Gå til innhold

Hva er din hvilepuls vs Gaute Grøtta Grav?


Kaiost

Anbefalte innlegg

Har en hvilepuls på 50-52. Når jeg sover så faller den noen ganger til rundt 40, mulig at det er samtidig med at jeg har så lav pustefrekvens at samboer våkner.
Max puls på rundt 167+

Tror det er greie verdier for en passe trent gubbe som har passert seksti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neistein skrev (3 timer siden):

45 når jeg sitter i sofaen og ser på tv. Om natten sover jeg så da aner jeg ikke.

Er det mulig? Ingen som sover uten pulsklokke nå om dagen vel? Puls og bodybatteri kl 0800 bestemmer alt for resten av dagen!! Sånn et det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pogi sier han har 42-43 i hvilepuls om natta, tror ikke vi skal trekke så mye ut av hva andre har i hvilepuls da det er veldig individuelt. Du kan bare sammenligne din hvilepuls ut ifra din egen historikk om du da ikke ligger langt utenfor det som regnes som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hrukin skrev (6 minutter siden):

Pogi sier han har 42-43 i hvilepuls om natta, tror ikke vi skal trekke så mye ut av hva andre har i hvilepuls da det er veldig individuelt. Du kan bare sammenligne din hvilepuls ut ifra din egen historikk om du da ikke ligger langt utenfor det som regnes som normalt.

Det setter meg bare i enda dårligere lys...😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hrukin skrev (17 minutter siden):

Pogi sier han har 42-43 i hvilepuls om natta, tror ikke vi skal trekke så mye ut av hva andre har i hvilepuls da det er veldig individuelt. Du kan bare sammenligne din hvilepuls ut ifra din egen historikk om du da ikke ligger langt utenfor det som regnes som normalt.

Jeg bruker hvilepuls som en rettesnor for hard trening- ser at når jeg er sliten eller har infeksjon i kroppen/syk går den opp til 44-45. Da er jo det et tegn på at den jobber mer enn normalt og et signal om å ta det litt rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (3 timer siden):

Jeg kan snakke om Gaute Grøtta Grav og fortsatt ha hvilepuls.

Det er imponerende, for å si det forsiktig.

Likte ikke fyren før alt det siste oppstusset. Har ikke blitt noe særlig bedre etter heller.

  • Like 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopp skrev (25 minutter siden):

Oppførselen i 71gr.n. er vel et rent pr-stunt, men jeg tror ikke han blir å selge så mange «kurs og foredrag om hvordan du kan fremstå bedre på scenen, være en mer motiverende leder, i intervjusituasjoner med presse og på sosiale medier.» på det.

 

Er vel det motsatte av Pr stunt for hans egen del, men for 71 grader er det jo gull verdt. 😅 

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilepulsen ligger på 40 - 42.

Angående puls har jeg noen pussige erfaringer.

I fjor sykla jeg Juvass-klatringen på 75 min med snittpuls på 181.

I september sykla jeg Nordmarka 5.000. Mange bakker der, som er ganske ujevne, så pulsen endrer seg mye, men Ringkollen er jevn og fin. Det resulterte i 9 min med 201 i snittpuls.

På andre turer hvor jeg sykler hardt klarer jeg sjelden å komme noe særlig 170, men virker som om det finnes et ekstra gir noe vis. Snodige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...