Gå til innhold

Strava jockey!


Anbefalte innlegg

Poster i kategorien snikksnakk, pølsevev, sludder og vås hvor jeg mener fenomenet hører hjemme.
Begrepet og fenomenet dukket opp for noen måneder siden i både aviser og med  intervju av en jockey i en tv-kanal her om dagen som løper for kunders Strava.
Ofte kan en bare undres på hvor langt enkelte er villige å strekke seg, og betale for, for å profilere seg selv. Snakk om å lure andre,og mest av alt seg selv.
Som artikkelen under nevner omfattet den fjernede Finn-annonsen ikke bare løping men også sykling.
Kanskje møter en slike jockeys på landeveien også?

En av en rekke artikler som omhandler fenomentet:
https://www.nrk.no/sorlandet/kjoper-seg-lopeturer-pa-strava-1.17000499
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pbk1 skrev (43 minutter siden):

Blir vel som å kjøpe gamingkontoer som allerede er levelet opp til et visst nivå.

Verre vil jeg si, fordi med gaming så får man gjerne en bedre/lettere/mindre kjip spillopplevelse over et visst nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare dust. Dette blir som når finanseliten hadde Birken tidene sine på CV’en. Og, hvor mange brukte ikke en eller annen form for doping for å få gode tider på Birken. 
Strava Jockey er det samme som doping, bare ikke farlig. Bare dust. 
Håper noen finner ut hvem som betaler for dette, og legger det ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattmannen skrev (17 timer siden):

Dette er bare dust. Dette blir som når finanseliten hadde Birken tidene sine på CV’en. 
 

Det var tider! Tidlig på 2000-tallet ble jeg faktisk spurt av en norsk eiendomsmilliardær om å være hjelperytter for han på Birken mot betaling. Dette i vanlig aldersklasse. Finanseliten må komme seg opp i ringa igjen!

  • Haha 3
  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik M skrev (1 time siden):

Det var tider! Tidlig på 2000-tallet ble jeg faktisk spurt av en norsk eiendomsmilliardær om å være hjelperytter for han på Birken mot betaling. Dette i vanlig aldersklasse. Finanseliten må komme seg opp i ringa igjen!

Hva driver de med nå om dagen, som de kan skryte av? Fine boliger i Sveits?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/26/2024 at 7:52 AM, Knirkekne said:

Men for løping har ikke 10 pr kilometer en gang dekket slitasje på utstyr så sakte og kort jeg løper 😄

 

 

25,-/km er vel ikke uvanlig der, men hastighet spiller også en rolle visstnok, selv om jeg sliter litt med å se det poenget all den tiden et løp uansett må være realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik M skrev (På 27.9.2024 den 9.46):

Det var tider! Tidlig på 2000-tallet ble jeg faktisk spurt av en norsk eiendomsmilliardær om å være hjelperytter for han på Birken mot betaling. Dette i vanlig aldersklasse. Finanseliten må komme seg opp i ringa igjen!

Sikkert noen som kunne hatt god nytte av "noen å sykle sammen med". Litt motivasjon, litt/mye hjul og litt løpsdisponering. Å måtte betale for det høres litt trist ut. Hadde derimot PT vært funnet opp den gangen hadde det vært trendy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juks er juks, uansett om man boler, bruker el-sykkel uten å oppgi det eller å betale en jockey.
graden av dumhet kan alltids diskuteres når noen jukser og bedrar og jeg tviler på at syklister skiller seg noe særlig fra resten av samfunnet i så henseende

mange av syklingens virkelig store helter er jo juksere/bolere/dopere så vi skal vel ikke kaste for store stein når vi sitter i samme glasshus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør kunne bli en mye mindre slitsom øvelse enn å løpe rundt med flere klokker for de rette folka. 
Dere som er de rette folka får konseptet gratis av meg her. 

Run as a service.
Gi tilgang til Stravakontoen din.
APIen leser dine data og lærer fart, puls, kadens etc. 
Lag en rute. 
Definer fart/tid til mål.
Tjenesten genererer, mot betaling en fit-fil med dine karateristika. 

Pro-utgaven tilbyr i tillegg at du kan legge inn treningsprogrammet ditt, ønsket fremgang og benytter seg av Stravas rutegenereingsverktøy for å legge opp turene. 

 


LarsB
forretningsutvikler
 

  • Like 1
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GoToes.org har allerede flere av verktøyene som trengs for å oppnå dette. Med Time Stamp Tool kan man bla. laste opp en GPX-fil som kun inneholder rute, plotte inn fart og diverse andre parametere, så får man en GPX-fil som inneholder alt man trenger for å opprette en aktivitet i Strava. Kan friske opp brukergrensesnittet litt og pakke det inn i en sexy app, så er vi der.

 

 

Skjermbilde 2024-10-04 kl. 13.45.27.png

Skjermbilde 2024-10-04 kl. 13.48.44.png

  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (På 3.10.2024 den 10.32):

Dette bør kunne bli en mye mindre slitsom øvelse enn å løpe rundt med flere klokker for de rette folka. 
Dere som er de rette folka får konseptet gratis av meg her. 

Run as a service.
Gi tilgang til Stravakontoen din.
APIen leser dine data og lærer fart, puls, kadens etc. 
Lag en rute. 
Definer fart/tid til mål.
Tjenesten genererer, mot betaling en fit-fil med dine karateristika. 

Pro-utgaven tilbyr i tillegg at du kan legge inn treningsprogrammet ditt, ønsket fremgang og benytter seg av Stravas rutegenereingsverktøy for å legge opp turene. 


LarsB
forretningsutvikler
 

Yes! Nå mangler bare navn og branding. Jeg starter:

runMarkable

Fit NXT

Startmeuplab

Dadorunrun

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...