Gå til innhold

Vinterlagring av sykkel?..


hardrock

Anbefalte innlegg

hardrock skrev (18 timer siden):

Ser at flere sykkelsjapper tilbyr denne tjenesten - noen som har erfaring? 

Hos en av kjedene koster det 990,- for hele vinteren, et lager koster for det for en mnd...

Et par her i byen (Trondheim) tilbyr slikt har jeg skjønt der på sommer har sykler lagret før/etter verkstedavtaler.
Er liksom snakk om å utnytte plassen de allerede betaler ganske dyrt for.

Mener å ha lest at flere tilbyr en rengjøring og "oppsmøring" ila vinter også.

Hvis man mangler kvm er det jo en fin kvm-pris for lagring, egentlig.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett sykkelen på rulla, så slipper du å betale for vinterlagring av den. Pass på å bruke den noen ganger per uke, så den ikke blir støvete. Med litt flaks kommer du i form også.

 

Har ikke noen tilsvarende løsning for skiene om sommeren, dessverre. Da jeg bodde på studenthybel hadde jeg 7-8 skipar hengende uppunder taket (på oversiden av en planke i hver ende) og sykkelen hengende på veggen, men det er kanskje ikke det du ønsker deg 😉 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anderfo skrev (17 minutter siden):

Sett sykkelen på rulla, så slipper du å betale for vinterlagring av den. Pass på å bruke den noen ganger per uke, så den ikke blir støvete. Med litt flaks kommer du i form også.

Det er allerede en på rulla, disse kommer i tillegg😅

men tror det enkleste og mest økonomiske blir å kvitte seg med noe. Det du skisserer kunne fungert for meg, men ikke alle i husholdet som synes det er like kult i interiøret 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje gått bort fra det selv, men problemet med å løse dette privat er jo hva skjer hvis sykkelen blir stjålet? Jeg tenkte på å tilby bodplass, men de siste nettene har det vært observert folk som sjekker om garasjer er låste etc i området, så det ansvaret hadde jeg ikke turt å ta på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (2 timer siden):

Du har kanskje gått bort fra det selv, men problemet med å løse dette privat er jo hva skjer hvis sykkelen blir stjålet? Jeg tenkte på å tilby bodplass, men de siste nettene har det vært observert folk som sjekker om garasjer er låste etc i området, så det ansvaret hadde jeg ikke turt å ta på meg.

Absolutt, derfor jeg begynte å vurdere å vinterlagre hos en sykkelbutikk..

Moren min har også en garasje, som jeg har vurdert (hun har bod også, men lite plass, og forrige sykkel som ble lagret der er nå full av malingsflekker hehe). Garasjen har dog alltid stått ulåst, så redd for tyveri, men skal jo være mulig å låse den. Aldri vært tyveri der, men aldri vært noe av verdi å stjele heller. Skal ta en befaring i dag og se om det er mulig å rydde plass inni der. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...