Gå til innhold

NCF eCup 24/25


Anbefalte innlegg

På Fb skriver de nå at de skal bruke Zwift Racing Score, og at de kommer til å bruke grensene oppgitt i denne artikkelen: https://zwiftinsider.com/racing-score

Foreløpig har jeg kun sett datoen, ikke noe tidspunkt.

Edit: Nå skriver de at det blir «til samme tid som alltid (19:15)». Jeg husker imidlertid at det var i 20-tida i gamle dager, da var det lettere for meg å joine. Men jeg skal tigge og be litt her hjemme og se hva som skjer.

  • Like 1

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir interessant. Mange av tidligere (spurtsvake) A ryttere med 20min watt på 4.6w/kg er godt under 690 i score og kan sykle i B, sammen med tunge C ryttere med rett over 3w/kg og en sterk spurt... 

Og tidligere spurtsterke B ryttere med rundt 4w/kg må over i A. 

Spennende hvordan dette utvikler seg. 

Regner med det sorterer seg litt etter noen runder da om systemet fungerer som det skal... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette utsagnet:

Sitat

Nytt denne sesongen er at vi vil omslutte CE (Cat. enforcment) helt. Og det vil bli en 5 deling på herrene. Dvs. at de som syklet i A+ tidligere blir A, A før blir B og så videre. Dog er ikke grensene helt som før. Vi må sammen finne ut av dette.

...og senere svar om at de faktisk skal bruke ZRS, tyder på at arrangør ikke aner hva ZRS er eller hvordan det fungerer. Men vi får krysse fingrene for at de likevel klarer å sette det opp.

Jeg får dessverre ikke vært med på det første rittet siden jeg må legge tre unger, men jeg er likevel spent på hvordan det går 😉

Det kommer nok til å være en del som ikke klarer å melde seg på, fordi de mangler de påkrevde 3 x 10+ minuttene med Zwift-økter. Fra omtalen av ZRS

Sitat

Note: you must have at least three 10+ minute activities recorded in the last 90 days in order to race a scored event. This helps ensure an accurate seed score, thus improving Zwift’s choice of category for your first race.

Det vil nok ikke forundre meg om det også er en del ryttere som havner i helt "feil" kategori fordi de 3 x 10 minuttene var rolige økter (det er ett av problemene med ZRS). De kommer til å bli "oppgradert" etter det første rittet, kanskje også etter det andre rittet siden det første er tempo.

Forhåpentligvis er det derfor NCF Esport valgte å sette opp det første rittet som tempo, da er det lettere å flytte folk mellom kategoriene og la dem få beholde poengene fra tempoen.

  • Like 1

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...