Gå til innhold

Vis oss din 2023-racer!


Anbefalte innlegg

20230824_201448.jpg.3b27134edea10e52e1bb038c98bfa93b.jpg

Da var ny sykkel på plass, Cube Litening Air Race i størrelse 56! Ikke fått syklet mye på den enda, men lett og stiv var den. Skal finne fiskevekta til svigerfar en dag. Styret må også ned iallefall 1 cm. Fornøyd med lakk og farge, var stilig spesielt i sollys 😎

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (8 timer siden):

20230824_201448.jpg.3b27134edea10e52e1bb038c98bfa93b.jpg

Da var ny sykkel på plass, Cube Litening Air Race i størrelse 56! Ikke fått syklet mye på den enda, men lett og stiv var den. Skal finne fiskevekta til svigerfar en dag. Styret må også ned iallefall 1 cm. Fornøyd med lakk og farge, var stilig spesielt i sollys 😎

Flott! Gjorde du noen vurderinger vedrørende Litening Air kontra Aero? Kristoff sin Intermarche-Wanty Aero var jo ute på finn i vår til en bra pris, men likevel utenfor rekkevidde. Husker han skrev den var 54cm, og egentlig akkurat for liten til ham (181cm?)

Hadde du din i bestilling? Lokal Cube-pusher påstod alt var ventelister, jeg foretrekker vel kupp på overligger, men til hans forsvar var det en travel lørdag jeg var innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ktodnem skrev (15 timer siden):

Flott! Gjorde du noen vurderinger vedrørende Litening Air kontra Aero? Kristoff sin Intermarche-Wanty Aero var jo ute på finn i vår til en bra pris, men likevel utenfor rekkevidde. Husker han skrev den var 54cm, og egentlig akkurat for liten til ham (181cm?)

Hadde du din i bestilling? Lokal Cube-pusher påstod alt var ventelister, jeg foretrekker vel kupp på overligger, men til hans forsvar var det en travel lørdag jeg var innom.

La egentlig inn en slags bestilling hos en Cube-forhandler jeg har kontakt med i fjor, så jeg har ventet ganske lenge. Min ble bestilt spesifikt til meg fra Cube, tror ikke de fikk tak i så mange.

Vurderte Aero i fjor, men syns fronten og spesielt stem/styre er klumpete. Syns Air ser mye finere ut, og det var den etter å ha sett begge. Bedre med en lettere Air og mer aero hjul for en allrounder på 80kg 😉 Så på Kristoff sin ja, feil størrelse da jeg er litt høyere enn ham.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (På 25.8.2023 den 20.55):

image.jpeg.70a5577f6b474fc7ab664dfa49e45a71.jpeg

Nice! Har flere ganger sett på fine Saeco-sykler, men syns de har vært litt dyre. Hadde ikke nølt med å slå til på denne (forbehold om close-ups som tilsier noe annet). Har en hvit Caad9 med Liquigasinspirerte blå og grønne detaljer som jeg liker godt, men hadde ikke hatt noe i mot en fin Saeco altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (På 25.8.2023 den 9.21):

20230824_201448.jpg.3b27134edea10e52e1bb038c98bfa93b.jpg

Da var ny sykkel på plass, Cube Litening Air Race i størrelse 56! Ikke fått syklet mye på den enda, men lett og stiv var den. Skal finne fiskevekta til svigerfar en dag. Styret må også ned iallefall 1 cm. Fornøyd med lakk og farge, var stilig spesielt i sollys 😎

Griselekker sykkel! Spenstig plassering av hendlene og. 😳

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hap skrev (8 timer siden):

Griselekker sykkel! Spenstig plassering av hendlene og. 😳

De var dessverre litt halvveis montert fra verkstedet, skal justeres litt opp når jeg legger styretapen på nytt. Ser riktignok verre ut enn det er, da stemmet er vinklet litt oppover (integrert stem/styre). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (1 time siden):

De var dessverre litt halvveis montert fra verkstedet, skal justeres litt opp når jeg legger styretapen på nytt. Ser riktignok verre ut enn det er, da stemmet er vinklet litt oppover (integrert stem/styre). 

Styret er perfekt, trenger bare å flytte hendlene litt oppover slik att du ikke får alt for skarp vinkel på håndleddene. da blir det 100%. Dette burde egentlig forhandler rette opp i og legge ny styretap sprø du meg på en slik ny sykkel.

Endret av OleF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OleF skrev (2 timer siden):

Styret er perfekt, trenger bare å flytte hendlene litt oppover slik att du ikke får alt for skarp vinkel på håndleddene. da blir det 100%. Dette burde egentlig forhandler rette opp i og legge ny styretap sprø du meg på en slik ny sykkel.

