Gå til innhold

Velorbis-sykkel


Raskall

Anbefalte innlegg

Samboer sin far ønsker å selge noen av syklene han har i garasjen. En av syklene har jeg aldri hørt om før. Han hevder at han kjøpte den for 1500 kroner på Smart Club for mange år siden, men han surrer litt. Jeg tror ikke denne sykkelen kommer fra Smart Club.

Noen som kjenner til denne sykkelen og hva den kan være verdt? Blir litt dumt å legge den ut for en tusenlapp hvis den er verdt mye mer.

Dette er ikke en salgs-annonse, men hvis noen skulle få lyst på denne sykkelen, så kan vi selvsagt ta en prat. 

 

Velorbis1.jpg

Velorbis2.jpg

Velorbis3.jpg

Velorbis4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om dere kan sikte høyere enn tusenlappen. 
Velorbis får treff på "Exclusive Danish designed bicycles custom made to order in Germany"

Så får du se etter om det er en sånn, eller noe ganske annet. 
https://velorbis.eu/

 

image.png.da2d1a62b4213e0b1c44d887221c5812.png

 

De har til og med en Rolls Royce modell til 50.000. Det får meg til å tro at enten har svigerfar kjøpt denne av en selger som ikke vet hva han har hatt mellom hendene, eller så er det flere Velorbis på markedet 🙂

LarsB. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skinnbag fra Velorbis - Skikkelig god kvalitet. Har også kjøpt en slik til kjæresten ved en anledning.  https://velorbis.eu/product-category/alle-laedervarer-en_eu/ Jeg har hatt bagen i snart ti år. Den er fortsatt veldig fin. Ikke at det sier så mye om kvaliteten på syklene, men syklene er uansett noe ganske annet enn hva som vanligvis har blitt solgt på Smartclub. 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del av de her i Stavanger, litt kjap googling antyder at det var en forhandler her i nærheten. Var vel litt sånn peak hipster dette før alle sammen skulle ha elektrisk sykkel. Burde være mulig å få noe mer enn en lapp ja. Fin sykkel og så langt jeg kan se kurante komponenter. Hvordan er den å sykle på?

Jeg ville tatt av den bagen ihvertfall, passer ikke helt sykkelen emm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dingo skrev (6 timer siden):

Er en del av de her i Stavanger, litt kjap googling antyder at det var en forhandler her i nærheten. Var vel litt sånn peak hipster dette før alle sammen skulle ha elektrisk sykkel. Burde være mulig å få noe mer enn en lapp ja. Fin sykkel og så langt jeg kan se kurante komponenter. Hvordan er den å sykle på?

Jeg ville tatt av den bagen ihvertfall, passer ikke helt sykkelen emm.

Ser ut til at jeg skal starte med litt høyere prisantydning enn 1000 kroner, ja.

Jeg skal fjerne bagen og høre om han har det originale setet før jeg legger den ut. 

Har søkt litt mer selv og ser ut til at denne modellen heter Scrap Deluxe. Men finner ingen nypris på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en mail til info@velorbis.com og spurte om de visste noe om sykkelen. Fikk svar nesten med en gang, nå klokken nesten 21 på kvelden, og det kan nok stemme at han fikk den billig. Han snakket om at den lenge hadde vært på salg til 3000 kroner og når de satte den ned til 1500, sikkert for å få de ut av lageret, så hadde han slått til. 

Så da er kanskje ikke en tusing for lite likevel. Kanskje jeg skal kjøpe den av ham selv. Morsom pub- og butikk-sykkel det der.

 

Screenshot From 2024-10-14 20-46-04.png

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...