Gå til innhold

Pakkeboksen da?!


Anbefalte innlegg

Tvers over gata fra min innkjørsel (ca 20 sek rusletur)  står det pakkebokser både fra Posten og Postnord. De har stått der noen år nå.
Må trist meddele at det å få pakker dit er svært vanskelig. Posten foretrekker at jeg står i kø på den lokale Extra'en.

Tidligere klarte ihvertfall sykkelkomponenter å få pushet de dit, men bestilte noe greier på tirsdag og da kom det ikke opp som noe alternativ. Kassa eller utenfor døren - noe som betyr forsinkelser. Skulle kanskje ha bestilt noe mer så pakka hadde blitt større?
Status er Lørenskog, så da dukker det vel opp til uka.

Postnord har aldri klart å levere noe i sin boks, men det er ingen overraskelse.

Måtte bare nevnes, siden det er fredag, og jeg hadde hatt tid til å bytte foringer i bakdemperen om verktøyet kom. I-landsproblem, I know 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Kunne ikke hvert mer enig.

Bestilte en jakke fra Fjellsport i går, ligger klar i pakkeboks rett ved kontoret nå, mindre enn 24 timer etter bestilling. Fra Sandefjord til Voss. Med levering på døren eller på post-i-butikk hadde jeg lett måtte vente til over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, mer levering i pakkeboks! Har opplevd at valget om Pakkeboks kommer og går litt i nettbutikker. Tror de har noe algoritmer som ser på størrelser og vurderer sannsynlighet for at naboen har henta sin pakke som ligger i boksen. Har også opplevd å bestille til pakkeboks men så få beskjed om at den var full, så må likevel hente på butikken. Så noe algoritmer er det som kjører i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, JanS said:

"Pakkeboks kan ikke velges i alle nettbutikker fordi noen nettbutikker kun lar deg velge betjente hentepunkter, som for eksempel Post i Butikk. Vi jobber med å hjelpe enda flere nettbutikker til å tilby Pakkeboks til deg som netthandelskunde" https://www.posten.no/motta/fleksibelt/pakkeboks

Bikeshop f.eks bør de nok jobbe mer med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme opplevese - pakke har status "leveres til pakkeboks", for så å plutselig få endret hentested til Coop'en og en ny tur innom sortering. PostNord er ikke rausere enn at hentefristen er den samme som om pakken hadde blitt levert til pakkeboksen, dvs samme dato for retur til avsender. Siste pakke levert av PN måtte jeg hente innen samme dag som den ble klar for henting på Coop... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mine to pakker kommet. Med Posten (til postkassa) fra Sykkelkomponenter tok det 8 dager, med Postnord til en semi-nær Coop tok det 3. Er i fullstendig sjokk over Postnord. Må være en glipp.

Men altså, ingen av de kom til pakkeboksene utenfor døra mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirikur skrev (På 27.9.2024 den 20.16):

Risikoen med pakkeboks her, er at hvis den er full, så går pakken tilbake til anlegget for utkjøring til post i butikk. Selv om post i butikk ligger på samme lokasjon som pakkeboksen...

 

Her kan det vera ulik praksis. Eg arbeider i Posten og i vårt distrikt er det vanleg å levere direkte til PIB når pakkeboksen er full. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...