Gå til innhold

Bremse bak fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Hei, er veldig ny å mekke på sykkelen da det oppstår småting. Har hatt en skivebremse bak som har hengt veldig så følgte landevei.no og løsnet kalipperen, holdt inne bremsen mens hjulet spant og stramte til igjen. Ble kvitt subbe problemet men oppsto et nytt…

Nå vil ikke kalipperen klemme igjen i det hele så jeg har ingen bremsekraft bak…

Noen som vet hva som er problemet? Gjelder Sram Force etap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en del google søk har jeg funnet ut at jeg har skrudd på feil skruer…sånn går det når en amatør holder på. 

Har lekket en del væske, mulig denne er gått tom eller jeg har fått luft inn i systemet, blir å gå til mitt lokale sykkelverksted imorgen, regner med de ordner dette relativt kjapt. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ser sånn ut som dette: https://bikeshop.no/sram/115018050001/sram-force-etap-axs-kaliper-grå-front-bak-flat-mount bør det kanskje være mulig å visuelt avgjøre hva som hører til hvor?

Det er jo ganske tydelige sylindre for skruene som skrus inn fra andre sida av adapteren? Og det er vel også godt mulig det kun er boltene til adaptere du vil løsne på?

Nå aner jeg ikke hva slags løsning det er på TS sin sykkel, men kan se for meg at det kanskje er noe sånt og at hen i farta kom til å løsne på boltene som fester hydraulikkslangen i kaliperen. https://blog.3t.bike/2019/10/12255/gravel-bike-tech-postmount-vs-flatmount-brakes/#image-2 

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horpest skrev (14 timer siden):

Etter en del google søk har jeg funnet ut at jeg har skrudd på feil skruer…sånn går det når en amatør holder på. 

Har lekket en del væske, mulig denne er gått tom eller jeg har fått luft inn i systemet, blir å gå til mitt lokale sykkelverksted imorgen, regner med de ordner dette relativt kjapt. 

Du er ikke en første, eller siste, som har endt på sykkelverksted etter å ha reparert eller justert på egen sykkel 😄 Har vært der selv. Men veldig greit å prøve seg og lære seg å mekke litt på egen hånd. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horpest skrev (17 timer siden):

Etter en del google søk har jeg funnet ut at jeg har skrudd på feil skruer…sånn går det når en amatør holder på. 

Har lekket en del væske, mulig denne er gått tom eller jeg har fått luft inn i systemet, blir å gå til mitt lokale sykkelverksted imorgen, regner med de ordner dette relativt kjapt. 

kan på det varmeste anbefale trådstarter og andre hobbymekanikere om å lese manualer og bruksanvisninger før man gir seg i kast med prosjekter som man ikke har kunnskap om. bruksanvisninger er ikke nødvendigvis bare beregnet på feiginger...

som JorLie skriver ikke gi deg før alt ødelagt, det vil du lære mye av, Av erfaring blir man noen ganger klok men oftere pengeløs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...