EspenE Skrevet 25. oktober 2023 Del Skrevet 25. oktober 2023 Har funnet ut at sykkelmulighetene på Kreta nærmest er endeløse. Alt fra flatt via småkupert til bratt som f.. Turen fra Platanias til parkeringen før Samaria, ca 40 km 1200 høydemeter, er f.eks strålende. 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torbjornhb Skrevet 26. oktober 2023 Del Skrevet 26. oktober 2023 EspenE skrev (På 25.10.2023 den 10.10): Har funnet ut at sykkelmulighetene på Kreta nærmest er endeløse. Alt fra flatt via småkupert til bratt som f.. Turen fra Platanias til parkeringen før Samaria, ca 40 km 1200 høydemeter, er f.eks strålende. Jeg har ofte vurdert å reise til Kreta i vinterhalvåret. Nå ble det faktisk enda mer aktuelt ettersom syklingen frister stort 🙂 1 Siter https://pulssonen.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levemannen Skrevet 7. november 2023 Del Skrevet 7. november 2023 (endret) En for gråvær og bikepacking, en godværsracer som er på vei ut for en Trek Emonda SLR. Vanvittig fornøyd med fairlight. Endret 7. november 2023 av Levemannen 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsB Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 Her i huset kjøres det italiensk klassiker. Det er som klassisk sportsbil. Det finnes nyere, raskere og mer moderne saker. Men det er noe eget med noe som er såpass klassisk og tidløst. Dette er min Colnago Master Extra Light med Art Decor lakk. Den er bygd med primært 10 delt Dura Ace 7700/7800, men har en mer anonym kompaktkrank fra Shimanos "utenfor-gruppe" segment. Jeg var tidlig ute med bredere felger og slangeløst på denne og det har jeg fortsatt. Hjulene er Ultegra 6600 nav og Velocity A23 felger med revo-eiker. De navene kjøpte jeg brukt i 2001 forøvrig. Hele greia som den står veier 8,8 kilo. Ramma er fra før Colnago tok den ut av produksjon, og så reintroduserte den igjen som en årlig grisedyr limited sak. Min hang på loftet hos Oslo Sportslager fra en gang i forrige århundre til jeg kjøpte den i 2008. Noen husker nok at jeg knakk dropouten på den rundt 2011 og fikk den reparert hos @Truls og tilbake på veien i 2012. Denne har vært med på en del moro opp gjennom. Noen Lillehammer-Oslo, noen Enebakk rundt. Flandern rundt i 2015 (når Kristoff vant) Masse grus i Nordmarka. Alle mine PR hjemmefra til Kikut er satt med denne. Og masse bakkedrag til Grefsenkollen og Tryvann selvsagt. Jeg har med skam å melde syklet den utrolig lite ute de siste sesongene, men til gjengjeld masse i Watopia. Det blir annerledes i år siden jeg har en påmelding til Vätternrunden. Det er ingen ting jeg har ønske om å forandre på ramma. Kjøreegenskapene er supre, tilpasningen til meg er spot on. Og den blir ikke mer umoderne enn den er i dag. Jeg vet jeg gir bort noe watt med eksterne kabler og rør mindre enn seill. Men det gjør meg fryktelig lite så lenge jeg har responsen og kjøre følelsen jeg får. Så denne blir så lenge ramma holder. Likevel lagde jeg en tråd om Moderne felger til felgbrems i et lite anfall av oppgraditis. ps. de skarpøyde ser at bildet heter "Colnago Profil 2018". De eneste forandringene fra 2018 er at dekkene er GP5000, pedalene er ikke lenger røde, men sorte og setet er byttet med et nytt av samme merke og modell. Og så har jeg ikke tape med refleks. Si hei om vi møtes LarsB 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjasmas Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 Nydelig LarsB! Når du skal legge inn bildet "Colnago Profil 2024", bør den ikke kanskje ha fått et nytt stem? Jeg tenkte med en gang på disse slanke greiene som Chris King hadde i forbindelse med sitt Cielo-prosjekt (som ser ut til å ha strandet), men et Ritchey eller noe annet vil jo potensielt gjøre dette enda penere: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OleF Skrevet 15. desember 2023 Del Skrevet 15. desember 2023 Lekker sykkel LarsB. Liker att bildet kommer med en historie. Kunne tenkt å bygge opp en klassiker selv. