Gå til innhold

Hva er din hvilepuls vs Gaute Grøtta Grav?


Kaiost

Anbefalte innlegg

Man 47, og snitt 43-49 i hvilepuls. Kommer an på dagen og alt som skjer ellers. 

Er det ikke med dette som med alt annet da, at det er avhengig av alt og forskjellig fra menneske til menneske?

Det viktigste er vel hvor raskt man kommer NED til omtrent hvilepuls etter fysisk anstrengelse?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirkekne skrev (55 minutter siden):

Man 47, og snitt 43-49 i hvilepuls. Kommer an på dagen og alt som skjer ellers. 

Er det ikke med dette som med alt annet da, at det er avhengig av alt og forskjellig fra menneske til menneske?

Det viktigste er vel hvor raskt man kommer NED til omtrent hvilepuls etter fysisk anstrengelse?

Jepp. hva utgangspunktet i hvilepuls er vel ganske genetisk styrt. Så vil jo dette variere litt hvor sliten man er, trent osv.

Da jeg syklet mye var mitt mål på at jeg var i form: Hvis pulsen var under 50 når jeg hadde satt meg ned og bestilt kaffe på langtur så var kroppen i bra slag. 😛 

  • Wow 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin sier stort sett mellom 38 og 44 (i løpet av natten). (Alder: gammel, og da synes jeg det ikke er så galt). Makspuls 186. (Trodde jeg hadde mindre siden det var noen år siden jeg var opp i det, menn etter bakken ned mot skjærsjøen så kom den en fyr på gravel og som "skulle suse forbi. Gikk en f... i meg, og jeg holdt hjulet hans og kunne dratt forbi på min 18,5 kg doning, men slapp ham i kneika. Kom opp i 186. Var relativt fornøyd med det).

Det må sies at det egentlig ikke er om natten man skal måle. Man skal måle om morgenen etter å ha pissa, og så lagt seg igjen, og ventet minst 5 minutter. (At kroppen holder på piss gjør at man får høyere puls). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ace said:

 menn etter bakken <hvorsomhelst> så kom den en fyr på <raskere sykkel enn min> og som "skulle suse forbi. Gikk en f... i meg, og jeg holdt hjulet hans og kunne dratt forbi på min 18,5 kg doning, men slapp ham i kneika. 

Det høres ut som meg hver dag på vei hjem fra kontoret, på denne doningen. Tenker at i dag skal jeg ikke bli så svett på vei hjem fra jobb, men så...

20241015_085723.jpg.9e7753619f943495e2e88041062384e3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...