Gå til innhold

Diskusjon angående Røverkjøp og gode tilbud


Andreas

Anbefalte innlegg

Magnoos skrev (2 timer siden):

...er hjulene mulig å sette opp slangeløst

Hjulsettet på dagens 24-modell er i hvert fall visuelt likt hjulsettet på 22-modellen, som en stund også gikk til røverpris.

Oppgitt å ha felger Alex GD24P (622x21) som er tubeless ready og dermed skal kunne settes opp slangeløst.

JanS skrev (2 timer siden):

Kva er maks dekkbreidde på denne Interceptoren?

Forutsatt at rammesettet er korrekt identifisert som Carbonda CFR-696, bør den ha massiv dekklaring.

Oppgitt av Carbonda til hele 50 mm. Trolig trygt for minst 45 mm reell dekkbredde i 700c.

Håper dere hører fra eiere.

***

Hva gjelder fare for tåoverlapp, som diskutert i røverkjøptråden, kan det forklares med at CFR-696 har forholdsvis kort front-senter (krank til nav forhjul) til gravelsykkel å være, kombinert med forholdsvis lange kjedestag (krank til nav bakhjul). Geometrisk har den dermed mer til felles med klassiske raske turmaskiner enn siste generasjon terrenginspirerte gravelsykler. Men om man har erfaring fra landeveis- eller krossykler burde ikke forholdsvis kort front-senter være et problem.

For øvrig vil støpeformen for CFR-696 medføre lik geometri blant de etter hvert mange modellene under forskjellige merker der den brukes. Men hvilken karbon man benytter og hvordan man legger karbon vil kunne variere, noe som vil kunne påvirke egenskaper som stivhet, ettergivenhet og vekt.

I skrivende stund bare 9 i M/54 igjen på nettlager.

  • Like 2

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der dekket er breiest måler jeg cirka 115 mm åpning i bakgaffel og 65 mm i forgaffel. Men maks dekkbredede er vel en del mindre, for må vel ha litt klaring når felgene vrenger seg når man gir gass 😎

Bra med M5 fester til skjermer i for og bakgaffel. En på forgaffel under styrelager, en bak krankhus, en nær topp av setestag, pluss en på hver side av navet på begge gaflene, og en på hver side topp av setestag (til bagasjebrett?). To av disse (hull i topp av for- og bakgaffel kom uten skruer, og hadde litt lakk ytterst på gjengene. Renset opp litt forsiktig med en M5 gjengetapp for sikkerhets skyld. 🙂

  • Like 1

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjorårets, i hvert fall er det 1x11. Kjøpt på kampanje i vinter (litt bedre tilbud nå ser det ut til). Vekten er som oppgitt. Jeg er fornøyd, men har ikke noe referansegrunnlag.

Går fint å sette opp slangeløst. Jeg prøvde først med et par Gravelking ST jeg hadde syklet litt over 2000km med, disse viste seg å være full av småfull så det funket ikke. Satte på originaldekkene, lakk litt i sideveggene til å begynne med, men etter litt jobbing med å fordele væsken trutnet de. Må pumpe 1 gang i uken ca.

Rammen er (i hvert fall på min modell) Carbonda 696. Det er vel andre her inne som har vist at den funker. Kjenner meg igjen i toe-overlap, men opplever det ikke som et problem. Det kommer også an på plassering av cleats og dekkdimensjon. Men med framskjerm kommer du borti.

Ellers kan det være verdt å merke seg at (igjen fjorårets modell) det er litt blanding mellom forskjellige grupper. Bakgir GRX 812, bremser GRX 400, krank og hendler GRX 600.

Hjulene er muligens ikke high-end. Jeg har en ørliten slark i bosset. Vet ikke om det var slik fra begynnelsen. Har hatt bakhjulet til sjekk hos XXL, de mente det var normal slitasje.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...