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StianR Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar On 8/24/2023 at 12:07 PM, StianR said: Fara F/Road Ny modell levert i oktober i fjor, men tilbakekalling av ramma i vår på grunn av fare for sprekk på en batch av de nye rammene. Dette er en låneramme, fjorårets modell, som jeg har i påvente av at de får inn nye rammer. Så da er spørsmålet til forumet: Hvilken farge skal jeg velge på den nye ramma? https://faracycling.com/bike-fara-road.php Da er ny ramme på plass. Den skal få stå å godgjøre seg til varmere dager 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torbjornhb Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar StianR skrev (1 time siden): Da er ny ramme på plass. Den skal få stå å godgjøre seg til varmere dager Spenstig! Grattis 🤩 Siter https://pulssonen.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveinung1 Skrevet 20. januar Del Skrevet 20. januar Etter en periode med innkjøp fra her og der er prosjektet mitt klart for montering. Med minst en halv meter snø ute ,har jeg ikke dårlig tid😎 J.j Laverack grit ramme , Æ gaffel , Sram force gruppe, zipp hjul,styre &stem. Fizik argo adaptive sete. Det jeg tar med meg fra canyon er setepinnen S15, denne er suveren. Dette blir gøy👍 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveinung1 Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar Det pusles i boden, men uvant å måtte lese bruksanvisning 😎 Og det ser ut som jeg har glemt å kjøpe kjedet 😩 og selv om det er med 3 forskjellige bolter til calippere, så passer ingen perfekt.. og jeg hadde glemt hvor tøysete det er å trekke innvendig bremseslange. Og dere med sram erfaring; hva er viktigheten av dot fett på stift&oliven? Kan jo ikke være så nøye? 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveinung1 Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar Så ble den ferdig til slutt. Klarte ikke vente, ble jomfrutur i kuling og regn😎 Med gp 5000 tl 32mm, molten wax, sram force ble dette en så silkemyk tur som jeg hadde håpet på. Styret må en del ned, og kanskje litt lenger stem, men en veldig god start 12 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baroudeur Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar Nydelig! 1 Siter Vive le forum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torbjornhb Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Sveinung1 skrev (13 timer siden): Så ble den ferdig til slutt. Klarte ikke vente, ble jomfrutur i kuling og regn😎 Med gp 5000 tl 32mm, molten wax, sram force ble dette en så silkemyk tur som jeg hadde håpet på. Styret må en del ned, og kanskje litt lenger stem, men en veldig god start Definisjonen på "clean"🌟. Stilfull! 1 Siter https://pulssonen.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torinb Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Sveinung1 skrev (15 timer siden): Så ble den ferdig til slutt. Klarte ikke vente, ble jomfrutur i kuling og regn😎 Med gp 5000 tl 32mm, molten wax, sram force ble dette en så silkemyk tur som jeg hadde håpet på. Styret må en del ned, og kanskje litt lenger stem, men en veldig god start Nydelig sykkel! Hvorfor ikke canyon setepinnen som du hadde tenkt? For mye setback? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ndreas Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Sveinung1 skrev (På 20.1.2024 den 12.53): Æ gaffel Rema 1000 på nye markeder?? 😄 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiost Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Sykkelen jeg bruker å ta med på tur, (nå i Calpe) da den er lett å pakke ned og opp. Slipper tullet med integrerte kabler (som den andre sykkelen har). Fokus Cayo med dura ace og SRAM krank. Nyeste hjulene fra fabrikken 4550/1300 g i tubeless gir en totalvekt på 7.1 kg med Assioma duo. Går som ei kule oppover, eneste begrensningen er rytteren. 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiost Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Kaiost skrev (2 timer siden): Sykkelen jeg bruker å ta med på tur, (nå i Calpe) da den er lett å pakke ned og opp. Slipper tullet med integrerte kabler (som den andre sykkelen har). Fokus Cayo med dura ace og SRAM krank. Nyeste hjulene fra fabrikken 4550/1300 g i tubeless gir en totalvekt på 7.1 kg med Assioma duo. Går som ei kule oppover, eneste begrensningen er rytteren. 