Gå til innhold

Sekk på bagasjebrett


Anbefalte innlegg

noen som har erfaringer med denne løsningen? Pro/cons?🤔

 

Vurderer det litt for å ha en sekk til fjellturer o.l. på tur. Men må i så fall kaaanskje ha en kortere sekk… 

cons jeg kan tenke meg: slitasje på sekk? Kanskje plundrete å få til å sitte ordentlig? (Eller burde gå greit med noen ordentlige stropper?)

 

F537A075-E71E-4C35-947F-CDB540AE25F6.jpeg.e7102c5c6402de5c309a3d02b7c8e20f.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 5
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Postede bilder

Smart løsning! Det første jeg tenkte på var om stroppene kan hekte seg fast i hjulet? En plastpose rundt kan kanskje hjelpe på det ☺️

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør slik med jobbsekken noen ganger om jeg ikke vil ha den på ryggen, og ikke har sideveske til hånds. Synes det fungerer ok. Til forskjell fra oppakning dedikert til slikt, er det jo litt utilgjengelig å få tak i ting mens det er knytt fast slik, og litt mer knot å få festet skikkelig (unngå stropper og slikt som kan falle i hjulet). Mulig jeg ville "ofret" en sekk for det, og klipt vekk lange stropper så man slipper å tulle med de samme stroppene man uansett aldri justerer hver gang.

Sammenlignet med sideveske er det også litt mer uvørent å ha vekten så høyt (mens de som er vant til slik rakett bak nok ikke merker særlig forskjell). En ting å tenke på er at mange sekker ikke er så vanntette inn mot ryggen eller har en polstring der som nå får en del mer slafs og søle enn vanlig. Mens dedikerte vesker/raketter jo er laget mer for påkjenningene.

Jeg har forøvrig ofte festet min i andre retningen. Så bredere og kortere. Men det har med at sekken min har en slik greie for å tre den på håndtaket til kofferter (se tilfeldige bilder som illustrerer konseptet). Så jeg trer den stroppen på sekken på den fjær-greia man kan vippe opp på bagasjebrettet og så sitter den ganske greit slik med en liten stropp rundt i tillegg. Men da for kortere turer på asfalt, ikke bikepacking akkurat, og gjør det mest fordi det da er enda lettere å unngå at ryggstroppene henger og slenger i farta.

image.jpeg.10398c91ac9c5393305654d28a983839.jpegimage.jpeg.6c95c22ba5e240de5e6329f9f6848a23.jpeg

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...