Gå til innhold

Tredemølle


Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å kjøpe en mølle, og ser at F63 er på tilbud til 17999, mens F85 ligger til 26999. Er F85 verdt prisforskjellen opp for to treige mosjonister som kanskje bruker mølla 2-3 ganger i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slit1 skrev (8 timer siden):

Hei!

Tenkte å kjøpe en mølle, og ser at F63 er på tilbud til 17999, mens F85 ligger til 26999. Er F85 verdt prisforskjellen opp for to treige mosjonister som kanskje bruker mølla 2-3 ganger i uka?

F63 mer enn bra nok. Dog kommer det litt an på kroppsvekt... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
torbjornhb skrev (På 3.7.2024 den 20.13):

F63 mer enn bra nok. Dog kommer det litt an på kroppsvekt... 

Så en "Best treadmill review" hvor det ble nevnt at Sole 85 og F80 hadde litt treg stigningsmotor (og dermed ikke så god på intervaller), og lite demping i båndet. Noen med erfaring på om dette også gjelder F63?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Vurderer å gå til innkjøp av F85, men ser det er avvik mellom bildene på treningspartner og Sole sin egen nettside. 
 

Vet noen om det er denne modellen (se link) treningspartner fører eller er det eldre modeller? 
 

https://www.soletreadmills.com/products/sole-f85

Edit: 

Kan det stemme at det sole omtaler som F85 er det treningspartner kaller F85ENT? 
 

Hvis så, så stemmer vel ikke bildene. Kan det uansett stemme at F85 modellen som treningspartner forhandler kommer med den «nye Z-rammen»?

Endret av Kenneth
Oppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,  

Lurer på å kjøpe en F63

Hvordan blir møllen levert fra Treningspartner?  Er det mye monteringsarbeid?

Kan man koble seg opp med iPad og få løpelandskapet opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egi skrev (8 timer siden):

Hei,  

Lurer på å kjøpe en F63

Hvordan blir møllen levert fra Treningspartner?  Er det mye monteringsarbeid?

Kan man koble seg opp med iPad og få løpelandskapet opp? 

Kompatibel med Zwift og Kinomap, så jepp til det første.
 

Leveres i to deler. Løpebånd og resten for seg. Enkel montering, men anbefaler å være to.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!  Du kan sikkert svare meg på dette også:

Har en Elipsemaskin Abilica Crosstrainer.  Den er 4 år nå, og trenger nok litt smøring og vedlikehold, da den knirker og bråker en del.  Finnes det en vedlikeholdsmal på denne? Altså, hvordan og hva man demonterer og smører...? Kan man bruke siliconspray til smøring, evnt WD40 el lign?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egi skrev (6 timer siden):

Takk for svar!  Du kan sikkert svare meg på dette også:

Har en Elipsemaskin Abilica Crosstrainer.  Den er 4 år nå, og trenger nok litt smøring og vedlikehold, da den knirker og bråker en del.  Finnes det en vedlikeholdsmal på denne? Altså, hvordan og hva man demonterer og smører...? Kan man bruke siliconspray til smøring, evnt WD40 el lign?

Kan ikke si noe med sikkerhet her. Normalt ville jeg bare gått over og strammet alle skruer, og tørket bort alt av støv. 
Abilica tredemøller skal bruke smøring med silikon, men jeg er skeptisk på å smøre en ellipsemaskin.
 

Anbefaler å sende en mail til post@mylnasport.no

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei 🙂 
Søkte etter anbefalte tredemøller som førte meg inn til dette forumet. Virker som dette er plassen for å få kyndig hjelp!

Jeg holder på med et tilbygg som skal bli til et treningsrom. I den anledning er jeg i kontakt med treningspartner.no angående tilbud på diverse utstyr som powerrack, tredemølle og annet.

Tredemølle anbefaler de minimum F65, men at F85 også kan være et godt alternativ for meg. 

