Gå til innhold

Magura/shigura subbing...


Anbefalte innlegg

Jørgen S. skrev (2 timer siden):

Hope. Ifølge internett. Set and forget, sjelden lufting, forutsigbart trykkpunkt og mer enn nok power.
 

Funker og funker, samt får tak i alt av smådeler(noe youtub sier Hayes er ganske dårlige på, evnt har det blitt forbedring), hvis man må ha.

Tech4 v4 er øverst på min liste hvis Trickstuff-bruktkjøpet blir vanskelig.

Ja, jeg skjønner at mht mulighet for full rebuild så er det Hope som peker seg ut. Hva er det mest negative man kan komme opp med om v4? Byggekvaliteten er jo helt nydelig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikskon skrev (På 6.10.2024 den 15.09):

Da har jeg renset slik som beskrevet og sentrert etter beste evner og bønn til høyere guder. Dritten subber like mye, men  bremsekraften forsvant og de hyler enda høyere. Så noe fikk jeg da till. 

Har opplevd samme på Shimano to ganger. Ganske sikker på at jeg har brukt for mye mineralolje ved rensing av stemplene, og ikke vært nøye nok med tørkingen etterpå. Tror jeg har fått olje mellom det smale området på kalipperen (ved siden av klossene), slik at det har kommet på skivene, og så forurenset klossene. Har endt opp med å løse problemet ved å kjøpe nye klosser, og renset skiva, begge ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trickstuff og Intend er begge laget for å vare og vare og vare. Trickstuff skryter på seg at de kan overhale de første bremsene de lagde fortsatt.

Hope har DOT (bajs) og vil kunne ha reservedeler lenge. De virker å være skikkelig modne også, så det er nok et firma som vil leve lenge. Trickstuff er eid av DT Swiss, og har nok penger i ryggen til å vare lenge de også.

Alternativt er SRAM Maven (etter litt stempelmassasje), Lewis LHT eller noe der i gården. Lewis har jeg troen på, og de kommer snart med mye nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btm skrev (16 timer siden):

DOT...?

Jeg kjenner jeg ikke greier heeeelt å synes det er stort eller avgjørende problem.
Men vet noen har sterke meninger.

Men hadde ikke blitt direkte sur om Hope skifta til dot...

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker stemplene med en såpe og CRC 5-56 avslutningsvis. CRC hevder at CRC 5-56 ikke skader gummipakningene.

Hvis trådstarter plages av ulyder som subbing så kan det hende at det er sandkorn som er presset inn i bremsebellegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikskon skrev (19 timer siden):

Ja, jeg skjønner at mht mulighet for full rebuild så er det Hope som peker seg ut. Hva er det mest negative man kan komme opp med om v4? Byggekvaliteten er jo helt nydelig... 

Om man har DOT-allergi (ikke jeg), er det kanskje negativt.  E4 vs V4, så er det kanskje litt mer fjæring i hendelen på V4, siden to av fire stempler i V4 er større enn i E4.   Reservedeler og sprengskisser er finfint på Hope, og fullservice gjøres med glede, stadig vekk, på min hems.  For min det kan jeg låse hjul finfint med Tech3/Race og E4, jeg har shigura på en stisykkel og Hope E4 på tre andre, (X2 bak på ene).   Det er definitivt ikke slik at shigura er noe jeg skal satse på.  Det blir en engangsaffære.

Jeg har splittet og bygget opp Code og Guide-kalipere også, og da jeg (midlertidig) rotet vekk en del til Code, så var ikke den delen oppført reservedelslista, krise. Sånt opplever en heldivis ikke med Hope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på kommentarene her (og hva internett sier) så er problemet med svært lite klaring mellom klosser og skiver noe som alle de beste bremsene kommer med. Det er vel et resultat av målet om minst mulig dødgang (throw?). Shimano har jo forsøkt å få til både god klaring og lite dødgang, men fikk også med variereden inngrep - og det gidder jeg i alle fall ikke.

Det virker også som at alle alternativene får kommentarer om vanskelig lufting. Det er til om med noen som har mot til å innrømme at trickstuff og intend ikke er perfekte 🙂 Om det er noen som peker seg ut som enkle å lufte må det være shimano - i følge min  internettforskning. 

Konklusjonen min blir at om man vil ha topp ytelse på bremsekraft og lang levetid (mulig å serve og reservedeler) så er det ingen av alternativene som idiot enkle mht. oppsett/justering av kaliper/klosser/skive og mht. lufting av bremsene.

Jeg er fortsatt lei av mine Shigura og har lyst til å prøve noe annet, men det ser altså ikke ut til at gresset alltid er mye grønnere på andre siden av bekken. Alternativene er også krevende å sette opp og kan være vanskelig å få luftet skikkelig.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...