Gå til innhold

Ny lykt til hjelmen


Anbefalte innlegg

1 hour ago, EirikPeirik said:

Blika, Wilma og Betty koster jo vannvittige 5.500, 6.000 og 13.000.

Da virker jo Outbound som et skup, med den doble pakken (Trail Evo og Hangover) til 5.200 fra Roy

Det er jævlig dyrt. Men samtidig har jeg ikke følt noe behov for å nerde om nye lykter eller batteri på mange år nå.

De bare funker, unntaket var vel en service jeg måtte ha på min første bruktkjøpte Lupine Piko, som ble fiksa gratis på reklamasjon. Solgte den forøvrig videre til en ok pris da jeg oppgraderte til Blika/Betty-oppsettet jeg har hatt ei god stund nå.

Jeg synes jo ofte jeg ser de noen av de samme navnene nerde om nye rimelige lykter når det blir mørkt, så samlet sett går det jo litt penger etterhvert.

Er Outbound like bra er de selvsagt også bra om ikke bedre kjøp, men ikke produkt jeg har førstehåndserfaring med.

  • Like 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, DesmoSkier said:

Hvem tar service på Outbound i Norge?

Nå er jeg på 3 året med Outbound, og har ikke hatt noe behov for service, men antar at jeg ville ha kontaktet butikken til Roy om noe skjedde med de. Ellers har jeg vært i dialog med Outbound via både e-post og sosiale medier før jeg handlet, og de er definitivt pålogget. Såvidt jeg kan se er kundene fornøyd over hele fjøla.

Null stress for min del. Sammenliknet med Magicshine (har sikkert hatt 10 forskjellige hvor ingen fikset mer enn 2 vintre) er de jo allerede gamle, og fungerer akkurat like bra.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/17/2024 at 9:34 AM, Knutspeed said:

Nå er jeg på 3 året med Outbound, og har ikke hatt noe behov for service, men antar at jeg ville ha kontaktet butikken til Roy om noe skjedde med de. Ellers har jeg vært i dialog med Outbound via både e-post og sosiale medier før jeg handlet, og de er definitivt pålogget. Såvidt jeg kan se er kundene fornøyd over hele fjøla.

Null stress for min del. Sammenliknet med Magicshine (har sikkert hatt 10 forskjellige hvor ingen fikset mer enn 2 vintre) er de jo allerede gamle, og fungerer akkurat like bra.

Beklager, jeg var litt flåsete da jeg spurte om hvem som tar service på Outbound-lykter.

Jeg er helt sikker på at @Roy og Probike hadde ordnet opp om du fikk problemer med Outbound-lyktene dine. Probike er dønn seriøse.

Jeg er også overbevist om at Outbound er gode lykter, jeg kjenner flere som bruker de og er superfornøyde.

Greia med Lupine er at vi stisyklister ikke er hovedmarkedet deres, i hvert fall ikke i Norge (slik jeg oppfatter det).

BOS Tactical (som importerer Lupine) tror jeg tjener mest penger på å selge til profesjonelle brukere som politiet og militæret, samt noen som har helt ekstreme krav til pålitelighet (hundekjørere som ikke tåler at lyset går ute på Finnmarksvidda). Det er brukere som ikke bare har andre operasjonelle krav enn oss, men som også krever et serviceapparat. 

Så vi stisyklister får nyte av kravene stilt av andre brukere i en helt annen klasse, og tilhørende serviceapparatet der vi kan levere inn lyktene våre til reparasjon i Norge. Det skjer ikke ofte at lykter må på service men når det skjer er det fint å vite at ting kan repareres i stedet for at importøren "bare" gir deg en ny erstatning og kaster den gamle.

Ellers så er jeg helt enig i at Lupine er sinnsykt dyrt. Så får den enkelte vurdere om det er verdt det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at en Outbond Hangover veier over 100 gram. Er ikke det mye å putte på toppen av hjelmen? Referansen min er GoPro, som jeg hater å ha på hjelmen (den veier vel riktignok 150 gram).

Har selv lykter fra Moonlight, som i høst er 10 år gamle. De virker fortsatt supert og gir meget godt lys, men lang ledning fra hjelmen og til batteripakka er jo ingen høydare. Men lyktehodet, som jeg mener er en BAD 1500, er lett og merkes ikke på toppen av hjelmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en Silva Trail (til hjelmen) og kjøpte en Silva Exceed 4 m/ ekstra 7mAh batteri for å ha på styret, rett før de la ned begge linjene til fordel for "free" konseptet. Ikke de mest elegante løsningene for montering på styre (bla ingen sidejustering, så styret ditt bør være vinkelrett der du fester lykten) men robuste, rimelig lyssterke og enkle å betjene (selv uten fjernkontroll). Kan være gode tilbud å få, men kan også være vanskelig å få reservedeler i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å vente på Portal fra Outbound som skulle lansere i Oktober i fjor. Og bra var det, for den er ennå ikke lansert...

Jeg endte opp med Silva Free 2000

Jeg er veldig fornøyd med lykten og det modulære konseptet. Bruker den som hjelmlykt. Lyktehodet foran og batteriet bak på hjelmen. Har flere av de minste batteriene. Det er utrolig lett å bytte batteri på farten. Ett på hodet og to nye batterier i lommen. Tror jeg kommer til å kjøpe en Silva 3000 til styret også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
tron skrev (På 21.8.2024 den 8.47):

Ser at en Outbond Hangover veier over 100 gram. Er ikke det mye å putte på toppen av hjelmen? Referansen min er GoPro, som jeg hater å ha på hjelmen (den veier vel riktignok 150 gram).

 

Merker ikke at jeg har Hangover på hjelmen, den ligger veldig tett nedtil hjelmen og stikker ikke så mye ut som f.eks en GoPro så kanskje det hjelper litt. 
Og så har jeg tyrenakke da, det hjelper nok også. 😄

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...