Gå til innhold

SID 35mm Lock/kompresjon??


Anbefalte innlegg

Driver og ser etter en ny XC gaffel og ser bla på den "nye" SID med 35 ben. Det fremstår som en jungel med forskjellige dempere oa, men har fått ting sånn passe på plass bortsett fra om  Lock/kompresjon er remote eller ikke. Dette er viktig for selv om det er XC som gjelder så sykler jeg ikke ritt og har veldig lite lyst på greier på styret. 

Slik jeg har forstått det så kommer Select og Select plus med den gamle Chargern og da tipper jeg at jeg enkelt kan bygge om en evt gaffel som kommer med Onelock til bryter på krona? 

På Ultimate ser det ut som om den nye demperenheten kun er ment å virke med en eller annen remote, eller?  

Hva gjør 44mm offset som ikke 51 gjør/gjorde?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ulf martin endret tittelen til SID 35mm Lock/kompresjon??

Tror Ultimate fortsatt kommer med lockout på gaffelbenet om du velger rett versjon.

Jeg hadde en sånn i fjor, men det kan være krevende å finne rett.

Offset er litt oppskrytt, men det er greit å velge det som ramma er laga for om du vil at den skal føles som tenkt av den som har designet den.

Google fork offset om du gidder og «kryp ned i kaninhullet», det er mye meninger der ut, men konsensus er at det er vanskelig å merke forskjell om du ikke gjør en veldig «riktig» test  

  • Like 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste modellene ser ut til å komme med remote. Det gjelder både select og ultimate. Det er ifs greit nok hvis jeg bare trenger å bytte ut bryteren på topp. Det som er problemet er at jeg ikke vet om det er så enkelt eller om bryter/lock funksjonen er integrert i demperenheten og at jeg isf må bytte hele. 

Offset på otiginalgaffel på ramma jeg skal ha den på er ganske sikkert 51. SID kommer kun med 44. Tenker det sikkert går greit. La bare inn spm in case det var en offset jedi i forsamlingen. Ligger ikke våken pga det, men lockout må jeg bli 100% på før jeg bestiller. 

Takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...