Gå til innhold

Glasskår i sykkelfelt


Anbefalte innlegg

Et lite hjertesukk 😔 Gjentagende problem at det blir knust glassflasker i sykkelfeltet.

Skjer omtrent ukentlig eller annenhver uke, og omtrent i samme område hver gang. 

Sålangt ikke fått punktering utrolig nok etter å ha syklet gjennom knas mange ganger. Nei, det er ikke så lett å sykle utenom når det kommer biler i full fart bakfra. Nå ser det ut til at jeg har fått sakte punktering fremme 😪

Vil tippe det er ungdommer som søker spenning. Blir ikke kostet før jeg tar meg bryet å melde det inn til kommune eller vegvesen (avhengig av hvem som eier veien), og det varierer hvor mange dager det tar før de koster. Noen ganger er kostingen dårlig, og glassbitene blir dratt ut over en kilometer.

Hva skal man gjøre liksom. Har lurt på om det går an å forby glassflasker i dagligvarebutikker og kiosk, eller vært innført en «kosteavgift» på glassflasker som selges der? Men vet ikke hvor realistisk det er 😅

 

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...