Gå til innhold

Fox X2 vs float X


Anbefalte innlegg

  • Lars Henrik endret tittelen til Fox X2 vs float X
Lars Henrik skrev (12 timer siden):
 

Er stengt tatt en coil-fan, men om jeg må velge mellom Float X2 eller X, hvordan oppleves de mot hverandre? Noen med 1.hånds erfaring? Vet X2 har rykte for å være upålitelige, men likevel...

Noen?

En del 22-23 modeler (kanskje tidligere...?) av X2 som har vært upålitelige, såvidt jeg vet. Disse har jeg lest Fox bytter ut med 24-modeller(enten innmat, eller hele demperen) ved service/behov.

Jeg hadde likevel også vurdert RS Super Deluxe Ultimate opp mot begge de der.

Uansett, få rett tune til din vekt og din sykkel ved evnt anskaffelse.
 

  • Like 2

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (2 timer siden):

En del 22-23 modeler (kanskje tidligere...?) av X2 som har vært upålitelige, såvidt jeg vet. Disse har jeg lest Fox bytter ut med 24-modeller(enten innmat, eller hele demperen) ved service/behov.

Jeg hadde likevel også vurdert RS Super Deluxe Ultimate opp mot begge de der.

Uansett, få rett tune til din vekt og din sykkel ved evnt anskaffelse.
 

Kom hit för att säga exakt detsamma.

  • Like 2

Importerad cykelnörd. NOTS-evangelist. https://nots.no/han-skal-fa-fart-pa-nots/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Float X er helt super! Har den på en Raaw Madonna nå, byttet fra DHX2 i fjor. Grunnen til at jeg byttet var i all hovedsak at DHX2en trengte service oftere enn jeg likte. Jeg sendte DHX2en til VPG 1 gang per år, men hver sommer begynte den å surkle og å bli farlig rask i starten (luft i oljen?).

Jeg har erfaring med X2 fra en 2018 Canyon Torque men det var et krevende eierskap. Flere reklamasjonssaker.

 

Slik jeg opplever Float X oppsummeres godt av Jeff Kendal Weed her:

Float X er fin og poppy og relativ plush, men savner selvsagt litt smørfølelse fra DHX2. Float X-en har holdt relativt greit igjennom sesongen, men sist helg i Hafjell begynte den farlig raske returen i starten av vandringen å melde seg.
 

Hvis jeg skulle byttet demper er Vivid Ultimate en kandidat! Visstnok coil-følelse i starten, ganske så lineær (uten volume spacers) og mulighet for å justere «hydraulisk bottom out». Samtidig sies det at Rock Shox har jobbet hardt for å ha dobbelt så lang serviceintervall som de øvrige bakdemperne fra RS og hvis det viser seg å være sant frister det veldig!

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...