Gå til innhold

Diskusjon angående Røverkjøp og gode tilbud


Andreas

Anbefalte innlegg

e2: tull og raske svinger!

Her fra Carbon interceptor:

e: ble litt usikker, for da jeg skulle kjøpe noen småting kom det ikke opp som rabatt, men at det blir lagt til kontoen min som bonuspoeng... Uansett sinnsyk god deal på den interceptorn

image.png.85dd77a5390ab8aa493c114b72e5a598.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk litt fort i svingene her, og ser ut som man må kjøpe sykkel før man får vite om man faktisk får de bonuspoengene (de leveres først etter 30 dager), så ja. Jeg bekrefter ingenting annet enn at interceptoren er en bra deal 😄 (muligens super)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikskon skrev (18 minutter siden):

En viktig svakhet med XXL sine poeng: Dersom du bruker dem på en vare som så returnes, så sletter de poengene. Usikker på hva som skjer om du kun må bytte størrelse. 

Man kan bytte størrelse og kanskje vare innen samme produktkategori. Det er klønete, men tanken er vel at bonusen de gir deg aldri skal forlate XXL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte en gang støvler til junior med poeng/bonussjekk. Bestilte på nett, og viste seg at jeg måtte bytte str., noe de dessverre ikke hadde inne. For å kunne bytte i annet produkt må de først slå retur, og retur på kr 0,- som det står på kvittering viser seg komplisert, ergo er bytte av str det eneste man kan gjøre uten tap av bonussjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge salgsperson ved XXL Majorstua som jeg just snakket med så var det ikke mulig å kombinere superbonus med andre tilbud, dvs. at man ikke får ytterligere 30% bonus på Interceptoren.

Hvis det hadde vært sånn hadde jeg ikke nølt med å kjøpe en i utgangspunktet for dyr sykkel til en 11-åring....

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...then again, merker meg jo at det ikke er lagt inn noen forbehold i eposten, så skulle tro det er mulig å utfordre XXL på dette. Kan jo henne vedkommende jeg snakket med ikke hadde den fulle og hele oversikt (er vel neppe første gang det skjer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir en sluttpris på 49 % av fullpris, med det forbehold om at bonus er verdt en god del mindre enn rabatt. For de virkelig dyre kjøpene er en bonus på 10000+ noe mange vil måtte anstrenge seg for å utnytte fullt ut, men om man har en masse kjøp på XXL planlagt kan man få lastesykkel til under 27000, som er en akseptabel pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermbilder tatt 2024-10-11 kl 13:32

Skjermbilde2024-10-11133234(Large).jpg.dcb132c71cdccc5c20926c39deded5ee.jpg

Skjermbilde2024-10-11133032(Large).jpg.e70b9d6eddf81f16964107374ae98210.jpg

Det står bokstavlig talt på alt! og på alle varer.

Ser også på FAQ MEDLEMSKAP I XXL REWARD at det står Poeng på alle kjøp*. Her står det faktisk ikke hva * er.

Er det ikke litt falsk markedsføring om en ikke får 30% superbonus på alt? Hadde vært spennende hva en forbrukerjurist hadde svart om dette. Nå er ikke forumet like heldige som de på Reddit r/norge som har Forbrukerrådets forbrukerjurist Thomas Iversen til å svare enkelte spørsmål.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg tolker det så er det 30 % avslag på absolutt alt, uten videre forbehold. Dette står forklart i klartekst i bildet Magnoos har postet litt lengre oppe. Om XXL skulle begynne å krangle på dette så tror jeg at det verdt å ta krangelen. Dette må da vel også gjelde rabatterte produkter.

Ellers har jeg benyttet meg av tilbudet, utelukkende for å dessverre være en slags "grifter". Jeg har i tillegg til det benyttet XXL sin prismatch vs netonnet.no sine priser:

Jeg har kjøpt 3 garmin-klokker vha dette tilbudet, og jeg anbefaler andre forumister å gjøre det samme om dere vil ha ny svindyr pulsklokke litt billigere:

https://www.xxl.no/garmin-fenix-8-51-mm-amoled-sapphire-carbon-gray-dlc-ti-smartklokke-unisex-gra/p/1235152_1_Style

https://www.netonnet.no/art/mobil-smartklokke/smartklokker/garmin-smartklokke/garmin-fenix-8-amoled-51mm-sltgry-ss/1035043.14441/

https://www.xxl.no/garmin-fenix-8-47-mm-amoled-sapphire-carbon-gray-dlc-ti-smartklokke-unisex-gra/p/1235150_1_Style

https://www.netonnet.no/art/mobil-smartklokke/smartklokker/garmin-smartklokke/garmin-fenix-8-amoled-47mm-slate-gray-steelblack/1035044.14441/

Husk! De har prismatch mot omtrent alle nettbutikker så fremt konkurrenten har produktet på lager.

Det er nok lenge til man får disse klokkene såpass rabattert.

Jeg blir å selge de jeg har kjøpt på finn.no. Håper på få solgt de med rundt -500,- kr i tap pr produkt, så totalt -1.500,-. Om det så blir -3.000 er det også akseptabelt. Det jeg sitter igjen med er en verdikupong pålydende rundt 11.000 hos XXL.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeks skrev (På 11.10.2024 den 22.12):

[..]Jeg har i tillegg til det benyttet XXL sin prismatch vs netonnet.no sine priser [..]

Hadde nesten glemt prismatch.. da ble det nye GP5000S TR likevel. XXL sin pris er jo rett og slett komisk; 1099kr 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...