Gå til innhold

Ny racer 40-50 000,-


Anbefalte innlegg

SigmundS skrev (5 timer siden):

Jeg her totalt inhabil men hadde nok valgt Giant. Synes det gir mye for pengene og gode garantiordninger med en importør som er på ballen hvis det er noe, leveres som regel med ganske så kurante hjul og god spec. 

 

Her er min TCR med Karbonhjul på 1452 gr og tosidig wattmåler som jeg kom over på sesongslutt tilbud, beklager alle stilbrudd så men etter 8 mil i pøsregn og motvind opp til Sirdal så var det nok å komme seg av. 

 

Den startet som Blå, men etter lakkslipp på kjedestaget så ble det ny ramme før 2022 sesongen; 

 

blå.jpg

ny ramme.jpg

Fikk du ny ramme på garanti ?

Har vært borti andre leverandører/importører som gav 200kr i gavekort og en gratis lakkstift når lakk datt av ramma litt her og der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte lenge Propel da jeg skulle over fra Tarmac Expert SL6, mekanisk og felgbrems, og syntes at Tarmac SL7 med Ui2 ble for dyr. Syns både Propel og TCR virker mye for pengene forsåvidt. Synd at TCR adv 0 kostet 5-6k mindre for bare et halvår siden....

Endte på Orbea Orca OMX med Ui2, men det ligger vel en del over budsjett både da og i alle fall nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geometrien er vel identisk innenfor 1-2 mm avvik om jeg husker rett, så de føles på sett og vis ganske like. Jeg syns kanskje SL6'en tidvis føltes litt trang, men det kunne nok vært remediert vha stem-/styrebytte. OMXen har lenger reach på styret som føles riktigere for meg, men etter å ha kjørt litt tenker jeg at jeg skal få kutte styrepinnen litt.

Ellers, føles kvikk og responsiv i klatringene, og rask på flatene, men det gjorde jo SL6en også. Skivebrems og el.gir er nok den aller største merkbare forskjellen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybegynner skrev (13 timer siden):

Orbea Orca aero med Ultegra Di2 og carbonhjul til 52 500,-

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=315390618&ci=7

Det der er fader meg ikke noen dårlig deal på ny aero-rigg. Sikkert mulig å bytte Vision-hjulsettet med et sannsynligvis lettere Unaas-sett også. Hadde jeg vært i markedet er det ikke umulig jeg hadde klinka til på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå begynner det med salg her og der. Er det likevel lurt å vente til vinteren, type januar/februar? Har metket meg begge de lenkede syklene over her, og venter litt på tilbud på Giant Propel 1 også, for det er mange på lager.

 

Argument for venting er gleden over ny sykkel inn i ny sesong ved påsketider, da en "overligger" fra 2023.

 

Men er det en risiko å gå glipp av gode tilbud nå, så har toget gått i vinter? Er vel det disse her markedskreftene vil jeg skal tro 😄

 

men sitter fortsatt og ser på / beundrer gammelsykkelen (cadd12) etter endt tur, typisk i yttertrappa, sykkelen mot bodveggen, siste slurkene fra flaska mens Wahooen og Wifien gjør jobben sin. 

 

Vanskelig! Den Orbeaen kunne gjerne hatt litt farge for min del. Og Bassoene er litt kjedelig design? Bianchi Aria er også på litt salg nå, men får ikke Ultegra med Celeste, kun 105. Kommer fra mekanisk, så forskjellen blir stor uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giant TCR Advanced Pro 1 til 39949 kr. 105 di2 og karbonhjul. Virker som en god pakke. Lurer litt på denne vs. Tarmac sl7 selv. Det fornuftige valget er nok tcr, men prøvde sl7 her om dagen og ble helt solgt. Gøyal sykkel. Tcr sies å være en veldig komfortabel sykkel og sl7 en medium (mindre?) komfortabel sykkel. Min lille erfaring er at hjul og dekk har veldig mye å si for hvordan man opplever akkurat den biten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fivestage skrev (11 minutter siden):

Giant TCR Advanced Pro 1 til 39949 kr. 105 di2 og karbonhjul. Virker som en god pakke. Lurer litt på denne vs. Tarmac sl7 selv. Det fornuftige valget er nok tcr, men prøvde sl7 her om dagen og ble helt solgt. Gøyal sykkel. Tcr sies å være en veldig komfortabel sykkel og sl7 en medium (mindre?) komfortabel sykkel. Min lille erfaring er at hjul og dekk har veldig mye å si for hvordan man opplever akkurat den biten.

Enig. Bare husk at SLR1 er tubeless hookless om man bryr seg om sånt. Begrenser dekkvalg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fivestage skrev (26 minutter siden):

Giant TCR Advanced Pro 1 til 39949 kr. 105 di2 og karbonhjul. Virker som en god pakke. Lurer litt på denne vs. Tarmac sl7 selv. Det fornuftige valget er nok tcr, men prøvde sl7 her om dagen og ble helt solgt. Gøyal sykkel. Tcr sies å være en veldig komfortabel sykkel og sl7 en medium (mindre?) komfortabel sykkel. Min lille erfaring er at hjul og dekk har veldig mye å si for hvordan man opplever akkurat den biten.

Veldig fin sykkel som nok er mer komplett enn en SL7 innstegsmodell mtp hjul. Enig i at det virker som en god pakke.

Angående tubeless hookless så er det noe begrensende, men det ser ut som de hjulene har bra kompatibilitetsutvalg. 26mm ytre bredde så bør nok ha 25mm da. Ser ut som det går med GP 5000 S TR i 25mm. Men ville trippeltsjekket alt dette.

Sitat

Please also note that as per Continental's specifications on rim inner width, the Continental GP5000 S TR in size 700x25C is apt for use only on the SLR 1 & 2 42 and 42 Disc WheelSystems.

 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fivestage skrev (På 22.8.2023 den 20.47):

Ser at Giant TCR Advanced Pro Disc 0 AX ligger til ca. 51k.

Den har SRAM Force, litt dypere felger og wattmåler. Jeg kjenner ikke SRAM så godt, men ser ut til at det er forrige generasjon Force.

Ser et bilde av akkurat samme lakkering tidligere i tråden. Personlig syns jeg den er veldig kul.

Pokker ta deg! Jeg endte opp med å impulskjøpe den!😅

  • Like 7
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...