Gå til innhold

Strippa gjenger på...sko?


Ndreas

Anbefalte innlegg

Har et par Mavic MTB høstsko jeg kjøpte for lenge siden, men aldri fikk tatt i bruk før nå. Stramma spd-greiene etter kunstens regler, men på høyre foten så bevegde hann-enheten seg litt sideveis ila et par sykkelturer. Prøvde så å etterstramme, og da gikk den ene skruen "rundt". Tenkte at det var vel kanskje et mandagsgjengehull, så testa med det andre settet, men akkurat samme der. Den ene skruen får jeg festa godt, men den høyre både øverst og nederst funker dårlig. Så nå får jeg ikke stramma den skikkelig, og er litt redd for at jeg har en nesten ubrukt sko jeg kanskje må kaste. Har søkt litt på nettet uten å finne noe magisk enkelt iaf. Disse skoene: https://www.mavic.com/en-int/p/xa-elite-ii-ss1900002?variant=948

Noen forslag?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du av en guide for å bytte monteringsplate? Har tatt ut sålen på skoen inni, men ser ut som den under er sydd fast... og fra undersiden ser det ut som noe kraftig lim på gummifeltet rundt, kanskje det kan varmes og fjernes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med kundeservice, og i disse skoene må man skjære i innersålen for å bytte plate (pga utradisjonell lisseløsning blir det også vanskelig å få åpna skoen skikkelig). Da lager man hull på goretex-membranen, som så kan? fikses med dampsperretape.

Faen for et prosjekt pga to dårlige gjengehull ass 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et forsøk, smør 2-komponent epoxy rundt gjengene. Når epoxy nesten er herdet, skru skruene inn og ut helt til bunn. La expoy herde. Og kansje sitter skruene, påsmurt Loctite ghengelås etterpå. 
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...