Gå til innhold

SKS Airchecker - hva er et jeg ikke har skjønt?


Arve

Anbefalte innlegg

Hei Forumet!

Jeg har en fotpumpe i garasjen med et manometer som gir trykkmåling i bar og psi (manuell visning), den er nok tilpasset smalere dekk siden den gir trykk langt oppover mot 100 psi men ganske lite presisjon siden det er kun strek pr 10 psi (og grått mot svart bakgrunn, så litt vanskelig å lese av). Jeg tenkte at det kunne være nyttig å få et litt mer presist mål og kjøpte en digital trykkmåler fra SKS.

Jeg pumper opp til ca 30 psi, trykker måleren ned på den åpne ventilen.... og får en avlesning på ca 14 psi. Samtidig lekker det jevnt med luft. Letter opp, tar en ny måling, denne gangen lander den på under 10. Jeg sjekker dekket, og nesten all luft er ute. Gjentar operasjonen noen ganger, men vår konsekvent mye lavere måling, samtidig som det lekker luft ut så lenge jeg tar målingen, slik at trykket forsvinner på ganske kort tid.

Jeg er ikke noe geni, men på meg virker det som om ventilen på måleren ikke passer godt nok på vanlige presta ventiler. Er det noen andre som har en slik som får bedre resultater enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...