Gå til innhold

Er min kjære Pole Evolink død?


Anbefalte innlegg

Min høyt elskede Pole Evolink 140 har blitt skadet. Den har fått det jeg mistenker er sprekker i metallet ved en av kabelgjennomføringsportene over kranklageret. Dette er et vanlig problem på syklene, men prognosen er noe uklar. Pole er konkurs, så det er lite hjelp å få fra dem. Ryktene på Facebooksiden til Pole er at det kan gå fint å sykle på siden det visstnok ikke er en kritisk lokasjon, og at det også kan sveises en lapp over hullet. Eller det kan drilles hull for å stoppe sprekkene fra å spre seg. Men jeg er skeptisk. Hva tror forumet?IMG_9564.jpeg.662272b84da36cefcad988de7303ea93.jpegIMG_9575.jpeg.fbba14505afd8afc7b9389f7ace7b4f2.jpeg

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Staroh69 said:

Et skudd i mørke, fra en som er særdeles lite handy: Er det ikke bare å finne noen som kan sveise sprekkene og lakke over?

Det er ikke "bare" å sveise aluminium. 

Jeg ville ihvertfall boret hull i enden av alle sprekker og sjekket utviklingen nøye. Men den ramma er nok snart klar for å henges på veggen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en brukt på internett, stjel bakramma.

Evnt snakk med noen som kan sveise alu, disse finnes, MC_folk eller andre fiksfakseri-makere, så får du nok en bra tilbakemelding. tipper det fint kan fikses litt på for bruk i en god periode.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en skikkelig bra tusj eller en lapp som ikke lar seg slite vekk uten videre (helikoptertape f.eks) og sett de rundt hullet ved sprekkene, slik at du kan se om de vokser videre.

Ganske mange sveiser og hull der, så blir jo rare spenningsvariasjoner i godset antagelig. Jeg tror ikke jeg ville brydd meg med å prøve å borre hull for å stoppe sprekken fra å vokse.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer!

 

Vår tidligere flymekaniker Tmork på gamleforumet var fan av å bore stoppe-hull. Det er helt vanlig i sprekker på fly faktisk. I tillegg til å stoppe sprekkene fra å vokse vil du lett se når de likevel gjør det. Når Pole likevel er konkurs ødelegger du ikke for garanti. MEN har du kjøpt den fra norsk forhandler har du uansett fem års reklamasjonsrett. (jeg tror ikke Pole ble solgt lokalt, men vet ikke, derfor påminnelse) 

 

to-tre mm hull vil sikkert passe eller google noen som vet sånt. 
 

 

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (36 minutter siden):

Kondolerer!

 

Vår tidligere flymekaniker Tmork på gamleforumet var fan av å bore stoppe-hull. Det er helt vanlig i sprekker på fly faktisk. I tillegg til å stoppe sprekkene fra å vokse vil du lett se når de likevel gjør det.
 

 

 

Samme når jeg jobbet som helikopterteknikker.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...