Gå til innhold

Vis oss din 2023-racer!


Anbefalte innlegg

Denne blir jeg nok heller ikke kvitt i år heller. Opprinnelig kjøpt på 50% "utgående modell tilbud" på Birk for 4990.- tilbake til vinteren 2016 Hadde lest en positiv test av toppmodellen i serien i Landevei og trengte en sykkel jeg ikke skulle være redd for å legge i en soft sykkelbag og ta med overalt. Etter dette har sykkelen vært på alle treningsturer, utallige turer til Spania, Italia (bildet tatt i området Lucca i 2018) og Kreta, samt 6 runder rundt Vattern. Opprinnelig var den utstyrt med Shimano Tiagra 4700 gruppe, men i dag er det kun ramme, setepinne og frontgir som er igjen av opprinnelig oppsett. Oppgraderinger har skjedd jevnlig og opprinnelig pris er nå bare et fjernt minne. På bildet 10 delt eldre Shimano Dura Ace mix (7800?) og Mavic hjul men i dag fremstår den med full Shimano 11 delt 105 7000 gruppe, bortsett fra Tagra fremgiret, og Unaas hjul. Rammen ble umiddelbart elsket og er beholdt siden geometrien har vist seg å  passe skrotten min meget godt. Veier ca 8,8 kg inkl pedaler i str 60cm.
I år så forblir den uendret, men flyttes til hytta i Valdres der den med 11-34 kassett skal få seg noen turer i bakkene fra Leira og Fagernes. Håper for den nye Orbea sykkelen sin del at Fujien forblir i Valdres og ikke blir hentet hjem igjen med det første.

IMG_20180730_121406_474.jpg.8bae29425ac91c5a4765013d1715b885.jpg

Endret av EspenE
  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenE skrev (4 minutter siden):

Denne blir jeg nok heller ikke kvitt i år heller. Opprinnelig kjøpt på 50% "utgående modell tilbud" på Birk for 4990.- tilbake til vinteren 2016 Hadde lest en positiv test av toppmodellen i serien i Landevei og trengte en sykkel jeg ikke skulle være redd for å legge i en soft sykkelbag og ta med overalt. Etter dette har sykkelen vært på alle treningsturer, utallige turer til Spania, Italia (bildet tatt i området Lucca i 2018) og Kreta, samt 6 runder rundt Vattern. Opprinnelig var den utstyrt med Shimano Tiagra 4700 gruppe, men i dag er det kun ramme, setepinne og frontgir som er igjen av opprinnelig oppsett. Oppgraderinger har skjedd jevnlig og opprinnelig pris er nå bare et fjernt minne. På bildet 10 delt eldre Shimano Dura Ace mix (7800?) og Mavic hjul men i dag fremstår den med full Shimano 11 delt 105 7000 gruppe, bortsett fra Tagra fremgiret, og Unaas hjul. Rammen ble umiddelbart elsket og er beholdt siden geometrien har vist seg å  passe skrotten min meget godt. Veier ca 8,8 kg inkl pedaler i str 60cm.
I år så forblir den uendret, men flyttes til hytta i Valdres der den med 11-34 kassett skal få seg noen turer i bakkene fra Leira og Fagernes. Håper for den nye Orbea sykkelen sin del at Fujien forblir i Valdres og ikke blir hentet hjem igjen med det første.

IMG_20180730_121406_474.jpg.8bae29425ac91c5a4765013d1715b885.jpg

Utrolig kul reise 🙌. Husker Fuji har veldig store på den tiden. Ikke ofte jeg blir "misunnelig" på så gamle sykler, men denne har virkelig sjel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenE skrev (2 timer siden):

Denne blir jeg nok heller ikke kvitt i år heller. Opprinnelig kjøpt på 50% "utgående modell tilbud" på Birk for 4990.- tilbake til vinteren 2016 Hadde lest en positiv test av toppmodellen i serien i Landevei og trengte en sykkel jeg ikke skulle være redd for å legge i en soft sykkelbag og ta med overalt. Etter dette har sykkelen vært på alle treningsturer, utallige turer til Spania, Italia (bildet tatt i området Lucca i 2018) og Kreta, samt 6 runder rundt Vattern. Opprinnelig var den utstyrt med Shimano Tiagra 4700 gruppe, men i dag er det kun ramme, setepinne og frontgir som er igjen av opprinnelig oppsett. Oppgraderinger har skjedd jevnlig og opprinnelig pris er nå bare et fjernt minne. På bildet 10 delt eldre Shimano Dura Ace mix (7800?) og Mavic hjul men i dag fremstår den med full Shimano 11 delt 105 7000 gruppe, bortsett fra Tagra fremgiret, og Unaas hjul. Rammen ble umiddelbart elsket og er beholdt siden geometrien har vist seg å  passe skrotten min meget godt. Veier ca 8,8 kg inkl pedaler i str 60cm.
I år så forblir den uendret, men flyttes til hytta i Valdres der den med 11-34 kassett skal få seg noen turer i bakkene fra Leira og Fagernes. Håper for den nye Orbea sykkelen sin del at Fujien forblir i Valdres og ikke blir hentet hjem igjen med det første.

Så morro og høre historien rundt sykkelen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • baroudeur avklistret denne emne
  • 3 måneder senere...
Kaiost skrev (På 29.1.2024 den 11.12):

Sykkelen jeg bruker å ta med på tur, (nå i Calpe) da den er lett å pakke ned og opp. Slipper tullet med integrerte kabler (som den andre sykkelen har). Fokus Cayo med dura ace og SRAM krank. Nyeste hjulene fra fabrikken 4550/1300 g i tubeless gir en totalvekt på 7.1 kg med Assioma duo. Går som ei kule oppover, eneste begrensningen er rytteren. 

IMG_0706.jpeg

Hvor store dekk får du på den? Årgang? Rammen virker jo veldig lett og fin geometri, var ganske forut for sin tid da den kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

msteiro skrev (10 timer siden):

Hvor store dekk får du på den? Årgang? Rammen virker jo veldig lett og fin geometri, var ganske forut for sin tid da den kom.

Jeg kjører på 28 mm, men går nok lett 32 mm tenker jeg. Har bestilt meg nye hjul (maken til de på bildet, men nå med 54t ratchet nav) og skal ha 30 mm på det settet. Kan si ifra hvor stor klaring det er når jeg har fått dem.

Ramma er en 2017 modell:  https://geometrygeeks.bike/bike/focus-cayo-disc-2017/

Jeg har en Tarmac SL7 også, men Focusen står ikke mye tilbake for den. (Har kjørt en del segmenter med tempobøyle på Focusen og har omtrent samme tidene som jeg har hatt på temposykkelen med platehjul og full rigg. Så det er en meget allsidig sykkel og noe av det beste jeg har hatt. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...