Det er en god del bedre nå som jeg har flyttet styret ned dit det skulle, men hendlene må fortsatt bittelitt opp. Enig i det siste, men jeg må kjøre 50 minutter hver vei og de er heller ikke vant til å skru på slike sykler dessverre. Tips til verksted på Sunnmøre som er gode på landevei mottas med takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg bruker gravel-raceren også som landeveissykkel. Den føles fortsatt som ny, til tross for at den over 2 år gammel. Jeg opplever den også som ny og gleder meg fortsatt til å ta den ned fra knaggen. 

Her i landeveismodus med eldre Zipp 303 Firecrest og 30 mm Conti GP5000. 
Stemen er slamma og økt til 120 mm i forhold til 100 mm som er standard. Føler faktisk at jeg får mindre vondt i rygg og nakke med den litt lengre stemen, enn med 1-2 cm kortere. Sykkelen er jo ganske kort som landeveissykkel i utgangspunktet. 
Da den også er litt høy i front, selv om den er blant de lavere gravelsyklene i samme størrelse, sitter jeg mye av tiden i bukken.  Også det uten ryggtrøbbel, heldigvis. 

La inn et bilde av sykkelen i grusmodus også: 
Da med 3T 40/45-hjul med Chris King-nav og Maxxis Rambler 38 mm dekk. 

Den er ingen lettvekter. 8,2 kg med pedaler i landeveisoppsett. 

I nyere tid har jeg syklet fortere til Tryvann på veteranraceren - Caad9 med 11-delt Ultegra og Ksyrium SLR-hjul, enn på denne. Caaden veier ganske nøyaktig 1 kilo mindre. Samtidig, jeg har ikke kjørt et maksdrag til Tryvann i vind fra sør på 3Ten, slik jeg har gjort på Caaden tidligere.  
På flatmark og utfor er den vesentlig bedre enn CAADen og på høyde med mange rene aero-racere jeg har prøvd. 
 

Favourites - 5 of 6.jpeg

Favourites - 6 of 6.jpeg

Favourites - 1 of 6.jpeg

Endret av SykkelØyvind
  • Like 16

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

image.png.d9d7932ebcf8a6340fa60fb5a707b596.png

Utgangspunktet er en Bianchi Oltre XR3 fra 2019. Jeg går stadige runder med meg selv om det er på tide å få på plass andre hjul enn Fulcrum-hjulene som fulgte meg.

Eneste virkelig synlige oppdateringen på bildet er en Tune Speedneedle som en lokal helt har "pusset opp" med ny padding og lakk. Siden jeg bor i utlandet tillot jeg meg et lite norsk innslag der.

(Tapen på kjedestaget var en kriseløsning da jeg plutselig skulle sykle mye brostein og tenkte jeg trengte litt ekstra beskyttelse av lakken. Skal pelles av snart.)

Fikk samtidig pusset opp en annen Speedneedle, så disse skal nok ruleres litt.

 

image.png.a72296b8dc0fff930fc902bfe4b1482d.png

Endret av Gråstein
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten samme bilde som for noen dager siden, men pedaler er på plass. Hjul er byttet til et par jeg kjøpte på forumet her og jeg har sjanset på et sett 32mm Panaracer gravelking slicks som dekk. Langtursykkel med fokus på komfort fremfor toppfart og som er klar for litt lurvete asfalt i innlandet på Kreta som er min favorittdestinasjon med sykkel på tur. Er usikker på dekkene, men de holder så lenge de holder. Hjulene bør være bombesikre. Vekt i størrelse 60cm er rett i overkant av 8,5 kg på fiskevekten min noe som bør være ok med de valg jeg har gjort. 

20231023_170813.jpg

Endret av EspenE
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenE skrev (På 23.10.2023 den 17.26):

Nesten samme bilde som for noen dager siden, men pedaler er på plass. Hjul er byttet til et par jeg kjøpte på forumet her og jeg har sjanset på et sett 32mm Panaracer gravelking slicks som dekk. Langtursykkel med fokus på komfort fremfor toppfart og som er klar for litt lurvete asfalt i innlandet på Kreta som er min favorittdestinasjon med sykkel på tur. Er usikker på dekkene, men de holder så lenge de holder. Hjulene bør være bombesikre. Vekt i størrelse 60cm er rett i overkant av 8,5 kg på fiskevekten min noe som bør være ok med de valg jeg har gjort. 

20231023_170813.jpg

Veldig fin sykkel, og moro å høre om andre som har lagt sin elsk på dårlige greske landeveier☺️

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...