Gå til innhold

Kjøp av løpesko


Anbefalte innlegg

Havet av løpesko bare vokser og vokser, men hva kjøper man egentlig av løpesko nå om dagen til trening? Trenger en litt god og rask sko til 10k turene jeg har nå i mellomfasen mellom utesykkling og rulla. Underlag er for det meste asfalt og grus. Har bare hatt "rimlige" joggesko til nå så det blir uansett en oppgradering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 5
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg er veldig glad i Asics Magic Speed og syns disse er superanvendelige til det aller meste, holdbarheten opplever jeg også som god. Skal man ha litt mer komfort og uten plate er vel Asics Superblast en sko mange snakker varmt om, evt. Asics Novablast om man vil ha endra mer komfort uten at det blir "tamt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo, og kjøpte for litt siden løpesko til akkurat samme formål.

Gikk til Löplabbet i sentrum. De spurte om treningsform/mengde, scannet foten, og kom med 3 anbefalinger. Endte opp med ON Cloudeclipse, som jeg er veldig godt fornøyd med. Tok alt i alt 10-15 minutter å få kjøpt et par sko (eks. ventetid).

Men hva som er bra er heelt avhengig av hva slags fot du har.  Bred/smal, platt eller høy fotbue, høy/lav vrist, pronasjon etc. 
Derfor var det for meg veldig nyttig å få scannet foten, og sånn sett eliminere alle "umulige" skomodeller som uansett ikke ville passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stemme til Novablast 4, jeg har TR modellen som har litt mer mønster i sålen og er ganske kjekt på løv dekkede grusveier.

Det er den første skoen jeg har hatt som faktisk tilfører noe ekstra ved løping og den er ganske "rimelig".

Har også et par Brooks Hyperion Max 2 som og er gode, de har ein plate i sålen som skal gi litt mer popp, men det er ikke carbon så den er ikke så merkbar som ei carbonplate.

Fordelen for min del er at både Novablast 4 og Hyperion Max 2 er ganske stabile til en nøytral sko å være og det trenger jeg.

Om du skal ha Asics så kan jeg anbefale å bestille direkte fra Asics sin hjemmeside og melde deg inn i kundeklubben.

Da får du 90 dager åpent kjøp selv om du bruker skoene i denne perioden.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...