Horpest Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Hei, er veldig ny å mekke på sykkelen da det oppstår småting. Har hatt en skivebremse bak som har hengt veldig så følgte landevei.no og løsnet kalipperen, holdt inne bremsen mens hjulet spant og stramte til igjen. Ble kvitt subbe problemet men oppsto et nytt… Nå vil ikke kalipperen klemme igjen i det hele så jeg har ingen bremsekraft bak… Noen som vet hva som er problemet? Gjelder Sram Force etap Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horpest Skrevet 20 timer siden Forfatter Del Skrevet 20 timer siden Etter en del google søk har jeg funnet ut at jeg har skrudd på feil skruer…sånn går det når en amatør holder på. Har lekket en del væske, mulig denne er gått tom eller jeg har fått luft inn i systemet, blir å gå til mitt lokale sykkelverksted imorgen, regner med de ordner dette relativt kjapt. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
York Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Hvordan er forskjellen på skruene, og hvilken er det man skal skru/ikke skru på? Sånn i tilfelle/når jeg skal skru selv 😅 Siter - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perbl Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Hvis de ser sånn ut som dette: https://bikeshop.no/sram/115018050001/sram-force-etap-axs-kaliper-grå-front-bak-flat-mount bør det kanskje være mulig å visuelt avgjøre hva som hører til hvor? Det er jo ganske tydelige sylindre for skruene som skrus inn fra andre sida av adapteren? Og det er vel også godt mulig det kun er boltene til adaptere du vil løsne på? Nå aner jeg ikke hva slags løsning det er på TS sin sykkel, men kan se for meg at det kanskje er noe sånt og at hen i farta kom til å løsne på boltene som fester hydraulikkslangen i kaliperen. https://blog.3t.bike/2019/10/12255/gravel-bike-tech-postmount-vs-flatmount-brakes/#image-2 Siter Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altitude Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Horpest skrev (14 timer siden): Etter en del google søk har jeg funnet ut at jeg har skrudd på feil skruer…sånn går det når en amatør holder på. Har lekket en del væske, mulig denne er gått tom eller jeg har fått luft inn i systemet, blir å gå til mitt lokale sykkelverksted imorgen, regner med de ordner dette relativt kjapt. Du er ikke en første, eller siste, som har endt på sykkelverksted etter å ha reparert eller justert på egen sykkel 😄 Har vært der selv. Men veldig greit å prøve seg og lære seg å mekke litt på egen hånd. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JorLie Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden ...akkurat, men du må ikke gi opp. Du kaster bort en god mulighet til å lære å etterfylle og lufte bremser, mens du utvider ordforrådet med nye og eksotiske bannord. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Horpest skrev (17 timer siden): Etter en del google søk har jeg funnet ut at jeg har skrudd på feil skruer…sånn går det når en amatør holder på. Har lekket en del væske, mulig denne er gått tom eller jeg har fått luft inn i systemet, blir å gå til mitt lokale sykkelverksted imorgen, regner med de ordner dette relativt kjapt. kan på det varmeste anbefale trådstarter og andre hobbymekanikere om å lese manualer og bruksanvisninger før man gir seg i kast med prosjekter som man ikke har kunnskap om. bruksanvisninger er ikke nødvendigvis bare beregnet på feiginger... som JorLie skriver ikke gi deg før alt ødelagt, det vil du lære mye av, Av erfaring blir man noen ganger klok men oftere pengeløs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.