men en eventuell deformering kan være mer alvorlig for slangeløst oppsett enn med slange. Ta ingen sjanser på landeveistrykk. Hvorvidt lapping er en midlertidig løsning eller om du vil bruke det ut sesongen, er et valg du må ta, ut fra bruk og preferanser. Det tryggeste rådet vil være å koste på seg nytt dekk. Om du vil lappe dekket, velg lapper som er spesifikt beregnet på dekk, ikke slange. Dekklapper er stive og holder dekket sammen mens slangelapper utvider seg sammen med slangen og er dermed ikke egnet til å hindre at hull i dekk ekspanderer. Dekklapper kan være f.eks. Tip Top eller lovende Lezyne Tubeless Pro Plugs. Så er det forskjellige DIY-løsninger med dekkbiter og vulkaniserende/sementlim, men jeg ville som nevnt vært forsiktig med å eksperimentere med landeveistrykk. 1 Siter S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mpe Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli @SepedaDet er et 25mm clincher dekk, og satt opp som det. Står på en retro sykkel jeg ikke sykler mye på. Det er et kutt som det ser ut som er "spikket" inn i rullebanen. Tenkte at det kunne limes da limflater vil overlappe hverandre, eller vil dette ikke funke og være bortkastet tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepeda Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli @mpe Om du tenker på å lime sammen selve dekket/rullebanen der det overlapper i et kutt eller en flenge, tror jeg det absolutt må gjøres i kombinasjon med solid innvendig lapp som nevnt over - og som er stor nok. God anledning til å eksperimentere og se hva som fungerer, særlig på en sykkel som du bruker sjelden og der dekk er satt opp med slange 🙂 Siter S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panda Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli RIP 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topstone5 Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli @Panda Nettopp😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Srog Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli Jeg satt opp mine 5000S TR 28mm i våres med 5bar det blev justert ner til 4.5- 4 og nå ca 3.75 det gir veldig god komfort og triller meget bra, jeg hade en økt med to av deres tidligere OL deltagere/medaljører fra Calgary/Alberville på skøyter her på hytta i swe, dem har fortsatt mye krutt i beinen skal sies! kanskje var det nye dekk oppsettet avgjørende att jeg klarte bli med🤔 og bidra også i tillegg😯 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mpe Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli @SepedaPrøver nok med en lapp innvendig og ja... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepeda Skrevet 23. juli Del Skrevet 23. juli mpe skrev (På 15.7.2024 den 15.31): Prøver nok med en lapp innvendig og ja... Om du sykler så mye og under så heftige forhold at rullebanen til Corsa ryker, eller du liker å sykle på morgenkvisten i New York 🙂 er kanskje denne nykommeren et solid alternativ. Elsker reklame 🤍 Vittoria: RideArmor Cycling Weekly: Vittoria RideArmor TLR all-season road tyre is swift, grippy and shrugs off punctures Med forsterkede sidevegger (derav navnet) og kevlar-lag rundt hele dekket, er prioriteten lagt på punkteringssikkerhet og slitestyrke fremfor lav rullemotstand. Men jeg liker at dekkstammen i nylon er 100 TPI fremfor 26 TPI hos rimelige Zaffiro Pro. Alternativet Rubino Pro har 150 TPI, men ikke de ekstra sikkerhetslagene. RideArmor er også hookless-kompatibelt fra 28 mm, til forskjell fra de nevnte alternativene. Siter S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggan Skrevet 26. juli Del Skrevet 26. juli Hvis man ikke kjører tubeless, men TPU (helt hypotetisk, altså), burde man da kjøpe ikke-tubeless versjonen av dekket? Vurderer P Zero Race i stedet for alles favoritt GP5000. Bare fordi jeg vil være litt kontrær. Kan vel ikke bli misfornøyd med det dekket heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.