Kort om meg og mitt behov: 181cm. Tidligere godt trent. Løpt mye intervaller. Dessverre ikke opprettholdt dette etter jeg ble far for noen år siden, og vekten har derfor passert 83 kg. Mølla kommer (forhåpentligvis) til å bli brukt til intervaller av meg 1-2 ganger i uken. Har aldri løpt intervaller på mer enn 18-19 i hastighet. Og det er mange år siden, og derfor en god stund til jeg kommer opp igjen på denne hastigheten.

I tillegg vil samboeren min bruke denne, men hun er som en flue å regne i forhold til meg. Hun har aldri løpt så mye, så behovet for høyt tempo vil ikke være relevant for hennes del.

Spørsmålet er om jeg får nok kvalitet i F65 eller om jeg bør legge ekstra kroner i F85. Etter å ha lest gjennom tråden her så ser det ut som at i utgangspunktet kunne til og med F63 holdt for vårt bruk, men med tanke på at F65 nå er priset lavere enn F63, så er det jo ikke noe spørsmål.

F65 er i skrivende stund 21 999kr, mens F85 ligger til 29 999kr. Siden det er ganske mye utstyr jeg skal kjøpe totalt fra Treningspartner, så har jeg bedt dem om et pristilbud på hele pakken, men usikker på hva de evt. har å gå på på F85. 

Virker som jeg får mer enn nok kvalitet for F65 til den prisen kontra å legge på 8000 kroner til for F85? Eller er F85 såpass mye bedre at man burde investere i den når man først skal innrede et nytt rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas0309 skrev (17 timer siden):

Hei 🙂 
Søkte etter anbefalte tredemøller som førte meg inn til dette forumet. Virker som dette er plassen for å få kyndig hjelp!

Jeg holder på med et tilbygg som skal bli til et treningsrom. I den anledning er jeg i kontakt med treningspartner.no angående tilbud på diverse utstyr som powerrack, tredemølle og annet.

Tredemølle anbefaler de minimum F65, men at F85 også kan være et godt alternativ for meg. 

Kort om meg og mitt behov: 181cm. Tidligere godt trent. Løpt mye intervaller. Dessverre ikke opprettholdt dette etter jeg ble far for noen år siden, og vekten har derfor passert 83 kg. Mølla kommer (forhåpentligvis) til å bli brukt til intervaller av meg 1-2 ganger i uken. Har aldri løpt intervaller på mer enn 18-19 i hastighet. Og det er mange år siden, og derfor en god stund til jeg kommer opp igjen på denne hastigheten.

I tillegg vil samboeren min bruke denne, men hun er som en flue å regne i forhold til meg. Hun har aldri løpt så mye, så behovet for høyt tempo vil ikke være relevant for hennes del.

Spørsmålet er om jeg får nok kvalitet i F65 eller om jeg bør legge ekstra kroner i F85. Etter å ha lest gjennom tråden her så ser det ut som at i utgangspunktet kunne til og med F63 holdt for vårt bruk, men med tanke på at F65 nå er priset lavere enn F63, så er det jo ikke noe spørsmål.

F65 er i skrivende stund 21 999kr, mens F85 ligger til 29 999kr. Siden det er ganske mye utstyr jeg skal kjøpe totalt fra Treningspartner, så har jeg bedt dem om et pristilbud på hele pakken, men usikker på hva de evt. har å gå på på F85. 

Virker som jeg får mer enn nok kvalitet for F65 til den prisen kontra å legge på 8000 kroner til for F85? Eller er F85 såpass mye bedre at man burde investere i den når man først skal innrede et nytt rom?

F65 er nok bra nok, men F85 har større motor og høyere topphastighet, noe som er gunstig for intervaller. SOLE er ikke akkurat kjent for rask akselerasjon, så kraftigere motor kommer godt med. 

Treningspartner.no kjører jevnlig kampanjer på de ulike modellene, og er du heldig vil F85 koste rundt 24-25k.

