Gå til innhold

Trek Allant 9 + Thule chariot - enklere løsning?


Anbefalte innlegg

Vi har en Trek Allant 9 med Enviolo baknav som vi bruker som barnehagetraktor i hverdagen. Etter råd fra butikken fjerna vi bare en spacer på akslingen og erstattet den med kulefestet. Dette blir en smule trangt når vogna skal løsnes et par ganger per dag, siden låsepinnen må lirkes forbi bla bagasjebrettet (bilde for illustrasjon).

Er det noen som har vært borti noen mer elegante løsninger her? Ser thule har det som ser ut som en forlenger, men ikke merka enviolo? Har noen av de andre produsentene av slike nav kanskje samme gjengestigning på akslingen slik at de passer? (ja, jeg vet det er bilde av drevsiden, men ser ca likt ut på andre siden.)

image.png.20760778d6d302aa6fae58025519c569.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 5
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Postede bilder

Vet ikke om dette er nyttig info, men de har den til Shimano nexus også. Har ingen anelse om det er forskjellig gjengestigning eller om det er noe annet som skiller i mellom de.

Edit: Kanskje du har mer hell med å finne gjengestigning hvis du googler erstatningsmutter til sram/shimano nexus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålangt jeg kan google så har enviolo M10x1 og SRAM M10x1. Shimano har 3/8 x 26 TPI ifølge nettet. Åpenbart det mørke, imperialistiske nettet, men visstnok skal det konvertere til M9,5 x 0,977. Men det ville jeg sjekket med en voksen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...