Gå til innhold

Vestfold- og litt Telemarkskjennere - kommentarer til rute?


Anbefalte innlegg

Noen som er kjent i området som har innspill til denne ruta? Både grus og vei er fint. 

Tanken er at 1. etappe skal være kort og gå til Grubesand for overnatting i gapahuken der. Så en snarvisitt til Telemark for å sjekke ut gapahuken ved Nomestranda. Så hjem igjen. Vil egentlig innom Bandak også, men tror ikke jeg er sprek nok til å klare det på 2.5 dag. Tar gjerne imot tips til evt skatter i området jeg ikke burde gå glipp av, enten på denne "korte" turen eller lengre varianter, sikkert andre som har glede av det også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen forslag til småjusteringer for  Vestfold-delen av ruta.  

1. Fra Horten kan du fint sykle kyststien til Åsgårdstrand.  Derfra kan du ta småveiene til Slagen kirke og ned til Kilen og så mellom Tønsberg. Nå får du litt mer variasjon enn GS-veien langs raet. 

2. Når du kommer opp fra Melsomvik til 303, liker jeg best Kleppanveien til Råstad og Unneberg istedet for 303. 

3. Hystadveien ut fra Sandefjord kan være utrivelig.  Ta heller Hanholmveien. Eller om du takler litt enkel sti, kryss over Marum til Istrehågan (mini-stonehenge) og så Skallebergveien til Tjølling. 

4. Liker du småveier?  Dra utom via Kaupangveien til Halsen. 

5. På returen, samler du på bratte bakker? Hvis du vil ha med noen flere, drar du videre nordover fra Høyjord til Vivestad og så over Vivestadåsen og Gregershølet til Holtung før du triller inn på ruta di på Revetal. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...