Personlig ender jeg nok på mye F63, men det skyldes pris-verdi-forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (1 time siden):

F65 er nok bra nok, men F85 har større motor og høyere topphastighet, noe som er gunstig for intervaller. SOLE er ikke akkurat kjent for rask akselerasjon, så kraftigere motor kommer godt med. 

Treningspartner.no kjører jevnlig kampanjer på de ulike modellene, og er du heldig vil F85 koste rundt 24-25k.

Personlig ender jeg nok på mye F63, men det skyldes pris-verdi-forholdet.

Takk for svar 🙂 

I utgangspunktet tenker jeg at F65 burde holde til vårt bruk. De gangene jeg har løpt intervaller inne, så er det på mølle hos mor og far, og de har en eldre mølle som er helt middels (ikke over 10.000kr). Da har jeg aldri reagert på den, og synes den har vært helt ok. Men så har jeg liten erfaring med å løpe på møller, så er egentlig ikke så kresen på området. Heller ikke så enorm hastighet når jeg løper intervaller.

Av den grunn så tror jeg egentlig at F65 holder, men så er det jo noe med at det alltid frister det beste 🙈 

Egentlig vil jeg faktisk tippe at F63 holder til vårt bruk også, men med tanke på at akkurat nå så er faktisk F65 billigere enn F63 så blir det i tilfelle F65. Fikk et tilbud på F85 til 25 499kr. Vanskelig valg når man ikke får testet noen av delene. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas0309 skrev (2 timer siden):

Takk for svar 🙂 

I utgangspunktet tenker jeg at F65 burde holde til vårt bruk. De gangene jeg har løpt intervaller inne, så er det på mølle hos mor og far, og de har en eldre mølle som er helt middels (ikke over 10.000kr). Da har jeg aldri reagert på den, og synes den har vært helt ok. Men så har jeg liten erfaring med å løpe på møller, så er egentlig ikke så kresen på området. Heller ikke så enorm hastighet når jeg løper intervaller.

Av den grunn så tror jeg egentlig at F65 holder, men så er det jo noe med at det alltid frister det beste 🙈 

Egentlig vil jeg faktisk tippe at F63 holder til vårt bruk også, men med tanke på at akkurat nå så er faktisk F65 billigere enn F63 så blir det i tilfelle F65. Fikk et tilbud på F85 til 25 499kr. Vanskelig valg når man ikke får testet noen av delene. 

F65 holder nok, og vil tro du blir veldig fornøyd 🙂. F63 kunne holdt den også, men er man over 80 kg så bør man over på en stødigere og kraftigere mølle.

Du har nok mer enn nok utgifter, så ta et valg å få for "mest for pengene", som i dette tilfellet er en soleklar F65!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (2 timer siden):

F65 holder nok, og vil tro du blir veldig fornøyd 🙂. F63 kunne holdt den også, men er man over 80 kg så bør man over på en stødigere og kraftigere mølle.

Du har nok mer enn nok utgifter, så ta et valg å få for "mest for pengene", som i dette tilfellet er en soleklar F65!

Ja, du har nok helt rett! Godt å ha noen som klarer å få meg til å ta en fornuftig avgjørelse! 😅 Takk så meget for hjelpen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bra er nettbrettholderen på Sole F63/F65/F85? Fungerer det i praksis? Er den stødig? Ser veldig bra ut at den er montert så høyt opp, og uten at nettbrettet da dekker f. eks stigning, tid og hastighet. Men om den rister så man ikke har nytte av det så er det lite poeng.

Vurderer F63 eller F65, tror jeg venter til til F63 kommer på "tilbud" igjen. På prisjakt ser det ut som om treningspartner kjører prisene opp/ned på alle modellene med ganske jevne mellomrom.

I denne videoen viser det litt fra siden, og det ser ut som om den vibrerer ganske mye? Begynner også å tenke på om den er for høyt opp, slik at man må se unaturlig høyt opp (jeg er bare 171cm høy)

Sole F63 vs F80 vs F85 Compared | Best Sole Treadmills - YouTube

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...