Gå til innhold

Beste regnbukse for penga?


perbl

Anbefalte innlegg

Ble litt revet med og kjøpte en Gore c5 trail bukse på Bikster til halv pris. De hadde størrelse L-XxL inne

 

ellers har jeg en gammel Norrøna of track og en eldre Gore pac lite med sykkelspekk og begge er langt i fra vanntette. Men det gjelder vel all gammer Gore tex. På sti bruker jeg en Fox ranger water og en Troy lee resist. Begge er greit vanntette 10 000  mm vannsøyle og plass til knebeskyttere. C5 buksa blir vel mer for grusturer og sykkelpendling.

Endret av Neistein
Legge til kommentar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikPeirik skrev (På 11.10.2024 den 14.38):

Gore C3 gtx paclite. Kjempefin, brukes til pendling. Går over vanlige klær. Mulig litt kort, men sånn er det å ha lange bein. Brukt et par ganger på sti, men er redd for å bruke den opp. Absolutt et knallkjøp, finnes på XXL til 1.399,-

Hvor mye har du fått testet den i regnvær? Jeg ser den får temmelig dårlig omtale på XXL...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anderfo skrev (10 timer siden):

Hvor mye har du fått testet den i regnvær? Jeg ser den får temmelig dårlig omtale på XXL...

Jeg har hatt denne buksa i ca 2 år nå. Brukes kun til pendling med elsykkel, og kun i regnvær. Har vel brukt den nå ca 30-40 dager totalt. Buksa er fortsatt helt vanntett og ikke merkbar slitasje i baken. Buksa er litt kort som det kommenteres så ideelt bør man opp en størrelse for å få gode lengde. Selv bruker jeg Large i det meste (er 183cm) og hadde kjøpt denne buksa i XL om jeg skulle hatt ny nå. Det er også god plass i buksa, bruker den ofte med både 1 og 2 lag ull under. Den går lett over de kraftige gummistøvlene jeg bruker til høst/vintersykling. Det betyr at åpningen nederst i føttene er ganske vid, noe som kanskje ikke passer alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anderfo skrev (17 timer siden):

Hvor mye har du fått testet den i regnvær? Jeg ser den får temmelig dårlig omtale på XXL...

Pendlet masse i den på elsykkel. Knusk tørr bukse under, selv i øs pøs. Eneste er som sagt overgangen til sko som naturligvis blir et svakt punkt om du ikke har høye støvler på.

Passform egentlig sinnsykt fin for min del. Går over de fleste bukser, men fremstår ikke posete. Kan også sykles uten noe annet under.

Omtalen ser jeg bare går på passform.

 

100% sin Hydromatic som jeg fikk i posten var for liten, for trang og kort, men med passe rom i livet. Den hadde ikke noe lufting heller, så jeg skal ikke bytte størrelse.

For min del nå så står det mellom Endura MT500 II regnbuksene og TLD Resist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kruttsalve skrev (På 14.10.2024 den 17.13):

Kjøpte nylig TLD Resist og må si meg veldig fornøyd, liker at den er elastisk og har en fin, ikke-baggy passform til sti (og kort pendling). Kan muligens bli kort om man har veldig lange bein. 

Står litt mellom to størrelser. Burde man gå opp eller ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (9 timer siden):

Noen som har prøvd topp buksa/jakka til Norrøna? Fjørå Gore tex Pro?

Jeg har Norrøna (ikke pro) til turjakke, og den er hel ved. Tett, og (jeg syntes) den ikke blir for klam. Gode muligheter for lufting. Jeg sykler ikke med min grunnet redsel for å slå hull på den, men den med pro ser ut til å ha noen andre løsninger spesielt på albuer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anderfo skrev (På 13.10.2024 den 22.39):

Hvor mye har du fått testet den i regnvær? Jeg ser den får temmelig dårlig omtale på XXL...

Anmeldt tot 1 ganger, av noen som ikke likte passformen... 

Har C3 GTX Paclite selv, godt fornøyd. Komfortabel å ha på. Pakker veldig lite og er lett, som er en fordel på f eks bikepacking eller andre steder du vil ha med regntøy i sekken. Og har holdt fint på de enkeltdagene jeg har hatt behov for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...