11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveinung1 Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar torinb skrev (6 timer siden): Nydelig sykkel! Hvorfor ikke canyon setepinnen som du hadde tenkt? For mye setback? Ja, det ble alt for mye. Og når jeg ser på bilder av andres sykler fra samme produsent, så ser en at ingen har setback, og heller setet litt fremme på railene. Litt irriterende, for jeg digger den pinnen og dens evne til å absorbere ujevnheter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivar Elverum Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Kaiost skrev (3 timer siden): Jeg må dit, snart! 1 Siter Om itj ainna så på trass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiost Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Ivar Elverum skrev (48 minutter siden): Jeg må dit, snart! Ja det er helt enormt bra her nå, og spesielt asfalten holder meget bra standard stort sett overalt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivar Elverum Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Kaiost skrev (5 minutter siden): Ja det er helt enormt bra her nå, og spesielt asfalten holder meget bra standard stort sett overalt. Herlig! Ikke supervarmt hver dag, selv om at yr ikke er helt med, eller tar yr veldig feil…? Så en fyr jeg har på strava nevnte 27 her for et par dager siden. Det er å gni det inn… Fin sykkel, forresten! 🙂 Siter Om itj ainna så på trass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loki Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Sveinung1 skrev (På 28.1.2024 den 17.32): Så ble den ferdig til slutt. Klarte ikke vente, ble jomfrutur i kuling og regn😎 Med gp 5000 tl 32mm, molten wax, sram force ble dette en så silkemyk tur som jeg hadde håpet på. Styret må en del ned, og kanskje litt lenger stem, men en veldig god start Pent! Og ekstra poeng for utmerket vinyl i hjørne 🙂 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chalshus Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Jeg kjøpte denne doningen for 2400,- Den er nesten ny. Blir sikkert grei. Slenger på et nytt sete og styreteip. Eller ikke jeg, madammen i huset gjør det. Hun er god på slikt. Så bygger jeg kanskje sammen landeveissykkelen også. Kjøpte en 105 5700 gruppe med trippelkrank og annet stasj i fjor, men kom ikke så langt. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andersar Skrevet 18. februar Del Skrevet 18. februar Det blir nok en sesong til på CAAD10 med 105-gruppe, 10-års jubileum i år. Har Imidlertid byttet ut den elendige FSA kranken og lageret med en vesentlig bedre Praxis carbonkrank, som jeg har vært veldig fornøyd med, på tross av at det ble ENDA et kranklagerverktøy i boden. Litt kortere stem, og et sete som passer stussen min bedre, og styretapen er nå BLÅ (fordi det var det jeg hadde liggende sist den var utslitt) Blir nok svart Supacaz så fort snøen forsvinner. Hjulsettet var opprinnelig noe helt ok RS11-greier med Shimanonav, men det byttet jeg i et hjulsett jeg fikk på salg hos AVT, HED Begium på CK R45 nav. Ruller godt og var nok en god del bedre bygget enn det originale. 5 Siter Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torbjornhb Skrevet 18. februar Del Skrevet 18. februar andersar skrev (42 minutter siden): Det blir nok en sesong til på CAAD10 med 105-gruppe, 10-års jubileum i år. Har Imidlertid byttet ut den elendige FSA kranken og lageret med en vesentlig bedre Praxis carbonkrank, som jeg har vært veldig fornøyd med, på tross av at det ble ENDA et kranklagerverktøy i boden. Litt kortere stem, og et sete som passer stussen min bedre, og styretapen er nå BLÅ (fordi det var det jeg hadde liggende sist den var utslitt) Blir nok svart Supacaz så fort snøen forsvinner. Hjulsettet var opprinnelig noe helt ok RS11-greier med Shimanonav, men det byttet jeg i et hjulsett jeg fikk på salg hos AVT, HED Begium på CK R45 nav. Ruller godt og var nok en god del bedre bygget enn det originale. Denne husker jeg vi hadde i butikken og solgte mengder av den. Fantastisk flott sykkel, selv en dag i dag 🙂. Grattis med 10-års jubileum til sykkelen. 1 Siter https://pulssonen.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.