Gå til innhold

Godbiter fra vest til øst


hardrock

Anbefalte innlegg

Begynt å bli blassere i landskapet, men med riktig lys er det fortsatt fine høstfarger i Geiranger:

image.jpeg.856bbd03a31d2682d5a8c3eb7edc3e24.jpeg

 

smellen nådde meg opp Ørnesvingene, men var ikke akkurat som at noen kunne komme og hente meg...

image.jpeg.eac18c1a494a49992a1719ba05a2d879.jpeg

På toppen av Ørnesvingen var uansett det tyngste for dagen overstått, og jeg visste jeg kom til å komme meg hjem. Hadde egentlig ikke noe valg.

Takk for følget!!

 

 

  • Like 12
  • Thanks 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon bra rapport og ekstra kudos for å benytte mulighetene som kan by seg "utenom sesong".

Ladet også på det vegguttak på Grotli i sommer. Praktisk 😁 

Er Flofjellet mulig å sykle på landeveissykkel hvis en tilpasser farten etter forholdene?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelmafiaen skrev (14 timer siden):

Fantastiske bilder!

Takker!! Utrolig hvor bra iphone har blitt!

johs78 skrev (51 minutter siden):

Er Flofjellet mulig å sykle på landeveissykkel hvis en tilpasser farten etter forholdene?

Absolutt! Leste i alle fall en på strava som hadde vært over der med både 25 og 28, og er ikke verre enn at man tilpasser slik du skriver. Vil anbefale å sykle nord til sør, tror jeg. Man skal være rimelig sterk for å klare å sykle opp fra Flo, samtidig så spørs det om man har lyst til å trille oppover eller nedover.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, dette er sånn type tur jeg ofte tenker jeg skal gjøre, men aldri rekker å få gjort 🙂 

Angående kuer, så er det jo helt greit å ha respekt for fremmede dyr man ikke kjenner. Jeg elsker å kose med kuer og har også vært endel til seters og tatt litt fjøsstell, men av og til kan jo kyr være potensielt livsfarlige. Selv om det skjer skjelden, har nesten de fleste av bøndene jeg kjenner i løpet av livet vært borti farlige dyr.

Spesielt hvis det er kalver inne i bildet (hvis jeg feks møter ammekyr) tar jeg en raus omvei rundt med mindre jeg kjenner dyra godt.

  • Like 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nydelig rapport fra den vakreste landsdelen!

hardrock skrev (16 timer siden):

Så var det ned til Hellesylt (...) Hadde tenkt at her er en mulig exit om jeg merka at dette ikke går, men hadde i minnet at @Sepeda en gang omtalte tunellen opp derifra som kjip.  

Jeg tror ikke jeg har omtalt den som kjip 😄 men lang og litt skummel når trafikken er tett. Nydelig utsyn mot Geirangerfjorden mellom Streketunnelen og Ljøtunnelen.

(Hadde en liten rundtur i traktene med utgangspunkt i Ålesund for et par år siden - noen inntrykk kan fortsatt finnes på gamleforumet om enn bildene ikke kan måles seg med dine! Når melding om at forumet er nedlagt kommer opp, bare last siden på nytt, så kommer tråden opp!)

hardrock skrev (16 timer siden):

Der ble jeg møtt av min eneste utfordring på turen - en gjeng med kuer midt i veien. Hvordan kommer man seg trygt forbi de?! Jeg valgte å gå et stykke ut i terrenget. 

😄👍

Kuvettreglene2.jpeg.3e99f3a0fc7bd317c065dbe6a0bce83b.jpeg

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...