Gå til innhold

Danske Bank, Akademikeravtalen


Anbefalte innlegg

Sikkert andre her også som bruker Danske Bank gjennom avtalen til Akademikerne.

Hva gjør dere? Blir med over til Nordea, eller hopper over på den nye avtalen til Akademikerne med Handelsbanken?
Vilkårene er vel stort sett like nå i starten. Så da handler det vel mest om hvordan man tror det vil utvikle seg på sikt, brukervennlighet i nettbanken osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker anledningen når det uansett blir bankbytte, nye kort som må legges inn over alt osv, til å teste Bulder. Med vår alder+belåningsgrad ble det samme rente som vi ble tilbudt i Handelsbanken (så ikke sikkert det gjelder alle). Bare for å prøve noe annet, men kommer til å følge med hvordan det utvikler seg. Var overraskende enkelt å bytte bank, så føler det blir enkelt å hoppe videre.

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært med siden Forretningsbanken. Til og med jobbet et års tid i Fokus Bank etter studietiden.
Nå er hele familien i ferd med å bytte over til en lokal sparebank i stedet for å bli med til Nordea. Overgangen ikke så smidig som jeg hadde håpet. Bl.a. måtte vi fysisk møte opp i banken (åpningstid kun midt på dagen) med passet for å melde "overgang" for BankID. Ikke så greit for dattera på videregående med fraværsgrense, men takk og pris for høstferie.

Flytting av lån, kontoer/penger har gått fint. 

Det verste er derimot å oppleve hvor utrolig rævva den nye nettbanken er i forhold til Danske Bank sin. Føler meg som en gretten alt-var-bedre-før grinebiter nå, men når det gjelder nettbanken så stemmer det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parob skrev (4 minutter siden):

Jeg har også vært med siden Forretningsbanken. Til og med jobbet et års tid i Fokus Bank etter studietiden.
Nå er hele familien i ferd med å bytte over til en lokal sparebank i stedet for å bli med til Nordea. Overgangen ikke så smidig som jeg hadde håpet. Bl.a. måtte vi fysisk møte opp i banken (åpningstid kun midt på dagen) med passet for å melde "overgang" for BankID. Ikke så greit for dattera på videregående med fraværsgrense, men takk og pris for høstferie.

Flytting av lån, kontoer/penger har gått fint. 

Det verste er derimot å oppleve hvor utrolig rævva den nye nettbanken er i forhold til Danske Bank sin. Føler meg som en gretten alt-var-bedre-før grinebiter nå, men når det gjelder nettbanken så stemmer det.

Flyttet lån fra Sr-bank til Handelsbanken nå tidligere i år. Det gikk relativt greit ifølge ØKH. Ok betingelser på Tekna-avtalen hennes, har så langt ikke sett noen tilbud andre steder som motiverer ny flytting. Flyttet kun lån, bruks- og sparekonto til Handelsbanken.  

Flyttinga av mine greier fra Sbanken derimot, det var en annen saga. Endte opp med å flytte alt av fond og aksjer til nordnet, men er ikke blitt helt venner med nettbanken der enda. Det eneste som er sikkert er at vi aldri skal til DNB igjen, makan til ubrukelig gjeng. Pleier ikke å være langsint men at de raserte nettbanken til Sbanken sliter jeg fortsatt med å tilgi ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde to banker før: Danske Bank (pga lånebetingelser gjennom Akad-avtalen) og Sbanken (pga brukervennlighet og stabilitet over tid).

Når sistnevnte røyk, så samlet vi alt hos Bulder. 

Det gjenstår noen restkontoer i både Sbanken og Danske Bank, der sistnevnte blir med over til Nordea i utgangspunktet. Men disse skal avvikles over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danske Bank stoppet å gi finansieringsbevis over sommeren, så kommer til å flytte til Handelbanken snart. Må bare dra fysisk innom en filial for å legitimere meg med pass for BankID...

Vurderer å flytte lånet videre til Kassa om vi kommer under 60% belåning, de har kun 5.3% rente (5.5% opp til 75%)
http://kassa.no (Oslo pensjonskasse har åpnet for alle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger også foreningen over til Handelsbanken men har inntrykk av at mange sitter på gjerdet. Er skremmende lat økonomisk og lever som, sikkert som en idiot, i troa på at foreningsavtalene er kompetetive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...