Gew88 Skrevet 8. august 2023 Del Skrevet 8. august 2023 Da endte jeg opp med ny sykkel, og går fra 11-delt til 12-delt drivverk. Jeg har syklet 90% av tiden med 32t drev og iblant testet ut 34t drev med 10-42 kassett. Nå får jeg en sykkel med 11-50 kassett(bytter nok til 10-52). og pr nå sitter det 32-drev på sram-kranken som skal på. Hva blir forskjellene mtp utveksling, feks 36t drev i bratte motbakker og 52 på kassetten, sammenlignet med 32/42? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kettill Skrevet 8. august 2023 Del Skrevet 8. august 2023 36/52 blir som å sykle med 29/42. Begge blir = 0,69. Med 32 drev tilsvarer det ca. 46,4 på kassett. 32x0,69=46,4. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gew88 Skrevet 8. august 2023 Forfatter Del Skrevet 8. august 2023 Okei. Da er utvekslingen uansett lettere, (og tyngre) enn det jeg har kjørt med til nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelmafiaen Skrevet 8. august 2023 Del Skrevet 8. august 2023 Synes denne er nice: http://www.gear-calculator.com/ Legg inn hva du har. Trykk på compare og legg inn. Da ser du alle de ulike girene du kan ha på gammel/nytt oppsett. Litt vanskelig å finne riktig kassett i nedtrekkslista, men ellers smud. 1 Siter Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gew88 Skrevet 8. august 2023 Forfatter Del Skrevet 8. august 2023 Takk til begge! Ser jo av oversikten at å sykle med 36t og 11-50 kassett har lite for seg, dvs forskjellen er for liten imo, kontra det jeg har syklet på de siste 5år. Eller, kjekt å se at jeg har hakket bedre spenn med denne komboen, samtidig er 36t /10-52 ganske mye mer logisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visningsnavn Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 Gew88 skrev (11 timer siden): Da endte jeg opp med ny sykkel, og går fra 11-delt til 12-delt drivverk. Jeg har syklet 90% av tiden med 32t drev og iblant testet ut 34t drev med 10-42 kassett. Nå får jeg en sykkel med 11-50 kassett(bytter nok til 10-52). og pr nå sitter det 32-drev på sram-kranken som skal på. Hva blir forskjellene mtp utveksling, feks 36t drev i bratte motbakker og 52 på kassetten, sammenlignet med 32/42? Husk å sjekke boss dersom du skal bytte til 10-52. Det krever XD-boss. Dersom det satt 11-50 på sykkelen så er det fort vanlig HG-boss som sitter på felgen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gew88 Skrevet 9. august 2023 Forfatter Del Skrevet 9. august 2023 Godt tips! Heldigvis har jeg et karbonhjulsett jeg ikke selger med XD-boss, men jeg var ikke klar over at det kan sitte på et boss på nysykkelen som ikke tar i mot 10-52 kassetten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil307 Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 (endret) Å er det plass til 36 drev foran uten å gå i kjedestaget Endret 9. august 2023 av Kjetil307 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tago Skrevet 11. august 2023 Del Skrevet 11. august 2023 Har benyttet denne kalkulatoren til ratio. https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=38&RZ=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF=2341&TF=100&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gew88 Skrevet 12. august 2023 Forfatter Del Skrevet 12. august 2023 Kjetil307 skrev (På 9.8.2023 den 11.20): Å er det plass til 36 drev foran uten å gå i kjedestaget På Epic Evo? Jeg veit jo ikke sikkert, men er plass på mange sykler, så satser på at det er mulighet her og. Det finner jeg ut 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.