Gå til innhold

Styrebredde rittsykkel/stisykkel


Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd understyring, eller treg styring som du kaller det. 
Jeg hadde satt på et 780 styre og var forsåvidt fornøyd med det, men på trange smale singletrack så opplevde jeg flere ganger at jeg understyrte og gikk ut i kanten. Plukket opp et tips et eller annet sted på det orntlige forumet om å gjøre styret litt smalere. Kappet av 1 cm på hver side og dro ut for å teste. Funket gull, og 76 er min bredde fra da av. 
Jeg er 172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 27
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Oddefa skrev (17 timer siden):

Vet ikke hvor jeg leste det (trodde først det var i denne tråden men tipper det var noe jeg googlet i går) at et fin mål kan være hvor bredt du tar armhevinger. Så sjekket det når jeg skulle trene armhevinger lell. 72 cm. Er vel ikke veldig vitenskaplig, men betyr vel at det er naturlig for meg. 

Har snublet borti det jeg også.. Testet det, men har også testet med hangups og roing med flat stang. Intuitivt tenker jeg det er lurt å sjekke både en draøvelse og pressøvelse hvis man skal bruke det resultatet til noe. Samsvarer uansett bra med det jeg har erfart på terrengsykkelen. Jeg blir svakere hvis det blir for bredt. Kan være pga en gammel skulderskade, kan være pga måten jeg er bygd på. Usikker! Uansett så tenker jeg man bør kjøre med det man har mest kontroll på, og er komfortabel på. Jeg begynte å fundere en del når hypen om bredt styre gikk veldig i mot det jeg erfarte for min del, men jeg er en detaljfreak og når jeg føler jeg har empiri så klarer jeg å slå meg til ro med det, og leve med at folk er forskjellig 😃

Endret av gazelle.bein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet styre i går (ser det står 70 cm men måler 71 ). Førsteinntrykket på en kort tur er at det er mer lekent og raskere overganger i svinger (lettsyklet terreng og barnevennlig doseringsløype i nabolaget). Men kommer til å sykle med dette de neste ukene før jeg bestemmer meg. Beholder dog begge styrene fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...